1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Batman: Arkham Asylum

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Duidelijk! :thumbs:

    Daarom ga ik deze spel kopen wanneer die een paar tientjes gaat kosten.

    Ik ga 'm niet voor de volle pond halen.
     
  2. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je erg kritisch oordeelt over de AI.
    Wat ik vreemd vind is dat ik juist het tegenovergestelde ervaar! :)
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap zijn punten zeker maar vind ze niet echt erg op 1 na en dat is bij die 3 guards die je neerhaalt. Dat valt toch op...
     
  4. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Uiteraard zal ik veels te kritisch zijn, maar als je als ontwikkelaar zijnde trots loopt te verkondigen dat het zo'n goede stealth game gaat worden, dan verwacht ik ook wat! Hetzelfde verhaal met dat ik nog steeds teleurgesteld ben over de aanwezige (of zeg maar liefst gebrek aan) Batman villains. Natuurlijk is het onzin als ik zeg dat ik mijn interesse kwijt ben omdat een paar bekende villains niet in de game zitten, maar het is wel een factor wat mij ervan weerhoudt de game geweldig te vinden. Er worden door een ontwikkelaars door middel van screenshots en video's verwachtingen gewekt. Het zal niet de eerste keer zijn dat we teleurgesteld worden zoals bij bijvoorbeeld een Assassin's Creed destijds. Ik ben gewoon een beetje voorzichtig met deze game want nogmaals, het is al te vaak misgegaan.

    Ik neem de meeste punten over de AI ook voor lief en ik zal deze game echt geweldig gaan vinden, maar soms is het ook wel eens goed om die befaamde roze zonnebril even af te zetten en eerlijk over iets te oordelen. Niet alles is per definitie maar geweldig en perfect omdat we lang op een game hebben zitten te wachten en gehyped zijn. :b:
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  5. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Frangster, je hebt een duidelijk verhaal en een terecht punt op het gebied van de drie guys waar je van achter moet sluipen. Echter vraag ik je toch om open te staan voor het volgende: Het is voor mij overduidelijk dat de situatie specifiek in scene is gezet om voor het eerst in de game de stealth takeout van achteren te doen, en te leren dat je vijanden je echt niet opmerken. Ik zelf had namelijk gedacht dat na de eerste vent neer te halen de andere twee op me af zouden komen. Toen dit overduidelijk niet gebeurde snapte ik wel hoe de gamemechanic bedoelt is. Toegegeven dat de tweede vent wel erg dicht in de ooghoek van de eerste neer te halen was zonder dat hij dit opmerkt. Ik vraag me echter af of er elders in de game dusdanig statische gasten te vinden zijn.

    Heb je het gooien van die Batarang ook geprobeerd in die ruime met die 5 gasten? AI in die ruimte is al beter. Dus zie een duidelijke learningcurve.
     
  6. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Dit begon bij mij nu ook net te dagen idd. Normaal gesproken word dit dan in een game duidelijk gemaakt (zoals Assassin's Creed). In die game zit aan het begin een soortgelijke situatie. Hier wordt er alleen niets over verteld en aangezien ik gelijk door de sfeer te pakken genomen werd heb ik hier geen moment bij stil gestaan! Laten we hopen dat je gelijk hebt, want het zou de game alleen maar ten goede komen! :)
     
  7. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop met je mee! Deze game wordt echt top, geloof me. Sfeer is super en ik vind het er machtig uitzien. Die batman en Gatorman figures die los te bekijken zijn, zien er echt super uit.
    Hopelijk weinig tot geen backtracking, daar heb ik echt schurft aan!
     
  8. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    En Sam Fisher kan in de schaduw zitten zonder opgemerkt te worden op klaar lichte dag. Wat ook niet realistisch is imo.

    Maar hou er rekening mee dat dit een Stealth game is en de AI overduidelijk anders gecalibreerd is dan in een Shooter. En je bent afhankelijk van Melee combat om vijanden uit te schakelen. In een game als Metal Gear heb je nog een gun waar je ranged combat mee kan doen, ja je hebt de batarang maar dat is geen sterk wapen om iemand mee te killen.

    Ik ben er wel zeker van dat de makers goed hebben nagedacht over de AI. En zoals al gezegt het eerste gedeelte was om je kennis te maken met de game mechanics om stealth kills te maken.

    Ik maak me er niet zon zorgen om ik ben vrij wel zeker dat de game moeilijker gaat worden. ;)

    Ik ben alleen wel zeer benieuwd naar de boss battles. Hoe ze willen dat je die gaat aanpakken.
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Wordt ook vermeld in het filmpje.
    Ene gevecht is met gadgets het andere met zus en zo eh wat ze ook zeiden allemaal. :9
     
  10. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Heb geen zin om alles door te lezen, maar heeft iemand die muur kunnen kapot (in de kidnap kamer) maken en de vent hoog in de muur (in de grote kamer) kunnen open maken?
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik niet, denk dat daar de gadgets voor ontbreken in de demo
     
  12. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
  13. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Een review? de beelden die ik zag waren gewoon van de trailers en demo.
     
  14. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Ja dat zag ik ook..
    Vond het sowiezo een hele slechte review.
     
  15. Eelke91

    Eelke91 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er gruwelijk uit!!
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat zeggen ze in de review...ik bedoel..wat zijn belangrijke dingen die ze zeggen, en wat is de conclusie?

    Enneh Frangster, wat jij allemaal vertelde vond ik al enigzins kwalijk,maar er is mee te leven. Maar wat ik gisteren meemaakte...ik had echt zoiets van 'jongens, nu maken jullie het wel even iets te bont..qua domheid dan he)

    Het was in die ruimte waar de guards worden afgeschoten....ik nam cover achter die muur en gebruikte de Batarang met RB en hield RB ingedrukt zodat ik de Batarang volg. Ze stonden alledrie met hun rug naar mij toe...maar de batarang raakte dus het ventje die helemaal vooraan stond...dus ik verwacht dat ventjes die achter hem staan EN DIT ZIEN gebeuren....het dan toch wel opmerken...maar nee hoor.

    ....ze bleven gewoon staan. Toen had ik zoiets van 'Beetje jammer zeg' . :)

    Maar ik blijf de demo geweldig vinden, in een GT filmpje kwam ik erachter dat ik nog steeds twee takedowns niet kende.

    Je kunt dus aan een rand hangen en een gastje beetpakken en naar beneden gooien , je kunt in een hoekje cover nemen en dan een ventje te grazen nemen vanaf daar..etc.

    http://www.gametrailers.com/user-movie/batman-aa-takedowns-montage/326940?playlist=featured
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    het is een goede game met verschillende gameplay elementen.

    Zowel vechten, stealth als detective elementen.
    De combat is geen hack and slash. Wel heel vermakelijk. Dit is niet erg aangezien de combat maat een klein deel van de gameplay is.

    De sfeer is super en het verhaal ook. Mooie omgevingen en characters.
    Het spel duurt ongeveer 10 uur.

    Het is alleen SP, maar dat maakt niet uit, want het is een solide goede game
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Thanks Syke..en dit komt zeg maar uit de GK review? :)
     
  19. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Haha ja, hij heeft alles overgenomen;)
    maar ik vond de review niet zo..
    Ze hebben het helemaal niet over minpunten gehad.
    Ze hebben alleen gezegd dat het een toffe Batman game was.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmmmm ok.

    Maar in het filmpje aan het eind van de demo zie je dat Batman allerlei nieuwe moves uitvoert...die je in de demo niet kon doen. Ook zie je een move waar Batman een vijandje naar zich toetrekt met zijn grapple...heel tof.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina