1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Battlefield 4

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 30 jan 2013.

?

Wat is jouw favoriete klasse in Battlefield 4?

  1. Assault

    43,6%
  2. Engineer

    30,8%
  3. Support

    12,8%
  4. Recon

    12,8%
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat zijn wel de lekkerste kills inderdaad, dat voelt echt als een shotgun

    maar zo frustrerend als je goed denkt te mikken en je 3 keer schiet en niks lijkt te raken

    dus vandaar ook vaak maar de DOA, dan kun je even wat langer doorschieten als je hits even niet lekker aan komen :+

    En voor flanken in Lockers is hij natuurlijk ideaal om een groepje flink uit te dunnen en te laten schrikken. Ideaal kamikaze wapen ook als je door een chokepoint heen wilt drukken

    Maar op alle andere mappen zowat volkomen waardeloos natuurlijk. Carbine's ftw
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ze kunnen ook soms aardig frustrerend zijn. Met name door de netcode.
    Hopelijk komt de tickrate verbetering ook snel naar de gewone game dan zullen ze denk ik wel minder frustrerend zijn.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dan merk je pas echt dat de refreshrate van 10Hz ruk is. Omdat er zoveel ook nog eens in de game gebeurt is het voor iedere speler bijna wel constant dat er 10 packets iedere seconde binnen komen. Je hebt met hele lage RPM wapens, dus snipers en pump action shotgun vaak gewoon 10% kans dat jouw schot packet no.11 is en dus een packetloss is.

    Merk dat je nu om de CTE te counteren beter hogere RPM wapens kunt gebruiken, wat ook logisch is, om er minder last van te hebben. Je merk ook met low damage wapens op bv voertuigen dat er zoveel hits packet losses worden puur omdat je al meer dan 10 rounds per seconde kunt afvuren.

    Had er eigenlijk nooit op die manier naar gekeken, maar een wapen die meer dan 600 RPM heeft, en een seconde full auto vuurt, sowieso al een loss van 1 round. En dan tel je dus alles wat er op de map aan info binnenkomt niet eens mee. Weet ook niet hoe ze dit als accuracy tellen?
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat was in BF3 ook al wel zo, daarom blijf ik ook zo'n fan van de MTAR voor de korte afstand. Keihard sproeien tot er genoeg kogels aankomen

    [​IMG]

    Ik zat vanmorgen vanwege die assault rifle/carbine vraag eens naar m'n stats te kijken en vroeg me af hoe de SPM's bij jullie per klasse eruit zien.

    Ik was in BF3 ALTIJD een engineer. De combi mijnen/RPG/Carbine was gewoon ideaal om als stormtrooper te fungeren. Maar in BF4 speel ik eigenlijk alleen recon en ik ben ervan overtuigd dat dat nu de meest veelzijdige klasse is met de beste gadgets. (net als de specialist in BFBC2)

    En dat komt volgens mij omdat

    - de rol van tanks veel kleiner is, ze zijn minder bepalend dus het is lang niet zo noodzakelijk alle tanks direct af te stoppen (plus omdat er veel meer spelers zijn is het niet meer zo dat je soms de enige engineer in het hele team was en niemand anders iets aan de tanks doet, wat in BF3 nog wel eens voor kwam)
    - Mijnen zijn een STUK minder sterk geworden, heeft veel te weinig nut om ze mee te nemen. Ook weer omdat met 64 spelers de gemiddelde mapbezetting veel dichter is dus je hoeft niet bang te zijn dat je 5 minuten terug moet lopen omdat er een voertuig naar je eerste vlag is gesneaked
    - standoffs rond bepaalde vlaggen komen veel vaker voor, het is overal drukker dus elk loopwerk wat je kan vermijden met een spawn point is een enorm voordeel

    Al met al maakt het feit dat je gewoon een carbine mee kan nemen en de combi spawn point + C4 voor mij nu de recon de klasse die bijna nergens bang voor hoeft te zijn. Okay je mist de RPG die je als engineer mee kan nemen tegen choppers maar met 64 spelers is de spawn point zo'n enorm tactisch voordeel dat het een makkelijke afweging is.

    Let btw niet op de SPM van Support want dat speel ik alleen op echte chokepoint mappen zoals lockers en metro dus die SPM is vertekend. Dat zijn mappen waar je veel sneller punten haalt en je KPM automatisch hoger is
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Maar nu heb je meer destruction, levelation, 63 andere spelers en ga zo maar door. En moet veel meer informatie constant verzonden en opgehaald worden.

    Dat is natuurlijk inhorent aan de game en zou ook niet veel minder kunnen zijn als je met 64 man wil spelen. CS had een rate van 128Hz, maar dan zijn het natuurlijk veel minder spelers en een statisch omgeving.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    In BF3 speelde ik juist het meeste engineer. Teams waren kleiner en als de helft van het team al assault speelde had armor veer meer vrij spel. In BF4 zijn er altijd wel genoeg engineers merk ik en daardoor is nu assault mij meest gespeelde klasse. Recon en Support zijn een beetje de losse classes bij mij. Die speel ik soms en op bepaalde maps. Zoals spec ops op Zavod of Support op Metro.


    Btw volgens wat mensen komt er een update aan en plaatsten waarschijnlijk vanavond een lijst wat wordt meegenomen uit CTE.
     
  7. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    [​IMG]

    Bijna 50:50 tussen AR en carbines zo te zien. Qua SPM zal ik zonder premium niet zo snel mee kunnen komen, dat ligt ergens rond de 650.

    @Delphinki, ik heb nog nooit een spawn point gebruikt! Maar eens proberen dus.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Speel nu juist verre weg het meeste als Engineer. Sloop soms wel 20 tanks in 1 ronde :) Speel soms Assault als de squad het nodig heeft en de mensen waar ik mee speel zijn bijna allemaal Engineer. Verder heeft Assault als enige niks tegen voertuigen en gebruik hem solo meestal alleen op Lockers. Metro is Support + IR + Smokes.

    Gebruikte eerst vaak de stinger, maar na wat oefenen haal ik veel helinoobs met gemak uit de lucht met de SRAW.

    Open maps meestal DMR en wat dichtere maps een Carbine.

    Recon met sniper veel in het begin gespeeld, nu nog amper. Heel af en toe om een paar campers op torens op te ruimen.
     
  9. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar hebben jullie dan niet het idee dat de recon nu gemiddeld een hogere spm haalt dan de engineer?
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    [​IMG]

    Niet echt nee. Speel support ook alleen op locker, dus daar niet op letten.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mijn stats niet. Laagste SPM van allemaal. Maar speel het ook maar soms. Al ben ik er wel vaak MVP mee geworden op Zavod als spec op.
    Als er veel voertuigen zijn speel ik eigenlijk liever Engineer. SWAW voor de choppers en tanks. En die kan ik dan ook op een afstand lastig vallen waar bij C4 je veel risico moet nemen. Maar als het dan lukt om dichtbij te komen dan heb ik altijd mijn slams als een soort van C4 die ik op de tank kan plakken.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Daar gaat het niet om :+ ik moet die gasten die denken dat ze veilig zitten in voertuigen laten weten dat het niet zo is. \o/

    Persoonlijk als ik een Recon met carbine kill zoek ik zijn spawnbeacon en spawncamp ik ze even. Zal ze leren! Ik zie het altijd als een laffe class die motion detection moeten gebruiken om kills te maken. Misschien moet ik het zelf maar eens proberen :+
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Spawn point + c4 + carbine en objectives cappen is de manier om goed te scoren met recon, niet stil zitten dus

    Maar dat geld voor elke klasse, niet stil staan tot je alle vlaggen hebt

    Je kan je zoveel loopwerk besparen met 1 goed spawn point
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja met sniper maak je niet zoveel punten.

    Ik heb dus een hekel aan de recons met spawn beacons die alleen maar kills proberen te maken en niet voor opjectives spelen. Nog meer als ze in mijn team zitten.

    Ze moeten btw ook snel al die glitches fixen. Echt iedere map zitten ze voortaan in muren, daken of in de grond ><
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Merk ik gelukkig niet zoveel van, alleen Metro wel eens maar die speel ik niet zo vaak
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ook niet op Lockers? Daar kun je op C makkelijk in de bovenste ring komen. Achter het hek kun je niet geraakt worden...
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben nooit bij C :+ altijd A of E, welke op dat moment het verste van onze spawn af ligt.

    Maar heb wel eens mensen op die bovenste ringen zien staan idd, wist niet dat dat een glitch was
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Info over de aankomende patch. Is vertaald vanaf het duits dus kan een beetje raar lezen soms.

     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb je ook een link naar de Duitse patch notes?
     

Deel Deze Pagina