1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bayonetta

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 mei 2008.

1. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel levels heeft de game eigenlijk?

2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    15, maar sommige levels zijn alleen bossfights en de levels zijn niet even groot, ik heb een level gehad waar ik (de 1ste keer) een dikke 45min over deed maar ook levels die ik in 20minuten uit had.

In de levels heb je ook weer geheime levels zoals in DMC4 waar je bijv in een tijdslimiet een aantal vijanden moet verslaan of een aantal vijanden moet verslaan met een gelimiteerd aantal punches en kicks. Als je deze allemaal haalt (op normal) komt er een soort bloody palace vrij met 51 levels waarin steeds "waves" van vijanden komen.

Laatst bewerkt: 16 dec 2009
  3. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee dan. Bedankt voor de uitleg.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.442
    Leuk als het weer carnaval is in het zuiden. Hoef je alleen nog de hoed te kopen. :D

Laatst bewerkt: 16 dec 2009
  5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zo'n piraten pistool van Disneyland Parijs. Zelfs met 2(!) lopen die beiden een trekker hebben en zo'n pinnetje voor klappertjes. :+

Hangt al jaren aan de muur maar het kan wel!

[/offtopic]

6. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op het platinum games forum dat bayonetta nu ook gereleased is zwitserland en nederland. Kan iemand het bevestigen?

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zo vanmiddag net uitgespeeld! Ik heb een paar post eerder gezegd dat er 15 levels waren maar het zijn er 17. Zitten echt geweldige boss battles in! Ben nu bezig alle Alfheim(geheime) levels te halen, als het goed is moet ik er nog 4.

8. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu al uitgespeeld? Hoeveel uren heb je over gedaan? En op welke moeilijkheidsgraad?

Is het te doen om meteen op hoogste moeilijkheidsgraad te spelen? Of raad je aan om lagere moeilijkheidsgraad te beginnen, zodat je gekochte aanvaltechnieken op hogere niveau kan gebruiken. En daarmee ook beter rank kan halen. Dus dezelfde manier bij DMC4.

Na uitspelen krijg je extra moeilijkheidsgraad, namelijk Legendary. Klopt dat? Bij DMC4 moest je 6 verschillende modes spelen. Een beetje teveel, vind ik 8)

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

Tja ik heb wel 3 hele dagen gespeeld hoor :p Veel stukken ook overnieuw gedaan voor wapens en life balk upgrades.

Bij het begin kan je kiezen uit normal, easy (automatic) en very easy (automatic). Automatic houd in dat de moves uit zichzelf gaan en je alleen maar op 1 knopje hoeft te rammen, je moet nog wel zelf dodgen enz. Als je DMC4 of Ninja Gaiden 2 hebt gespeeld gewoon op Normal beginnen

Ik ben op Normal begonnen natuurlijk, en na het uitspelen krijg je Hard en nadat je Hard hebt gehaald Infinite Climax, wat hetzelfde als Hard is maar dan zonder Witch Time (slow motion na een dodge). De levels zijn makkelijker dan DMC4 maar de bossfights zijn wel een stuk langer. Ook zijn de achievements makkelijker te halen dan DMC4.

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vond normal in de demo goed te doen. Speel DMC al sinds deel 1 op norma (heb alleen 2 niet gespeeld)

DMC is niet super lastig. Ten minste het is niet zo random en oneerlijk als NG waar je altijd beschoten wordt door ninjasterren en pijlen vanuit richtingen die je niet kan zien.

DMC en ook Bayonetta gaat om lastige vijanden maar die niet oneerlijk zijn.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind de monsters er wel bruut uitzien. Maar verder is de combo buttom mash gameplay niet mijn ding. En ik vond de demo erg chaotisch...

12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Dan is het dus een geweldige game voor je want je moet ook niet button mashen.

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, DMC enzo zijn toch altijd button mash games geweest, waarbij het gaat om het maken van de meest gruwelijke combos? Ik ben niet zo snel daarin en verzand dan al snel in het mashen op (A)(X)(B)(Y) ...

Ik ga dan toch eerder voor darksiders, minder mashen, rpg elementen en de mix en hopla :)

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.442
    Is Darksiders niet gewoon keihard buttonmashen? Zo zag voor mij het filmpje er tenminste uit. Een beetje GOW-achtig toch? :{

15. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    WTH?

GOW is echt geen buttonmashen. En Darksiders en Bayonetta ook niet.

Maar jullie snappen zijn punt niet. Hij haat combo's en daardoor gaat ie maar buttonmashen ;)

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, Darksiders kent een hoop RPG elementen en ook Tombraider elementen in een free roaming world en dan natuurlijk ook hack 'n slash, maar minder hardcore dan DMC enzo. En een coole setting. Die spreekt me dus wel aan. Bayonetta is echt alleen maar combo's hack'n slash gameplay en dat trekt me minder. Ik vond de demo ook maar zozo.

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat jij knopjes ramt maakt het spel nog geen button mash game.

DMC of Bayonetta kun je nooit uitspelen op normal als je alleen maar knopjes ramt. Gruwelijke combo's kun je ook niet maken door te buttonmashen. Daar moet je over nadenken en de juiste combo doen om een vijand bijvoorbeeld in de lucht te houden of om een andere vijand te chainen in je combo. als je knopjes amt zult je veel dezelfde moves doen en ziet je combo er niet gruwelijk of zelfs lang uit

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat snap ;) En daar ben ik dus niet goed in en IK verzand dan al snel in button mashing. Die games zijn daarom ook niks voor mij. Ik kom bij de eerste de beste boss vast te zitten omdat ik me frustreer over de knopjes die ik allemaal veels te snel moet indrukken en ook nog in bepaalde volgordes.

Darksiders is meer een game van je hebt een bepaalde skill onder een bepaalde knop zitten en bevat ook veel andere gameplay elementen dan hack 'n slash. En de setting is enorm bruut. Daarom denk ik dat ik die wel ga proberen...

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zo na 26uur Bayonetta gespeeld te hebben kan ik wel een kleine indruk geven, spoiler vrij natuurlijk.

De graphics zijn vergelijkbaar met DMC4, echter speelt Bayonetta vele malen sneller doordat ze sneller beweegt en ze kan met de rechter trigger aanvallen dodgen. Dodge je een aanval net op het laatste moment dan activeer je voor een paar seconden "witch time" waarin de wereld donkerder wordt en de vijanden in slow motion zullen bewegen. Witch time gebruik je ook om bepaalde puzzels op te lossen en om langs obstakels te raken. Zo kan Bayonetta in Witch time over water lopen.

De gameplay bestaat uit een mix tussen DMC4 en Ninja Gaiden 2. Bayonetta begint in tegenstelling tot DMC4 met een hele berg moves en later in het spel kan je er een paar bij kopen door het verzamelen van Halo's die vijanden laten vallen wanneer ze verslagen zijn. De moves in Bayonetta knoop je met alle gemak achter elkaar aan en elk wapen maakt gebruik van dezelfde combo's zodat je niet elke keer nieuwe combo's uit je hoofd hoeft te leren. Wel zitten er kleine verschillen tussen de wapens waardoor ze toch uniek blijven.

De bossfights in Bayonetta zijn echt gigantisch, het verslaan van een boss bestaat soms uit verschillende stages waardoor een bossfight even lang kan duren als een heel level. De levels van Bayonetta zijn stuk voor stuk origineel met leuke platform elementen uit bijvoorbeeld Super Mario Galaxy. Tevens heeft elke vijand een unieke "torture attack" die Bayonetta kan loslaten zodra de magic meter vol staat. Deze magic meter vult zich aan wanneer je vijanden verslaat, taunt en aanvallen dodged. Later in het spel kan je een item kopen waarmee je net zoals in DMC4 een soort "royal block" kan doen, hiermee block je de aanval van de vijand en activeer je Witch time en je krijgt meteen een groot deel van je magic meter gevuld.

Ik geef het spel zelf een 8,5 van de 10. Het speelt net even wat beter dan DMC en het spel is ongeveer even lang. Er is veel afgekeken van DMC zowel kwa gameplay als verhaal en had hier wel iets origineler in mogen zijn.

20. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes, dit is in mijn ogen de echte opvolger van DMC.

Maar weet je zeker dat je niet een gedownloade versie speelt? :) Je gamertag kan ik niet vinden ook.

Laatst bewerkt: 20 dec 2009

Deel Deze Pagina