Dat was in BF3 ook al wel zo, daarom blijf ik ook zo'n fan van de MTAR voor de korte afstand. Keihard sproeien tot er genoeg kogels aankomen
Ik zat vanmorgen vanwege die assault rifle/carbine vraag eens naar m'n stats te kijken en vroeg me af hoe de SPM's bij jullie per klasse eruit zien.
Ik was in BF3 ALTIJD een engineer. De combi mijnen/RPG/Carbine was gewoon ideaal om als stormtrooper te fungeren. Maar in BF4 speel ik eigenlijk alleen recon en ik ben ervan overtuigd dat dat nu de meest veelzijdige klasse is met de beste gadgets. (net als de specialist in BFBC2)
En dat komt volgens mij omdat
- de rol van tanks veel kleiner is, ze zijn minder bepalend dus het is lang niet zo noodzakelijk alle tanks direct af te stoppen (plus omdat er veel meer spelers zijn is het niet meer zo dat je soms de enige engineer in het hele team was en niemand anders iets aan de tanks doet, wat in BF3 nog wel eens voor kwam)
- Mijnen zijn een STUK minder sterk geworden, heeft veel te weinig nut om ze mee te nemen. Ook weer omdat met 64 spelers de gemiddelde mapbezetting veel dichter is dus je hoeft niet bang te zijn dat je 5 minuten terug moet lopen omdat er een voertuig naar je eerste vlag is gesneaked
- standoffs rond bepaalde vlaggen komen veel vaker voor, het is overal drukker dus elk loopwerk wat je kan vermijden met een spawn point is een enorm voordeel
Al met al maakt het feit dat je gewoon een carbine mee kan nemen en de combi spawn point + C4 voor mij nu de recon de klasse die bijna nergens bang voor hoeft te zijn. Okay je mist de RPG die je als engineer mee kan nemen tegen choppers maar met 64 spelers is de spawn point zo'n enorm tactisch voordeel dat het een makkelijke afweging is.
Let btw niet op de SPM van Support want dat speel ik alleen op echte chokepoint mappen zoals lockers en metro dus die SPM is vertekend. Dat zijn mappen waar je veel sneller punten haalt en je KPM automatisch hoger is
Klik om te vergroten...