1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Battlefield 4

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 30 jan 2013.

?

Wat is jouw favoriete klasse in Battlefield 4?

1. Assault

43,6%
  2. Engineer

30,8%
  3. Support

12,8%
  4. Recon

12,8%
  1. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
  2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.126
    Jullie hoeven die link niet steeds te plaatsen hoor, hij update automatisch :+

3. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
    oh sry , ik zie het nu ja dat was net toen ik mezelf toevoegde nog niet nl ;)

4. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Eerder vergelijkbaar effect wat de scherpte instelling doet op je TV. Het lijkt scherpter, maar het mist detail.

Ook dit:
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-vs-pc-face-off-preview

Kortom, de blurriness bij de PS4 wordt veroorzaakt door de softwarematige upscaling naar 1080P. Mogelijk wordt dit nog opgelost met een update aangezien het softwarematig is. Toen destijds heeft Microsoft ook 1080P op de 360 toegevoegd door middel van een system update.

Probleem is alleen wat zegt dit over de toekomst? Games die niet op 60fps gaan draaien, nemen misschien wel 1080P op de PS4 en het is dan maar de vraag of de Xbox One dit aankan, gezien dat qua resolutie Battlefield 4 een voordeel heeft op de PS4. Dan is scaling op de PS4 geen issue meer.

Het verschil met resolutie is vooral hier te zien:

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Toch wel triest dat de PS4 en XBOX One nog nieteens 1080p trekken...

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat trekken ze wel. Maar, deze game draait in 60 frames per seconde. Daarom hebben ze wat resolutie moeten opofferen. Consoles moeten wel rond de 400-500 euro blijven. De target voor de meeste consolegames is dan ook 30 frames per seconde. Voor een controller is dat hoog genoeg, al is hoger altijd beter in dit geval.

De consolegames die in de huidige generatie op 60 frames per seconde draaien zijn vaak ook niet grafische hoogstandjes (*kuch* call of duty *kuch* ).

7. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Begrijp mij niet verkeerd, maar ben je een ontwikkelaar qua werk want zo praat je soms wel?
    Nietinmin vind ik het erg interessant om te lezen.

8. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, maar ik doe een opleiding software development en heb hiervoor ICT-beheer gedaan. Ik heb me altijd wel in zowel hard- als software geïnteresseerd dus ik weet er redelijk veel vanaf. ;)

9. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ah, dat verklaart inderdaad de boel. ;)

Dus het is wel mogelijk op de One om 1080p te draaien, maar dat gaat wel ten kosten van frame-rate per sec?
    1080p krijg je nooit op een console met frame-rate 60 per sec?

10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.126
    Kan wel, alleen offer je dan graphics op.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik verwacht nog steeds zoals al gezegd is dat het aan de tools ligt en dat het met tijd gefixt zal worden. Dat we dan dus ook hogere resolutie op X1 krijgen. Zou me niet heel erg verbazen als andere third party titels ook lagere res krijgen eerst.

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.126
    Oeh, ik zit in divisie 3 van de Wereld qua Personal Defence wapens, snel wat meer kills maken om hoger te komen :cool:

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarnaast halen ze in de loop van de tijd meer uit een console. Dat is wel de kracht van een console. Optimalisatie. Dit blijven toch gewoon launchtitels die ontwikkeld zijn tijdens het ontwikkeling project van de console zelf.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zet mij maar bij beide neer hoor, want ik haal m vrijdag eerst voor de 360 :+

15. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Dat vind ik ook zo een vaag iets.

Die Hermen Hulst van Guerilla Games heeft aangegeven dat ze hebben geprobeerd om alles uit de PS4 te halen.

Bij elke grote game release lees je wel zoiets. We hebben er alles uit gehaald bla bla bla.

Maar waarom zien games er na een paar jaar (op dezelfde console) altijd mooier uit.

Heb er vrij weinig verstand van.

Maar vind het wel raar.

Vergelijk bijvoorbeeld de graphics van Resistance 1 ( launch game van de PS3 ) met de graphics van Killzone 3. Wereld van verschil !!!

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat hebben ze ook gedaan. Maar in de loop van de tijd komen er ook betere drivers van MS en Sony, begin je kleine trucjes te leren, maak je aanpassingen aan je engine die ook updates krijgt etc.

17. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.126
    Verdomme zeg, dit speelt een stuk leuker dan BF3 _O_

18. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Iemand die de versie al heeft, heb een vraag.

32vs32 is alleen beschikbaar op PC, X1 en PS4. Zijn de maps niet gebouwd voor die aantallen, dus met 12vs12 is de map dan niet te groot?

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Meestal zijn de maps dan iets kleiner en zijn er minder vlaggen.

20. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Gelukkig maar. Twijfel nog over aanschaf X1 in november. Er is geen enkele launch titel die ik 'moet' spelen. Graphics zijn sowieso beter dan in de BETA, en als de gameplay goed is boeit mij persoonlijk de graphics niet al te veel.

Deel Deze Pagina