[XOne] Bankpas als oplossing voor de CC voor live?

Discussie in 'Games' gestart door The Fragsoldier, 9 jan 2003.

?

Is een bankpas de oplossing voor CC

1. Ja!

83 stem(men)
    70,9%
  2. Nee!

17 stem(men)
    14,5%
  3. Maakt mij niet uit

17 stem(men)
    14,5%
  1. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tuurlijk gaat het ook om hun, CC nummers zijn makkelijker te verwerken dan een paar duizend handmatig ingevulde formulieren die MS niet na kan trekken.

2. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar het gaat toch meer om ons? wij zijn degene die moeten betalen!
    en jahoor, dat is allemaal prima na te trekken, hoe denk je anders dat telefoonaanbieders dat doen? dat wordt allemaal uitbesteed aan aan 3de.
    bied anders die abbo's aan in telefoonwinkels of bij bv free record shop ofzo

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ten eerste: een bankpas wordt idd goedgekeurd door sommige providers als controlemiddel van handtekening en bankrekeningnummer, dit was echter een paar jaar terug nog niet zo, toen was een bankafschrift verplicht.

Ik heb mijn cc heus niet alleen voor Live! aangeschaft, waar jij dat op basseert weet ik niet, maar ik wil hem ook voor bijvoorbeeld internetaankopen en vakanties en dergelijke gaan gebruiken. Dat was ik al lang van plan, en nu Live! om de hoek komt kijken is het alleen maar mooi meegenomen, en ja daarom heb ik misschien wat eerder een cc genomen, maar zeker niet alleen daarom!

Het is voor Microsoft het handigst en het veiligst om met cc te werken, zodat minderjarigen geweerd worden. Het klinkt misschien hard en ik zeg ook niet dat ik het van harte toejuig, maar het kan in juridische zin gewoon niet anders, aangezien minderjarigen geen verbond met een bedrijf mogen aangaan zonder toestemming van hun ouders.
    Een formuliertje op internet is misschien een ontzettend makkelijk systeem, maar ook hier kan niet worden gecontroleerd of degene daadwerkelijk 18 jaar of ouder is. Als er een ander systeem dan de cc zou bestaan dat net zo waterdicht en makkelijk te gebruiken is, zou Microsoft het allang hebben toegepast. Wie weet komt zo'n systeem er ook nog wel, dat is allemaal nog niet duidelijk. Ik zou het gewoon allemaal ff rustig afwachten, maar ga er vanuit dat 14 maart een cc nodig is om de boel aan de gang te krijgen. Het is gewoon niet anders.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik weet niet of het meer om ons gaat. In zekere zin misschien wel, maar aan de andere kant: je kunt niet van Microsoft verwachten dat zij speciaal voor een aantal landen die niet met een credit card willen betalen (want daar komt het in feite op neer) een heel nieuw systeem gaan ontwikkelen en dat vervolgens implementeren bij bijvoorbeeld winkels. Dat kost ontzettend veel geld en tijd. Misschien doen ze het in de nabije toekomst, dat is allemaal nog niet bekend.

Op zich heeft het systeem van jou wel potentie moet ik zeggen. Hetzelfde als bijvoorbeeld een telefoonabonnement of een abonnement op Canal+. ik werk bij Dixons en daar kun je beide afsluiten, dus weet wel een beetje hoe dat in z'n werk gaat. Het zou er dan dus op neerkomen dat een verkoper een contract invult, nagaat of jij aan de eisen voldoet, dit vervolgens goed laat keuren en jou het jaarabonnement verschaft. Maar besef wel dat dit een ontzettende administratie vergt, wat zoals ik al zei bergen geld kost om op te zetten.

5. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Darkwing;)

"Ik heb mijn cc heus niet alleen voor Live! aangeschaft, waar jij dat op basseert weet ik niet"

"ik heb nog geen cc, ga er volgende week eentje aanvragen (Rabocard, kost me omdat ik student ben 3 euro per kwartaal, dus dat kan gekker), dus ik heb ja ingevuld. Ga hem voornamelijk gebruiken voor XBox Live en af en toe een internetaankoop bij dvdcrave of zoiets. Voor de rest doe ik er waarschijnlijk weinig mee,"

you know what i mean...

nouja back 2 topic:

je hebt gelijk over de extra kosten, ik weet niet of Microsoft all the way gaat hierin, maar ik denk van wel,....
    De groote vraag is alleen, hoeveel extra kosten breng dit met zich mee? ik denk niet zo geweldig veel, aangezien het al 1 groot opgezet netwerk is, wat door 3rden gerund wordt.(*wijst naar goedkeurings instanties)

Laatst bewerkt: 30 jan 2003
  6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    You got me there :eek: :D

Als je het hebt over een systeem dat in de winkel moet worden aangevraagd, dan heb je het wel degelijk over hoge kosten. Denk aan training van het winkelpersoneel, het aanmaken van formulieren of misschien een online-systeem zoals bij de meeste telefoonproviders, opzetten van een dealerhelpdesk, administratie en verwerking van de aanvragen, al dat soort dingen, bij elkaar opgeteld kan dat wel in de papieren lopen denk ik. Maar desalniettemin, nu ik er over nadenk is het misschien best wel een slim bedacht systeem, en een goed alternatief voor de credit card-methode, mits Microsoft bereid is erin te investeren.

7. stefander

stefander Gamesjournalist

Leuk Bevonden:
    0
    Goh DarkWingDuck, je zou er een FAQ van kunnen maken... :D

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Die is er al (klik), maar volgens mij is iedereen te lui om erin te kijken of zo.... ;)

9. stefander

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk er meer in dan nodig, maar ik bedoelde een FAQ over creditcards aanvragen... :D

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nou ja, ik weet eigenlijk alleen maar hoe het bij de rabobank werkt, om daar nou een hele faq voor aan te maken...

maar goed, ik zou best wel mee willen helpen aan een aparte creditcard-FAQ.

11. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha,

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    :confused: hahaha, en verder..., of was dat het??? :confused:

13. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk alleen niet dat Microsoft een creditcard systeem heeft om de leeftijd van de kanlt te weten. Want dat is gewoon bullshit. Het is gewoon zo dat microsoft het zo veel makkelijker vindt en daar geef ik ze groot gelijk in. Maar de massa (En dan vooral in europa) wil gewoon geen creditcard omdat veel mensen het onveilig vinden. Wat ik denk is dat het ook slim is van Microsoft om eerst nog alleen met een creditcard te betalen. Want stel dat het misschien fout gaat met xbox live dan zijn er niet zoveel mensen die teleurgesteld zijn.

En zelf denk ik ook dat als alles op zijn pootjes terecht komt met xbox live, dat ze er dan heus wel een andere manier gaan zoeken om te betalen. Vooral als niemand xbox live gaat kopen en er te weinig gebruikers zijn. Alleen zal je dan microsoft niet meer horen over, ja wel doen dat om de leeftijd te weten van de mensen.

14. stefander

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat ik niet snap is dat mensen een creditcard "eng en gevaarlijk" vinden. Dan is een bankpas toch ook gevaarlijk? :D

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het is natuurlijk wel zo dat een bankpas beveiligd is met een pincode. Om te betalen met een credit card is het zetten van een handtekening voldoende, dus als je cc gestolen wordt, kan er heel makkelijk misbruik van worden gemaakt door simpelweg de handtekening te vervalsen. Gelukkig vragen steeds meer winkels ook om een legitimatiebewijs bij betaling met credit card, vooral als het om grote bedragen gaat, maar goed, een credit card is idd wel wat fraudegevoeliger dan een bankpas.

Maar ik ben ook niet van plan m'n cc constant in m'n portemonnee te houden, hooguit als ik op vakantie ga oid. Voor de rest laat ik hem thuis, en als ik dan een keer wat via internet of via Live! wil bestellen, haal ik hem tevoorschijn. Op die manier kan ik hem (haast) niet verliezen, dus wel zo veilig :)

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou, spreek voor jezelf. "De massa" vond dat misschien een jaar of vijf geleden, maar de wereld is inmiddels alweer vijf keer rond de zon gefietst en mensen hebben zich aangepast aan de nieuwe tijd. De credit card is veel ruimer geaccepteerd dan jij denkt.

Ik voorspel dat Xbox live op 14 Maart al meteen een succes zal zijn en dat MS dan denkt "Wij hebben het goed gedaan, en die paar schreeuwers moeten maar leren dat ze aan pa of ma toestemming moeten vragen".

Mijn idee!

Mark my words: Xbox Live zal bewijzen dat het cc-systeem een goed en geaccepteerd systeem is. En alle minderjarigen die hier nu lopen te mopperen zitten straks gewoon op Xbox Live. En dan heeft Microsoft inderdaad gelijk en hebben jullie voor nix geschreeuwd. :)

Deel Deze Pagina