Zoals gezegd de demo nog een keer gedaan en verschillende kamers meerdere malen gespeeld om andere dingen uit te proberen.
Er zijn idd nog veel meer dingen mogelijk die ik de vorige speelsessies niet tegen ben gekomen zoals het verstoppen in de luiken onder de vloer enzo. Erg tof! De zogenaamde "vertical takedown" was echt het hoogtepunt tot nu toe. Geweldig tof! Ik denk ook wel dat de game op deze manier gevarieerd blijft. Toch spijt het me, maar ik blijf de AI twijfelachtig vinden. Dit kan zijn omdat het een demo is natuurlijk, maar eigenlijk zou het geen excuus moeten kunnen zijn.
Ik schets enkele situaties waarop ik mijn mening baseer.
-Er staan op een gegeven moment drie man met hun rug naar mij toe. Ten eerste vraag ik me af hoe stom je bent als je niet ook af en toe even achter je kijkt, maar goed dat laten we dus maar in het midden. Ik begon met de achterste neer te halen. Nadat ik dit gedaan had klom ik terug omhoog en probeerde ik de aandacht te trekken van de overgebleven twee. Eindelijk had ik ze zover dat ze zich een keer omdraaiden. Of ze zagen hun neergehaalde collega niet, of het deed ze niets, want ze wisten niet hoe snel ze zich weer om moesten draaien zonder hier de conclusie uit te trekken dat ik wel eens achter ze kon staan!
-Ik haalde de tweede neer. Als ik de derde guard was geweest had ik in mijn rechter ooghoek moeten zien dat mijn collega een klap op z'n smoel kreeg en met veel herrie tegen de vlakte ging! Nee hoor, watjes in de oren en blijven staren naar die deur. Stel je voor dat ik daar uit zou komen! (alsof ik zo stom zou zijn). Het lukte me niet om vanaf bovenaf de aandacht van de derde guard te trekken. Zelfs toen ik mijn boomerang letterlijk voor z'n neus neergooide reageerde hij hier niet op.
-Ik ging achter de derde staan, zonder te sneaken: Geen reactie. Ik ging letterlijk naast hem staan: Geen reactie. Tsja, als je zo stom bent verdien je het ook niet en ik sloeg hem maar knock-out.
- Op een gegeven moment werd ik achtervolgd door de guards. Ik vloog van gargoyle naar gargoyle en de guards waren mij kwijt. Ik ga expess op m'n kop hangen vanaf de gargoyle, dus ik ben vol in beeld. De guards staan onder mij en kijken mij recht in me gezicht aan. Terwijl ze dit doen lopen ze even later weg, omdat ze totaal geen idee hebben waar ik ben!
Op dit soort moment begin ik te twijfelen over de AI. Nu kan het de moeilijkheids setting zijn, maar nu maakt het gewoon een slordige indruk. Zelfs Metal Gear Solid 1 had een slimmere AI voor mijn idee. Als ik 1 van die 3 guards was geweest en ik zag mijn twee collega's achter mij binnen 5 minuten neervallen was ik op z'n minst wat alerter geweest.
Verder is de game prima en komt deze er zeker in! Eindelijk een goede Batman game! :b:
Laatst bewerkt: 10 aug 2009