1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Batman: Arkham Asylum

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Klopt het dat je niemand kunt dood maken? Alleen maar bewusteloos meppen?
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, ik las ergens dat Batman geen mensen dood.
     
  3. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    hmz oke, tnx. Minder vind ik dat persoonlijk. Zou wel bruut zijn om wat gasten te vermorzelen als de vleermuisman!
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @RVDV - Klopt .. Batman dood niet.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik heb er in de demo 2 gevonden, en misschien zitten er nog wel meer in, want heb er niet echt naar gezocht, dus wellicht in die laatste kamers dat er nog een paar te vinden zijn...
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Wanneer ze je zien 'vliegen' dan weten ze dus vanaf dat moment dat je ergens boven ze zit. Als ze het niet zien, dan zullen ze er ook heus niet kijken idd. Daarnaast is het natuurlijk een donkere ruimte, en ze hebben geen nachtkijkers ofzo.
     
  7. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Fair. Maar, als ik dit tien keer achter elkaar doe, dan zou de vijand toch wel kunnen vermoeden dat ik ook de elfde keer weer van boven kom? Uiteraard zal dit een beperking van de AI zijn, want waar houd het anders op. Ik vond het alleen wel nep dat ik zo makkelijk uit een lastige situatie kan ontsnappen.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    True, true. Maar waar ik me altijd over verbaas is dat mensen de AI van een demo gaan bekritiseren. Ik vond het ook allemaal een beetje te gemakkelijk, maar ik weet dan weer wel dan een demo maar 1 moeilijkheidsgraad bevat (de meeste dan :D). En die is vaak niet al te hoog, omdat je potentiele kopers zou kunnen afschrikken door met een retemoeilijke demo te komen. De grootste groep gamers zijn toch de casual gamers aka mensen die het leuk vinden om eens een spelletje te spelen.

    Wie zegt dus dat het uiteindelijke spel niet lastig zal zijn? Daarbij is het ook nog eens een level dat zich volgens mij helemaal in het begin van het spel afspeelt. Ik verwacht dat het dus een stuk moeilijker zal zijn in de retail versie.
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien je ook een kamer hebt met 20 vijanden ja. :+
     
  10. GmR

    GmR Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Naast het feit dat perfecte AI vooralsnog onmogelijk is, is de "fun-factor" voor een game minstens zo belangrijk als realisme.
    Als je eenmaal gespot bent en naar boven verplaatst, zou een echt mens dat natuurlijk in de gaten hebben en waarschijnlijk geen/weinig problemen hebben je te volgen in die niet eens zo heel slecht verlichte ruimte. Oftewel: Eenmaal gespot = dood (hetgeen de game imho niet veel leuker zou maken :p)
    Volgens mij is de huidige oplossing (even omhoog naar de gargoyles = kwijt) dus een vrij fatsoenlijk comprimis tussen realiteit en fun.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ehm toen ik gespot werd in de laatste ruimte kwamen er 5 vijanden achter me aan, en bleven me toch wel aardig volgen hoor. Ik vloog terug naar een gargoyle en ze bleven op me schieten, ik ging naar de volgende gargoyle en ze bleven op me schieten. Pas toen ik een heel rondje had gemaakt rond de kamer waren ze me kwijt, en bleven ze toch een tijdje staan kijken bij de gargoyle waar ze me kwijt zijn geraakt. ;)
     
  12. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Ik denk dat het spel een beetje eentonig gaat worden...

    Lijkt een beetje op Wolverine en Spiderman 3 .

    Althans de vijanden die allen op elkaar lijken.......

    En de vechtstyle is ook telkens het zelfde....
     
  13. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ga vanavond nog eens wat dingen proberen. Eens zien wat er dan allemaal nog meer kan wat ik drie keer gemist heb! :+
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt een demo gespeeld... volgens het filmpje dat ik heb gepost maar niemand blijkbaar kijkt bied het spel in de hele game genoeg interessante dingen. :p

    En met dank aan RPGer(gamer.nl);

    Klein interview met Mark Hamill op comic-con over zijn rol als the Joker:

    http://www.gametrailers.com/episode/...p=66&ch=4&sd=0
     
  15. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7

    vond de joker en pinguin er toch wel erg dood uit zien in de eerste batman films

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja, dat zijn film versies, maar de strip is het origineel
     
  17. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Moet zeggen, heb de demo net gespeeld en er wat sneller doorheen gegaan, om te kijken of de ai echt zo slecht is. Wanneer je bij gasten met die wapens er zomaar op af gaat dan leg je toch wel snel het loodje. Omhoog wegvluchten heeft niet meteen een vrijbriefje... je wordt toch zeker achternageknalt. Ben het eens met de eerder gemaakt opmerking van iemand dat voor een demo hij waarschijnlijk op easy staat en op normal en hard de ai nog bruter zal zijn. Zelf hou ik er wel van dat je een beetje soepel door een game gaat. Hopelijk is er voldoende afwisseling. Iemand die iets weets over upgrades geurende het spel wbt de combat enz? Wat is de speelduur?
     
  18. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    2 pagina's terug staat een filmpje. die moet je ff kijken ;)

    je krijgt later in de game meer upgrades zodat je idd meer kan doen. Weet zelf ff niet precies wat het allemaal is. In dat filmpje wordt bijvoorbeeld ook verteld dat die gozer 6 uur aan t spelen was, en dat die pas op 1/4 van de game zat.
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben ook neergeknald tijdens het zwaaien tussen 2 gargoyles. :+
     
  20. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Zoals gezegd de demo nog een keer gedaan en verschillende kamers meerdere malen gespeeld om andere dingen uit te proberen.

    Er zijn idd nog veel meer dingen mogelijk die ik de vorige speelsessies niet tegen ben gekomen zoals het verstoppen in de luiken onder de vloer enzo. Erg tof! De zogenaamde "vertical takedown" was echt het hoogtepunt tot nu toe. Geweldig tof! Ik denk ook wel dat de game op deze manier gevarieerd blijft. Toch spijt het me, maar ik blijf de AI twijfelachtig vinden. Dit kan zijn omdat het een demo is natuurlijk, maar eigenlijk zou het geen excuus moeten kunnen zijn.

    Ik schets enkele situaties waarop ik mijn mening baseer.

    -Er staan op een gegeven moment drie man met hun rug naar mij toe. Ten eerste vraag ik me af hoe stom je bent als je niet ook af en toe even achter je kijkt, maar goed dat laten we dus maar in het midden. Ik begon met de achterste neer te halen. Nadat ik dit gedaan had klom ik terug omhoog en probeerde ik de aandacht te trekken van de overgebleven twee. Eindelijk had ik ze zover dat ze zich een keer omdraaiden. Of ze zagen hun neergehaalde collega niet, of het deed ze niets, want ze wisten niet hoe snel ze zich weer om moesten draaien zonder hier de conclusie uit te trekken dat ik wel eens achter ze kon staan!

    -Ik haalde de tweede neer. Als ik de derde guard was geweest had ik in mijn rechter ooghoek moeten zien dat mijn collega een klap op z'n smoel kreeg en met veel herrie tegen de vlakte ging! :+ Nee hoor, watjes in de oren en blijven staren naar die deur. Stel je voor dat ik daar uit zou komen! (alsof ik zo stom zou zijn). Het lukte me niet om vanaf bovenaf de aandacht van de derde guard te trekken. Zelfs toen ik mijn boomerang letterlijk voor z'n neus neergooide reageerde hij hier niet op.

    -Ik ging achter de derde staan, zonder te sneaken: Geen reactie. Ik ging letterlijk naast hem staan: Geen reactie. Tsja, als je zo stom bent verdien je het ook niet en ik sloeg hem maar knock-out.

    - Op een gegeven moment werd ik achtervolgd door de guards. Ik vloog van gargoyle naar gargoyle en de guards waren mij kwijt. Ik ga expess op m'n kop hangen vanaf de gargoyle, dus ik ben vol in beeld. De guards staan onder mij en kijken mij recht in me gezicht aan. Terwijl ze dit doen lopen ze even later weg, omdat ze totaal geen idee hebben waar ik ben! :eek:

    Op dit soort moment begin ik te twijfelen over de AI. Nu kan het de moeilijkheids setting zijn, maar nu maakt het gewoon een slordige indruk. Zelfs Metal Gear Solid 1 had een slimmere AI voor mijn idee. Als ik 1 van die 3 guards was geweest en ik zag mijn twee collega's achter mij binnen 5 minuten neervallen was ik op z'n minst wat alerter geweest.

    Verder is de game prima en komt deze er zeker in! Eindelijk een goede Batman game! :b:
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina