Eerder vergelijkbaar effect wat de scherpte instelling doet op je TV. Het lijkt scherpter, maar het mist detail. Ook dit: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-vs-pc-face-off-preview Kortom, de blurriness bij de PS4 wordt veroorzaakt door de softwarematige upscaling naar 1080P. Mogelijk wordt dit nog opgelost met een update aangezien het softwarematig is. Toen destijds heeft Microsoft ook 1080P op de 360 toegevoegd door middel van een system update. Probleem is alleen wat zegt dit over de toekomst? Games die niet op 60fps gaan draaien, nemen misschien wel 1080P op de PS4 en het is dan maar de vraag of de Xbox One dit aankan, gezien dat qua resolutie Battlefield 4 een voordeel heeft op de PS4. Dan is scaling op de PS4 geen issue meer. Het verschil met resolutie is vooral hier te zien:
Dat trekken ze wel. Maar, deze game draait in 60 frames per seconde. Daarom hebben ze wat resolutie moeten opofferen. Consoles moeten wel rond de 400-500 euro blijven. De target voor de meeste consolegames is dan ook 30 frames per seconde. Voor een controller is dat hoog genoeg, al is hoger altijd beter in dit geval. De consolegames die in de huidige generatie op 60 frames per seconde draaien zijn vaak ook niet grafische hoogstandjes (*kuch* call of duty *kuch* ).
Begrijp mij niet verkeerd, maar ben je een ontwikkelaar qua werk want zo praat je soms wel? Nietinmin vind ik het erg interessant om te lezen.
Nee, maar ik doe een opleiding software development en heb hiervoor ICT-beheer gedaan. Ik heb me altijd wel in zowel hard- als software geïnteresseerd dus ik weet er redelijk veel vanaf.
Ah, dat verklaart inderdaad de boel. Dus het is wel mogelijk op de One om 1080p te draaien, maar dat gaat wel ten kosten van frame-rate per sec? 1080p krijg je nooit op een console met frame-rate 60 per sec?
Ik verwacht nog steeds zoals al gezegd is dat het aan de tools ligt en dat het met tijd gefixt zal worden. Dat we dan dus ook hogere resolutie op X1 krijgen. Zou me niet heel erg verbazen als andere third party titels ook lagere res krijgen eerst.
Oeh, ik zit in divisie 3 van de Wereld qua Personal Defence wapens, snel wat meer kills maken om hoger te komen
Daarnaast halen ze in de loop van de tijd meer uit een console. Dat is wel de kracht van een console. Optimalisatie. Dit blijven toch gewoon launchtitels die ontwikkeld zijn tijdens het ontwikkeling project van de console zelf.
Dat vind ik ook zo een vaag iets. Die Hermen Hulst van Guerilla Games heeft aangegeven dat ze hebben geprobeerd om alles uit de PS4 te halen. Bij elke grote game release lees je wel zoiets. We hebben er alles uit gehaald bla bla bla. Maar waarom zien games er na een paar jaar (op dezelfde console) altijd mooier uit. Heb er vrij weinig verstand van. Maar vind het wel raar. Vergelijk bijvoorbeeld de graphics van Resistance 1 ( launch game van de PS3 ) met de graphics van Killzone 3. Wereld van verschil !!!
Dat hebben ze ook gedaan. Maar in de loop van de tijd komen er ook betere drivers van MS en Sony, begin je kleine trucjes te leren, maak je aanpassingen aan je engine die ook updates krijgt etc.
Iemand die de versie al heeft, heb een vraag. 32vs32 is alleen beschikbaar op PC, X1 en PS4. Zijn de maps niet gebouwd voor die aantallen, dus met 12vs12 is de map dan niet te groot?
Gelukkig maar. Twijfel nog over aanschaf X1 in november. Er is geen enkele launch titel die ik 'moet' spelen. Graphics zijn sowieso beter dan in de BETA, en als de gameplay goed is boeit mij persoonlijk de graphics niet al te veel.