Vooral door mn friendslist.
Ik heb een friendslist vol mensen waar ik al jaren mee samen game op de 360 (sinds RSV)
En om ze allemaal over te halen om een dikke game-pc te kopen gaat me niet lukken.
Daarnaast heb ik ook een aardige setup nu qua TV en versterker en dat gamed voor mij persoonlijk toch fijner dan achter een bureau.
Nu weet ik ook wel dat ik ook een dikke game PC aan mn TV kan hangen en dan met een Microsoft controller kan gaan spelen maar dan kicken de muis _ keyboard spelers m'n ass te hard
Bandwidth is het probleem niet. Maar een host verbruikt door het host zijn ook andere resources (geheuge, CPU etc).
Dus dat deel zou je dan uitbesteden aan een externe server die je wel volledig onder controle hebt.
Goed voorbeeld is Rainbow Six : Vegas. Daar had je in de MP een optie om je 360 als dedicated server te laten draaien. Als je dat deed kon je 8 vs 8 spelen in plaats van de normale 6 vs 6. Doordat de 360 op dat moment alleen maar host hoefde te zijn en niet EN host EN 1 speler hoefde te faciliteren.
Nadeel was wel dat je dan 2 360's moest hebben maar aangezien dat in de hoogtijdagen van de RROD was hadden veel van mijn vrienden toch wel een backup rondslingeren.
Zoiets zou ik voor BF ook wel weer willen maar ik ben bang dat we die gouwe ouwe tijd van serverbrowsers niet meer terug gaan zien en we voor altijd opgescheept zijn met matchmaking systemen
Laatst bewerkt: 7 jun 2011