1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bayonetta

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 mei 2008.

  1. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Dan weet ik al wat jij gaat doen Dulle;)



    Minimaal op Normal Dirk;)
    Ik hoop toch 4 of 5 moeilijkheidsgraden:b:
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, nee ik ga er geen gebruik van maken. :+ (of misschien stiekem een keer als ik een vette move wil bezichtigen)
    Ik ben misschien niet erg goed in dit soort games, maar een uitdaging is altijd leuk. O-)
     
  3. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Maar jij vind PoP helemaal geweldig dus ik denk dat jij het wel handig vind;):lol:
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hey, dat jij een wansmaak hebt kan ik niks aan doen. :mad: PoP ís ook geweldig.
    Jullie kunnen gewoon niet door dat checkpoint systeem heen kijken. O-)

    Verder is PoP natuurlijk totaal niet te vergelijken met dit soort games. ;)
     
  5. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Nee , het lijkt niet op elkaar maar het ging mij omdat je daar ook niet dood kan en voor mij dan gewoon de lol er vanaf is.Heeft niks met wansmaak te maken want de PoP lijkt me leuke game.:)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar je kan daar wel dood. :9 Je hebt gewoon regelmatige checkpoints.
    Ze zijn gewoon elegant in de game verwerkt. Een stuk beter dan een irritant GAME OVER!!@!!!!! RETRY?? scherm iedere keer. :+
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja een checkpoint na iedere sprong die je maakt of na iedere vijand...
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dus...? Dat is toch mooi?

    Zoveel verschilt dat niet van andere games. In hoeveel games is het niet zo dat je in iedere ruimte of na ieder groepje vijanden een checkpoint hebt?
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach wees blij dat ze deze game ook voor ''noobs'' toegankelijk maken. Overigens is iedereen die deze game voor het eerst speelt noob :).
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Noob betekent tegenwoordig toch echt eerder een idoot. :+
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat je het meer moet zien als een soort intro-modus voor de game. Spellen als DMC4 en NGII zijn best hoogdrempelig en voor nieuwe gamers ook best lastig om te leren.

    Op deze manier kunnen nieuwe gamers zien wat er zoal mogelijk is en langzaam aan van de makkelijkste modus naar een voor ons "normaal" control scheme toegroeien. Ik vind het persoonlijk wel slim bedacht maar ben benieuwd of je hierdoor nou meer verkoopt. Ik denk toch dat het "hardcore" uiterlijk van de game teveel afschrikt voor de de gamers die baat zouden hebben bij zo'n modus.
     
  12. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Eensch!:)
    Maar OK, laat ze het er maar instoppen en dan zien we het wel in de praktijk. Ik gun ze die extra verkoop wel (hell, meer kans op een deel 2:b:) maar het blijft naar mijn mening een beetje verspilde moeite.
     
  13. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    The World of Bayonetta – 2


    Hello, everyone. Bayonetta conceptual designer Ikumi Nakamura checking in once again. Since the last time I wrote on the blog, Bayonetta has appeared at E3, Comic Con in San Diego, and lots of other big shows. It makes you feel like the release date is really closing in. Now on August 29, we are going to have an event (in Japan) where people can try out the game called “Feel Bayonetta”. If you get the chance to attend, I hope you have a wonderful time, um, feeling… Bayonetta…

    Since in my first blog I wasn’t able to talk about much, I wanted to delve further into the World of Bayonetta in my second post.

    [​IMG]

    When we first started work on Bayonetta, we had this idea that the stage designs would be a shift from “the real to the heavenly.” The picture above is something that I made during that period. It would provide a good variety in the stages, and I thought that having the world change around the player would be a really fascinating idea. In the final version of Bayonetta, the background changes to a heavenly atmosphere when enemies appear, which is a remnant of the ideas from that period.

    [​IMG]

    When designing for Bayonetta, I thought it would be fun to play around with the silhouettes of a scene. I used this idea for the coliseum above. Bayonetta does something here, but who she is with and what she is doing is better left unsaid. I thought the ring motif was dynamic, lending a subtle, but intellectual shape to the whole thing. I thought it would be interesting to add round parts that have celestial globe-like silhouettes to the design, so I began my design. I think I able to express the high level of sophistication the witches and sages who lived in this area possessed. However, when Kamiya-san took a look at it, he shot me down instantly…. Just kidding. He gave it his blessing, and it really put me on track for creating the remainder of the world.

    I was also quite particular with my other designs outside of the realm of stages.

    [​IMG]

    When Bayonetta jumps high into the air, these butterfly wings appear. They were designed to look like stained glass, and highlight the witches’ symbol of the moon. To really pop with her black body, I intentionally picked a color and design that would stand out. The silhouette of the wings has the same vibe as the frames on Bayonetta’s glasses. You can also see the wings in Bayonetta’s shadow.

    [​IMG]

    This is the magical barrier that appears along with enemies. It matches the design of the halos that float about their heads, a nod to the idea of “infinite proliferation” that I wanted to express. I would ask our special effects designer, Kudo-san, to do non-sensical things like, “Make it like it was being eaten away at by the angels from Evangelion.” But he did a great job in making it look cool.

    [​IMG]

    Now I’d like to touch on the particulars about the accessories that Bayonetta can purchase during the game. To start off, I had an evil plan to make Bayonetta look a bit goofy, seeing as how she is so fashion conscious. Hehe… I took my first design, “Moon of Mahaa-Kalaa” to Kamiya-san. I told him, “India is awesome. And you gotta love curry, right!” That is when we expanded the idea. We decided, “In Bayonetta’s world, there were witches around the globe since long before Bayonetta was born.” So the Moon of Mahaa-Kalaa, which is a blocking accessory of Indian origin, is made from a heavy, shield like brass material. Sergey’s Lover, is Russian, so I designed it to be eccentric, equating the idea of dopplegangers with the Russian folk art of Matryoshka dolls. The accessories actually weren’t named when I designed them, so when Kamiya-san attached the melodic name of Sergey’s Lover, I thought that he was rather high-class.

    I started our with my own challenge to take Shimazaki-san’s high-art designs and throw in some interesting low-art ideas (from a game perspective), and I think they brushed me aside, and let me get away with it somewhat; however, I’m always like this, so I don’t really mind. There are tons of accessories and items in the game, so I hope you enjoy them!
    [​IMG]

    The production team for Bayonetta goes by the name “Team Little Angels.” The logo is meant to be a sexy angel stepping on the letters as if they were a stairway to heaven. I designed her as if she were striking a pose. This particular pose was subject to numerous, very strict, “perv-checks” from Kamiya-san.
    “The curve on her back sucks!?”
    “Her butt! Her butt, I tell you!!”
    “It isn’t tempting enough”
    “This design doesn’t have any XXXXXXX (Censored) !?”

    Etcetera, etcetera…

    This logo actually ended up printed on the sleeve of the Bayonetta Tshirt we gave away at San Diego Comic Con.

    Anyways, the Bayonetta world remains shrouded in mystery, but I hope to reveal a little bit more to you as we move forward.

    Next time, I hope to show you some more stages and prop designs.




    Coole Fanart:thumbs:

    [​IMG]
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    *knuffelt powerslave666*

    #1. Cool logo + naam :cool:
    #2. Uber coole/weirde fanart :cool:
     
  15. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.028
    Leuk Bevonden:
    3.347
    musthave voor mij :D


    [gt]55265[/gt]
     
  16. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Voor mij ook (ik denk voor idereen die in dit topic post) alleen door al dat uitstellen van de toppers die eigenlijk dit najaar hadden moeten komen wordt het wel moeilijker kiezen in januari ben ik bang.

    Toen Bayonetta nog gewoon in oktober zou komen was de keuze simpel. Wie het eerst komt.... die koop ik:D

    Maar nu moet ik straks toch kiezen uit Bayonetta, Mass Effect2 en bioshock2.
    Bayonetta is een nieuwe IP, dus die heeft mijn voorkeur, maar vertel me dat maar als ik straks met het doosje van Mass Effect2 in mijn knuistjes sta.

    Misschien moet ik maar gewoon die jackpot winnen deze maand, praten we nergens meer over.
     
  17. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Voor mij niet hoor.
    Bayonetta is en blijft de enige game waar ik met smart op zit te wachten en ook als eerste haal in januari_O_

    Weer wat Fanart..
    Sommige mensen zijn echt goed in tekenen;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    vind dat brilletje wel echt een groot nadeel.
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Kweenie, tis heel anders.
    Past wel bij haar.
     
  20. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    We gaan mensen met een bril niet discrimineren he;)

    En vrouwen met een bril zijn sexy}:]
     

Deel Deze Pagina