Flares werken alleen met heat seeking missles of lock-on stingers.
Hij gebruikte, zoals je zelf al zei, guided missles. En die zijn van zichzelf al sterk, maar als ze worden afgevuurd op een "laser painted" doelwit dan zijn ze bijna dubbel zo sterk (vandaar dat de soflam/javelin combo ook zo dodelijk is).
De enige manier om dan niet geraakt te worden is door ECM jammers te gebruiken i.p.v. flares. Deze kun je dan gebruiken door of de lock volledig te verbreken (wat meestal maar uitstel van executie is tenzij je meteen na het activeren weg vliegt) óf door de raketten net voordat ze je dreigen te raken uit te schakelen. Voor het laatste moet je dan dus wel goed in de gaten houden wáár die raket vandaan komt en dan timen wanneer je de ECM aanzet. Bedenk wel dat de laatste optie het beste is omdat hij dan meteen van zijn raket af is en deze duren relatief gezien lang om weer te herladen. Theoretisch gezien lang genoeg om hem zelf neer te halen. Succes de volgende keer!
Ik heb nog geen laser painter voor mijn scout heli's maar deze ga ik zeker gebruiken i.s.m. guided missles. Heat seeking missles zijn over-rated, óók voor de scout heli's. Guided missles geeft je nog een kans tegen een skillvolle AA bestuurder
Laatst bewerkt: 3 jan 2012