1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Batman: Arkham Asylum [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Terminator.T2, 28 aug 2009.

  1. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ook geen co-op,maar dat Robin het spel door kruist. Opzet, de riddler heeft zijn slag geslagen,en Batman en Robin worden uit elkaar gedreven. Wat een spel ervaring kan geven als je het spel kan door kruisen met Batman of Robin en allebei andere wegen,tegenstanders en opzet tegen komen.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Misschien moeten jullie eerst eens over de definitie van orginaliteit discussieren voordat jullie elkaar aanvallen.

    Ik heb het spel dus niet, maar wat is er zo "orgineel" aan deze game? Welke elementen bevat het dat andere spellen niet of weinig hebben? Ligt het aan het verhaal, of juist aan de speelelementen?

    (Moet een game sowieso origineel zijn om voor GOTY in aanmerking te komen?)
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Welke Robin sucks!?

    Robin in de tv-serie en de films zuigt idd, maar in de comics is het gewoon een goed personage.

    Ik zou het wel tof vinden als je de game ook als andere characters zou kunnen spelen die hun eigen moves etc hebben.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Origineel = nieuw. Batman is NIET nieuw. Als personage en als game niet.
    Het heeft een ander hook, maar Batman blijft een oud personage en dus niet origineel. Geen nieuwe IP.

    We hebben het denk ik gewoon over een andere originaliteit. Ik heb het over een geheel nieuwe game zoals ik al aangaf met mijn ME voorbeeld. ME was het eerste in die wereld, met dat personage, met die naam enz. ALLES was er nieuw aan. Een geheel nieuwe IP dus. Batman is dat niet, en zal dat ook nooit meer worden

    En nee het is niet tegen beter weten in. Misschien leg ik het slecht uit. (het is immers een zondag. :+)

    Let's agree to disagree? ;)
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is geen nieuwe IP nee, maar om dan te stellen dat het geen origineel spel is? Origineel is niet per definitie geheel nieuw maar kan ook gewoon betekenen dat er op een heel andere manier van een bestaand universum gebruik wordt gemaakt. Zo zie ik het iig...
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Misschien is het IP niet origineel, maar als Nol het nu heeft over de spelelementen? Kun je in deze game zaken doen die je in weinig andere games terug ziet?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Halo Wars en Halo: ODTS worden ook gezien als nieuwe IP's. Deze Batman game is dat ook. Het is een nieuwe game van Rocksteady welke nog geen batman gamesheeft gemaakt.

    Batman is een licenced IP , maar wel een originele game (nooit eerder gedaan)
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn reacties gingen over Fardo's reply..

    Dan hebben we een ander beeld van wat een nieuwe ip is...
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar een originele titel is geen vervolg .. :).. Oblivion is ook een GOTY;)

    We hebben geen verschil van mening wat een ip is, maar wel een verschil van visie betreffende wanneer een game origineel is.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik volg er geen fluit meer van. :+

    Misschien moeten we in de GD eens over een duidelijk GOTY systeem + awards spreken. Of is er dat al op deze forum? Arkham Asylum zou ik scharen onder "beste movie / comic book tie in", die er gewoon niet veel zijn.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goty staat voor Game of the Year :) dus het spel van het jaar ... Verder geen eisen ;) dus het kan ook mirror edge 14 zijn. Maar deze Batman game is wat mij betreft de kandidaat (maar er komen nog een aantal top games)
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Begrijp ik, maar dat kan toch gemakkelijk gespecificeerd worden als "beste shooter", "beste RPG", "meest originele game (spelelementen of verhaal)", "beste nieuwe serie".

    GOTY, zonder sub-categorie, is simpelweg te algemeen. Tenminste als je erover wilt stemmen (dus niet als uitspraak hier). Hmm, misschien toch maar eens een topic over maken dan. Nou hou ik erover op. ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ook al niet meer. :+

    Eigenlijk zouden we inderdaad hier op XBW wel onze eigen awards/goty topic moeten hebben. :9

    Ik houd er hier in dit topic maar beter over op. 8)
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Die bedoel ik ja :+

    In de strips ken ik hem niet dus dat weet ik niet ;)
     
  15. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Kan je ergens zien hoever je bent en hoelang je erover gedaan hebt? Ik ben inmiddels al zeker 12 uur bezig en verveelt me nog geen moment. Echt zo'n vette game had het niet verwacht.
     
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevecht tegen Ivy doet mij denken aan de oude "The adventures of Batman & Robin" SNES game. :+
     
  17. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitgespeeld. Einde had wel iets minder abrupt gemogen.
    Top game! _O_
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet echt wat ik van het einde moet vinden.
    Het was...apart. Wow,
    Killer croc pakt de Titan-gif...! Spannend.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  19. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij bedoel je
    Bane. ;)
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, dat was hem echt niet!
     

Deel Deze Pagina