1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Battlefield 4

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 30 jan 2013.

?

Wat is jouw favoriete klasse in Battlefield 4?

1. Assault

43,6%
  2. Engineer

30,8%
  3. Support

12,8%
  4. Recon

12,8%
  1. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Firestorm vind ik ook niks aan, is te saai. Ook al loopt er 100 man rond. Valt gewoon niks te doen.

Sharqi, Azadi, Karkand mogen wat mij betreft terug komen. Ik hoop dat ze er nog wat Arab based maps in stoppen, vind die maps het leukste qua kleuren/zon/overall feel.

2. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Goede keuze, vond Bazaar maar niks. Blijft altijd iets persoonlijks natuurlijk, afhankelijk van je speelstijl. Kharg Island vond ik ook wel tof, jammer dat die er niet bij zit.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Firestorm is niet mijn favoriet maar haat het ook niet ofzo.
    Wel cool is dat het nu wel in de nacht is en ben benieuwd wat Levolution doet op Firestorm.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Beter doen ze er wat maps van Bad Company I in. _O_

5. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Gulf of Oman mijn favoriet :) op pc met 64 man gespeeld, complete chaos :+

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan heb je nog nooit Metro 64 man gespeeld. :+

7. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Die is zonder voertuigen, maar idd ook echt ene grote rommel met 64 hha

8. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
    ik moet zeggen dat ik daar wel echt benieuwd naar ben met 64man op de X1,
    elk level chaos zit ik ook niet op te wachten moet ik zeggen.

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Je kunt gewoon kiezen voor 24/32/48/64 mans servers.

10. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
    oh lol dat wist ik niet eens, dat is wel nice dan

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dus de eerste DLC bestaat gelijk uit oude maps? Hoeveel maps zijn er eigenlijk waar 64 spelers kunnen?

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iedere map.

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Tweede DLC is met de oude maps toch?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat ik zo lees is China Rising die je krijgt bij een pre order niet gelijk beschikbaar. Wat ik zo lees nu is dat dat de 2e DLC gaat worden en Second Assault de eerste.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind deze screen er nou niet bepaald heel erg goed uitzien. Mag toch hopen dat de game er beter uitziet dan dit. Zou nu onderhand wel eens tijd worden dat developers echt goede footage gaan laten zien.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja het is een offscreen foto. :p
    Wat DICE en mensen zeggen die het gespeeld hebben is dat de console versie vergeleken kan worden met medium/high van de PC.
    Denk ook dat veel mensen teveel verwachten van next gen graphics eigenlijk. Zeker bij launch games. Daarnaast is BF een MP game met 64 man, 60fps en complete destructie.
    Moeten dan niet verwachten dat het graphics gaat hebben van een SP game.

1 November krijgen we One footage. Al is dat op XBL helaas. Nooit echt de beste kwaliteit.

17. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Er zijn twee oorzaken waarom de game op medium/high draait en niet hoger.

Ten eerste, en dat is altijd bij consoles, ga je in het begin altijd gebruik maken van de API's die je ter beschikking wordt gesteld. Dat zijn aangepaste versies van DirectX (Xbox) en OpenGL (Playstation). Naar mate de hardware ouder wordt, gaat men steeds minder gebruik maken van deze API's, zodat ze betere graphics kunnen tonen door efficiënter met die hardware om te gaan. Dit wordt ook weleens low-level programming genoemd. Je maakt dan code in je engine die 'dichter bij de hardware draait' en de GPU directer aanspreekt.

De reden dat ze dit pas later gaan doen is logisch. In het begin is de kwaliteit van de graphics meer dan genoeg en ga je dus niet extra tijd/geld steken in het ontwikkelen van je eigen code. Later in de ontwikkeling niet meer, dus dan gaan ontwikkelaars toch meer experimenteren met hun eigen code binnen hun engines.

Zo hebben latere games op de 360 bijvoorbeeld object-based motion blur. Een directX 10 feature, terwijl de 360 draaide op een gemodificeerde versie van DirectX 9.0c.

Dit kan bij consoles, omdat je maar 1 type GPU hebt. Als je dit op PC wilt proberen dan zou je dit moeten uitwerken voor elk type GPU die op de markt is en dat is niet te doen.

Ten tweede draait deze game op 60FPS. Console hardware wordt nooit samengesteld met 60FPS als target, altijd met 30FPS. Anders wordt de console veel te duur. De Xbox One en PS4 kunnen BF4 makkelijk op een hogere setting draaien, maar niet met 60FPS.

EDIT:

Offscreen foto. Zucht, dan kun je toch nooit alles zichtbaar in krijgen.

Die foto is zo wazig dat de textures helemaal vervaagt zijn. 8)

Laatst bewerkt: 21 okt 2013
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Zeg er maar vast bij dat door de Youtube compressie de graphics er slechter uitzien voordat iedereen weer begint te zeiken. :+

20. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Battlefield 4-multiplayer krijgt vrouwelijke soldaten

Ontwikkelaar Dice gaat vrouwelijke soldaten speelbaar maken in de multiplayer van Battlefield 4.

Wanneer precies hangt van hoeveel werk het is. DICE zegt het wel zorgvuldig aan te willen pakken en niet zomaar even een vrouwelijk spelermodel te maken. Het meeste werk zit 'm in de voice-over, vertelt Patrick Back, producer van de Battlefield-serie. "Er zijn letterlijk honderden zinnen die moeten worden ingesproken, wat heel veel werk is. Als we het doen, doen we het goed en niet alleen om het af te kunnen vinken."

Battlefield 4 verschijnt op 31 oktober. In de singleplayer zitten dan al wel vrouwelijke soldaten, maar die zijn niet speelbaar.

Deel Deze Pagina