5/10 terechte score, misschien zelfs nog een puntje te hoog. Merk ook dat mensen het nu al zat zijn. Zie steeds vaker mensen die droppen of gewoon niet meer spawnen, veel meer also in bf1 of 4. Kan het ze niet kwalijk nemen
https://www.reddit.com/r/Battlefiel...well_its_nice_to_see_theyve_learned_from_all/ Dit kan toch niet echt zijn?
Vind het triest. Beetje je eigen falen vieren. Ga een goede game maken verdomme en respecteer je fans
Respecteer je fans? Welke fans? De fans die roepen dat BF1942 de beste was? De fans die roepen dat Bad Company 2 de beste was? De Fans die roepen dat BF1 geweldig was? De Fans die zweren bij de Battlefield 2 mappen? Je gaat geen fans vinden die alle delen geweldig vonden. Als je alleen maar blijft luisteren naar 'fans', blijft de progressie van de game beneden peil en krijgen we reviews die een release beoordelen als: "Niet echt vernieuwend" en "Een erg veilig vervolg". Worden we daar dan blij van? Ik vind het gaaf dat ze grote veranderingen hebben doorgevoerd. Dat dat gepaard ging met controverse, dat is niet gek. De gehele game behoeft nog wat getweak om het beter en vertrouwder te spelen, maar als dit spel zo was uitgekomen onder een andere naam had menig BF speler gezegd dat het een geduchte concurrent kon worden voor de BF-reeks en een heel stuk minder gezeurd om de veranderingen die zijn doorgevoerd. Om even een voorbeeld uit de AJ-video te noemen: - Hij klaagt dat het hele nut van de Medic weg is, omdat iedereen kan reviven. Terwijl ik juist vind dat de meerwaarde van de Medic is dat je de mensen beter kun reviven, beter kunt healen en teamgenoten kunt voorzien van med-packs. Juist een groot voordeel ten opzichte van BF1 waarbij je alleen aan het oplappen was, nu kun je daadwerkelijk deelnemen aan het gevecht zonder dat je alleen puin hoeft te ruimen. Ben overigens eens met het feit dat de game in feite gewoon niet af is. Practice range ontbreekt, custom tankskins ontbreken etc. Dat is wel echt knullig en sneu, maar het is wel een goede BF-basis. - Goede gameplay - Meer focus op realisme/skill - Niet zo fast-pace als COD - Sowieso 5 goede maps. Ik ben tevreden met BF5, hoewel het nog wel wat verbeterpunten kent.
Je weet wel, de vaste doelgroep die je game koopt. Die basis die je vooral niet kapot moet proberen te maken, laat staan het uitbundig te gaan vieren.
Precies. Slaat helemaal nergens op dat argument. Het reviven door classes buiten medics duurt sowieso erg lang waardoor het al snel te riskant is om te doen. Daarnaast kan je dan ook alleen je eigen squad reviven. En zoals jij al zei kun je als medic medpacks uitdelen wat echt een huge voordeel op kan leveren. AJ maakt leuke video's maar praat altijd wel veel bullshit imo.
Juist in BF V is Medic de klasse die ik veruit het meest heb gespeeld tot nu toe. Als redelijk actieve Medic lijk je nu juist veel eerder 'het verschil' te kunnen maken voor je team en/of squad. Ik ben zelfs die Sten-gun heel erg gaan waarderen!
Ooh, je bedoelt die groep 'Fans' die op basis van een trailer een complete game bij voorbaat al onderuit haalt omdat er volgens hun teveel aandacht wordt gegeven aan zaken die zij niet belangrijk vinden. Dat de bestaande 'fans' geen baat zien in het aanpassen van hun soldaat, betekend niet dat andere nieuwe spelers dat niet belangrijk vinden. De hele toevoeging van een Battleroyale modus, kan natuurlijk niet omdat het nooit in een battlefield gezeten heeft. Je moet als Marketeer wel heel sterk in je schoenen staan, wil je aan het sales-team kunnen verkopen dat de reden dat er geen BattleRoyale modus in jouw game komt, is omdat het niet hoort bij battlefield. Dat hele succes van Fortnite kun je het beste links laten liggen, totaal geen graantje van mee willen pikken. Stel je voor dat Fortnite spelers over gaan naar jouw game, dat je dus coins kunt verkopen omdat mensen wel graag een ander uiterlijk willen in de game en daar niet voor willen spelen en daar geld mee kunt verdienen.. MIJN GOD, GELD VERDIENEN OVER DE RUG VAN MENSEN MET EEN HERINNERING AAN EEN 12 JAAR OUD DEEL VAN DE ZELFDE GAME!!!!!!!! *Pakt een fakkel en een hooivork, want zo hoort dat bij een burgeropstand sinds 1789* Ja want je als publisher vastpinnen op een vaste, niet groeiende, en ouder wordende doelgroep is echt een goede strategie! Je moet vooral niet mee willen gaan met de tijd, niets nieuws proberen en bovendien niets willen aanpassen. Het enige wat je mag doen in een WW2-era shooter is de lijn bewandelen van Semi-realisme en vooral niet afwijken van wat mensen gewend zijn. D-Day willen we tot in den treure mee maken op de zelfde manier, rennend uit een boot, klimmend op een muur en al schietend met een Thompson. Of voor eeuwig de map Wake Island blijven gebruiken. WANT DAT IS WAT WE WILLEN! We moeten ook vooral allemaal Conquest blijven spelen! "Want daar is Battlefield groot mee geworden!" Ja, het hele Operations is eigenlijk gewoon kut. Want het is geen Conquest en conquest is wat 'de echte fans' willen spelen. Dat het team op sommige vlakken steken heeft laten vallen: 100% mee eens! Dat het team gedurfde keuzes heeft gemaakt in de ontwikkeling van de game: 100% mee eens! Dat sommige keuzes niet zo goed uitpakken als gedacht: 100% mee eens! Een game afzeiken vanwege een "gevoel" dat "De echte fans" hebben: Dudes, het is 2018! Wordt volwassen en leer omgaan met het feit dat je 'gevoel' over iets geen goede graadmeter is en al zeker geen argument/feit.
Ik denk dat jullie volledig de plank mis slaan waarom Battlefield niet goed verkoopt, maar goed. Denk dat je verder moet kijken dan alleen BFV. Hoeveel franchises zijn slachtoffer geworden van EA. Hoe gaat EA met hun kopers om? De communicatie. Je kan NIET tegen je kopers zeggen "dan koop je het toch niet?". Dat bedoel ik met toon respect naar je fans. En wordt EA hier nu verdedigd? That's a first
Waar wordt er gezeken dan? Vindt dat echt een stopwoordje op dit forum. Buiten dat dient een nieuw product altijd op de balans te letten tussen oud (de fans vh oude uur) en nieuw/groei (een nieuwe doelgroep) om een product ook in de toekomst niet alleen commercieel interessant maar ook levensvatbaar te houden. Stilstand is inderdaad potentiële achteruitgang, maar zomaar al je fans verloochenen vanwege "wat populair is" is ook geen oplossing. Een verwachting is namelijk niets voor niets opgebouwd. Kijk maar eens naar Fallout 76. Dawn of War 3 is ook een mooi voorbeeld, waarbij de serie werd veranderd in een moba game. Fans furieus (die ben je kwijt) en de aanwas bleef niet plakken (er zijn betere mobas). Gevolg: serie dood in het water. Conclusie: hoe je een nieuw product in serie ook ontwikkelt, heb respect voor al je doelgroepen. Dat wordt vaak vergeten.
EA is een commercieel bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling he. Ze zijn hier niet op de wereld om als een soort Battlenesty-international de rechten van oldskool-BF-fans te verdedigen, maar om zoveel mogelijk knaken te verdienen voor hun aandeelhouders, op de manier die hen het meest passend lijkt (geheimpje: geldt voor alle game-uitgevers/ontwikkelaars). En dan is het inderdaad zo simpel als: 'take it or leave it' / 'vote with your wallet'. Wij zijn gewoon klanten, niet meer niet minder (en daar is weinig mis mee). Zo kijken de bedrijven naar ons (en zo kijk ik naar hen). Slaat het bedrijf een verkeerde koers in dan merken ze dat in hun cijfers en zullen ze vroeg of laat hun koers heus wel bijstellen. BF wordt ten slotte niet gebouwd om dat (heel kleine) niche-groepje hardcore-fans gelukkig te maken, maar om een brede groep te itneresseren en zo veel omzet te maken. Bovendien zoals Kimi inderdaad terecht vraagt: wie is nu die 'fan'? Is dat die liefhebbr van BF 1942, 2, 1??
In Frankrijk op nummer 1 op beide consoles kwa verkoop. http://www.vgchartz.com/article/393787/battlefield-v-conquers-the-french-charts/
Gelukkig denkt niet iedereen zo. Je moet naar mijn mening denken als consument, niet als bedrijf. Of ben jij eentje die EA aandelen houdt? Dan spijtig hoe die dit jaar zijn gegaan. Juist als consument moet je je smoel opentrekken en niet alles pikken. Als iedereen maar dacht van " het is een commercieel bedrijf geen liefdadigheid", dan kregen mensen nu geen Canvas tas toegestuurd he. Maar maakt niet uit, want Bethesda en EA vallen dit najaar lelijk door de mand.
Waarom denk je dat Bethesta nu die Canvasjes opstuurt? Niet omdat ze zo moeder-Theresa zijn, maar omdat die slechte publiciteit simpelweg een hele hoop geld kost. Ik kijk naar de gaming-industrie vanuit het perspectief van de consument, want dat ben ik. Als iets me niet bevalt, dan koop ik het simpelweg niet: mijn versie van 'iets niet pikken'.