1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bedroevend laag niveau threads

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Blaauw, 2 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Pffffff

idd

Niveau is errug gedaald de laatste tijd, mijn aantal posts per day ook bijgevolg.
    Het is niet alleen het irritant gedoe van sommige members, maar de algemene saaiheid van de threads die de laatste tijd geopend worden, er wordt tegenwoordig nog maar zelden een interessante thread geopend.
    Nog iets dat hiertoe bijdraagt is de onbekwaamheid van sommige (nieuwere) mods (niet als mod, maar als member).
    Sommige mods maken er echt een hobby van om waar ze ook maar de kans zien te slowchatten en erg nutteloos te posten.:{

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mods zijn ook maar mensen ... geen machines *kijkt in de spiegel* ... ehm ... laat maar :{

Maar even zonder gekheid het niveau is inderdaad in sommige threads laag, maar om nu over al een ijzerenvuist te gebruiken is ook niet goed... We hebben gewoon een grote community ... met heel veel leden (mag wel eens een keertje geschoond worden, zodat we alleen nog actieve leden over houden)

Wij zijn de mensen van het forum ... laten we de community dan ook levendig houden, zoals Richard zegt ruzie zoeken doe je maar in de buurtsuper.

3. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Is het geen idee om een mailing de deur uit te doen naar alle forum leden, en als je dan binnen 2 weken niet reageert, dan word je profiel verwijdert, want volgens mij zijn er veel mensen die maken een profiel aan, posten 1 keer iets onzinnigs en laten vervolgens nooit meer iets van ze horen. Lijkt me toch onnodig om die langer member te laten zijn.
    Ik weet niet precies voor hoelang een ban geldig is tegenwoordig, maar misschien kan die tijd ook verlend worden (is maar een idee om mensen in de hand te houden.)

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Voor de frontpage heb je ook een nick nodig als je bijvoorbeeld alleen aan prijsvragen of polls wil meedoen.

Ook zijn er mensen die wel degelijk eens in de zoveel tijd iets nuttigs posten.

Moeten deze samen met een enkele slechtwillende daaronder lijden? Ik vind van niet. Krijg ook een beetje een incestueus gevoel bij enkel een kleine kring fanatiekelingen die mogen posten....

Daarbij vind ik ook niet dat het hele forum danig is vervuild in vergelijking met postgedrag een maandje of drie geleden. Wel vind ik Xbazar een beetje rommelig en vol met onzinnige discussies zoals voorwaarden waaronder je mag reageren, door de threadstarter bedachte althans. Daarvoor is de faq al geschreven.

Verbazend vind ik het dat je 'dat' xbazar gedrag ziet bij mensen die hier al weken, maanden of nog langer bivakeren. Er zijn echt leden die denken dat na een paar goede deals je je meer mag permiteren.

Maar aan de andere kant schept het voor mij, als geïnteresseerde in 2e hands games, wel een duidelijke schifting. Zie ik flamen in een draad door de aanbieder van games, dan is dat voor mij iig aanleiding om daar geen deal mee af te sluiten.

5. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds dat de xbox echt goedkoper werd (een jaar geleden) steeg het aantal leden van xbw en daarmede dus het aantal 'lamers' hier op het forum (ik noem het maar even zo). Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er hier erg veel jeugdige leden zijn en die hebben over het algemeen toch een ander post- en taal gedrag dan volwassenen. Niet dat ik iedereen over één kam wil scheren, maar volgens mij is het gewoon zo...

Laatst bewerkt: 3 sep 2003
  6. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben het wel een beetje met je eens maar volgens mij zitten er ook oudere posters tussen die gewoon nix beters te doen hebben dan forums verzieken.

nog wat ik heb in het verleden ook weleens meegamaakt dat iemand die pas op t forum was een keer een mod tegensprak ...dan gaan meestal alle mods tegen die persoon.
    die persoon word raakt dan geirriteerd en begint te kloten op het forum.

7. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hehe 't is heus niet zo dat wanneer iemand een mod tegenspreekt oid de andere mods meteen tegen zijn. Heel vaak zijn mods het helemaal niet met elkaar eens en het 'tegen zijn' gebeurt alleen wanneer de mod dan ook gelijk heeft. Het is niet zo dat wij een bepaald groepje zijn die elkaar steunt ofzo ook al zitten ze fout :)

8. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ok na deze reactie is het idee van zo'n soort maling niet helemaal 100% correct. Maar misschien is het dan een idee om toch een soort "zwarte lijst"op te stellen? Dat bijvoorbeeld een aantal mensen in verschillende topics opletten wie er loopt te kloten of te zieken. Gewoon niks tegen die mensen zeggen. En gewoon na een tijdje die mensen bannen, hup op de zwarte lijst zetten, en gewoon een half jaar of een jaar weren van het xbw forum. Hard, maar effectief denk ik.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kijk, daar zijn nou moderators voor. Wij houden zeer zeker wel in de gaten wie de etterbakken zijn, daarnaast hebben wij het systeem van waarschuwingen en bans. Alle waarschuwingen worden genoteerd, hetzelde geldt voor bans. Bij 2 waarschuwingen volgt meestal een tijdelijke ban, de duur van die ban hangt af van de aard van de overtreding. Sommigen maken het echt te bont, zij verdienen een permanente ban.
    Maargoed, dat systeem werkt in de praktijk gewoon goed, dat wordt hier ook niet echt in twijfel getrokken lijkt me. Het gaat er gewoon om dat de algehele sfeer en het niveau op het hele forum een stuk gedaald is de laatste tijd. Dat heeft te maken met het enorm toegenomen aantal geregistreerde members, en ook zoals Broes al zei, een toename aan jong gespuis. Het forum is hiermee minder volwassen geworden als het eerst was. Dit is gewoon een structureel probleem, iets wat niet zomaar op te lossen is door van alles en iedereen te gaan bannen....

10. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Nee tuurlijk los je zoiets niet op door iedereen te bannen, dat heb je mij ook niet horen zeggen. Maar misschien is een wat zwaarde "straf" ook wat effectiever. En is er geen mogelijk om het echte jonge gespuis een beetje te scheiden van het oudere gedeelte, door bv de jongere geen toegang te geven tot bepaalde threads o.i. (ik weet niet of zoiets mogelijk is).
    Aan de andere ga je dan natuurlijk weer krijgen dat de goede onder de slechte leiden, maar dat hou je overal mee.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dit vind ik niet zo'n goede oplossing, want (je zegt het zelf al) als je bij de "jongere forummer" hoort en je gedraagt je wel redelijk dan mag je toch bepaalde threads niet in.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    klopt er moet geen elite club ontstaan ... de xbox is immers ook voor alle leeftijden!

13. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk, daarom kwam die zin er ook achteraan, maar er moet toch iets gedaan worden om de onbeschoftheid en het waardeloos en zielig gedrag van sommigen de kop in te drukken?
    of ben ik de enige die dat denkt?

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als je het hebt over de zogenaamde verloedering van het forum van de laatste tijd moet je niet vergeten dat dit voornamelijk te maken had met de vakantietijd. Bepaalde mensen verveelden zich blijkbaar en vonden het dan maar nodig om hier maar een beetje te gaan zitten kloten. Ook waren er hierdoor soms niet altijd genoeg mods aanwezig en kon het dus gebeuren dat er het een en ander wel eens de hand kon lopen qua geruzie. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het niveau weer omhoog zal gaan nu de vakantietijd achter de rug is. Helaas zijn er op dit moment nog wel een paar eigenwijze members die zich maar niet aan de regels wensen te houden en nog verbaasd en verontwaardigd reageren ook als men hier op wordt gewezen. Dat is jammer, maar ze komen er uiteindelijk vanzelf wel achter als ze een ban krijgen.

Wat betreft het lagere niveau van de threads vind het zelf meer ergelijk dat je om de zoveel tijd steeds maar weer dezelfde onderwerpen terug ziet komen. Iedere keer maar weer die onderwerpen over buitenlanders, het Amerikaans beleid enz. Ik vraag me trouwens af wanneer Ugamer weer eens een anti-rook thread start. ;) Als er nu ook nog eens vers bloed zou meedoen aan de discussies dan was het niet zo erg, maar je ziet steeds dezelfde mensen waarvan je de standpunten allang kent. Vandaar ook dat er volgens mij nu members klagen over dat het de laatste tijd wat saai is geworden. Al is de oplossing uiteraard heel simpel. Dan begin je gewoon zelf een interessante thread. :)

15. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    En dat komt niet alleen van de jeugd af...
    En btw als het op leeftijd gaan vullen ze wel een neppe leeftijd in.Not that hard...

Maar gedrag ligt niet altijd bij de leeftijd hoor... Natuurlijk heb je vaak van :
    "blabla ovetreding van dit of dat"
    "hou oud ben je?"
    "11-16"

Komt gewoon omdat er veel in die leeftijd zitten.

16. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    maar het is meestal wel zo als ik in een discussie thread veel mods zie dan helpen ze elkaar wel heel vaak....zelfs als ze zelf ongelijk hebben. maar ja daar kan je verder nix aan doen ...dat staat weer tegenover de dingen die ze wel goed doen en dat zijn er meer.:)

ik heb weleens een forum gezien dat echt 10000 keer strenger was dan hier dus mag het van mij wel iets strenger hier.(niet teveel hoor) maar dat was echt zo'n forum van ''This is no democracy. It is a dictatorship. I am the law''
    }:] weet niet waarvan dat forum was.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan toch XBW misschien? Wij zijn ook van de 'This ain't a fucking democracy, this is Edge's house and if you don't live by our rules you'll get kicked out'-leer :)

18. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien deze thread toch heel wat bekijks trekt, is het niet een goed idee om de eerst volgende poll hier over te laten gaan? Gewoon van: Vind je dat xbw forums modjes harder mogen optreden tegen ongewenst gedrag of niet.
    Nou verzin een aantal optie's en doe wat met de uitslag.
    Van mij mag het namelijk best wat strakker allemaal, wie nie horen wil, moet maar voelen

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    This ain't a fucking democracy ;) Dus we moeten onze eigen route uitstippelen. Tuurlijk moet de community wel achter je (blijven) staan maar is een community vervangbaar (hoewel je zou denken van niet).

20. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry Wouter begrijp niet wat je hier bedoelt en ik denk meerdere members niet, zou je iets duidelijker kunnen zijn?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina