Hey, ik heb 2 vraagjes over Batterijen... 1. Ik heb een digitale camera gekocht en daar heb ik 4 oplaadbare batterijen bij gekocht van 2100 NiMH speciaal voor digitale camera's... Nu heb ik hier ook nog 1300 NiMH oplaadbare batterijen liggen, mogen deze ook in de digitale camera of niet? 2. Kan ik de oplader van de 1300 NiMH batterijen ook voor de 2100 NiMH gebruiken? Het is een sneloplader met ontlader, verder staat er nergens op dat ding iets over NiMH... Greetings...
kan gebruiken, zelfde grootte alleen de "inhoud" is meer, dus je moet waarschijnlijk langer laden 2100 / 1300 = X laadtijd van 1300.X = laadtijd 2100 1300 raakt ook sneller leeg dus **Correct me if im wrong**
1. Ja 2. Wanneer de lader geen NiMH ondersteund zal het laden niet goed gaan. Een NiCAD lader (voor "oude" oplaadbare batterijen) werkt totaal anders als een NiMH lader. Er zijn speciale NiHM laders in de handel. Ook b.v. bij de HEMA. Veel info over NimH batterijen kun je vinden op: http://www.gpbatteries.nl/ Dit zijn overigens zéér goede batterijen (alleen helaas niet goedkoop)
Dat moet je er maar voor over hebben denk ik zo NIks is zo irritant als plots met lege batterijen zitten. Zo nu en dan zie je wta leuke aanbiedingen van die Powerbanks, dan zijn ze nog redelijk betaalbaar.
omg... het zijn AA batterijen. alleen loopt een GBA op 1.5V.. en oplaatbare batterijen zijn 1.2 of 1.3 volt. Meestal staat hierover infortmatie in de handleiding van het product of je dit wel of niet mag doen. 1300 NiMH (1300 is de hoeveelheid milliamperes en Ni is nikkel en MH zal een ander element zijn...) en 2100 NiMH staat dacht ik in verband met het aantal Amperes dat een batterij kan leveren. Met andere woorden de 1300 NiMH levert minder amperes dan de 2100 NiMH. Dat wil zeggen dat de 1300 NiMH sneller leeg zal zijn. Voorzover ik weet zijn er geen opladers die verschil maken tussen de hoeveelheid amperes die een batterij kan leveren. Bij een oplader is alleen de hoeveelheid volt van belang. Aangezien je meer volt nodig heb om de redoxreactie om te keren. Volgens mij moet het dus gewoon gaan.