1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bedroevend laag niveau threads

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Blaauw, 2 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit soort opmerkingen houden het niveau laag in threads, je wilt je mening geven en dat is goed maar het is niet onderbouwd. Ik snap misschien wel waarom je het vind, maar toch is het niet echt zoals het hoort...

edit:

Ik ben heel erg voor een strenger beleid, van mij part het no-tolerence beleid. En dan bedoel ik niet dat je gelijk mensen er uit moet schoppen als ze zich aan niet aan de kleine regeltjes houden, maar wat ik vaak zie gebeuren is dat mensen een grote mond tegen de Mod's en Admin's hebben.

Ik vind dit persoonlijk heel irritant want ik mag er vanuit gaan dat de mods een goede beslissing kunnen maken en dat ze niet zomaar iemand voor de lol een ow geven. Steeds meer mensen gaan tegen mods in en dat vind ik gewoon heel irritant.

Laatst bewerkt: 15 sep 2003
  2. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    euhhh........poloscar ik ben geen baby dus ik weet niet of je et tegen mij had maar zo`n reacties veroorzaken dus juist weder reacties.

Hou je van discussie, dat kan alleen niet iedereen zit te wachten op een sarcastische reactie van jou

Ik ben het met je eens dat van dat strenger beleid alleen vergeet je een ding, wat meer mensen denk ik vergeten.

We zijn hier voor de lol om te praten over onze hobby, niet om te zeiken lullen chagarijnen mopperen enzenzenz, gewoon gezellig wezen onder elkaar!

en het klopt als je zegt dat mijn reactie niet onderbouwd is alleen dacht ik dat iedereen hier wel zou begrijpen wat ermee bedoelt wordt. (vergissen is menselijk lol)

Streng tja zolang iedereen dan gelijkwaardig reageert en wordt behandeld en niemand vergeet warom we hier allemaal zijn.

Laatst bewerkt: 15 sep 2003
  3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er wordt imho teveel zwart/wit gemodereerd. Een topic sluiten is simpel, maar een topic weer de goede baan op helpen wordt nauwelijks gedaan - is ook niet echt makkelijk.

4. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik en dat was ook niet het punt wat ik wou maken, maar ik snap gewoon niet waarom, als jullie iets veranderen, de thread in een andere richting sturen of zelfs een waarschuwing tot ban geven dat veel mensen er tegen in gaan terwijl jullie toch 90% als het geen 99% van de keren goed zitten...

5. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    hey polo ben je nu punten aan het scoren lol:) sjesus onthoud mensen moeten altijd wat te zeiken hebben.
    Kijk maar naar je werk of school, je baas of leraren hebben het altijd gedaan.
    Hier is dat hetzelfde als ze iemand de schuld moeten geven zijn het gewoon de modjes simpel toch :)

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Klopt, maar het probleem is gewoon de mentaliteit van sommige members. Zelfs al zou een mod dat doen dan blijf je toch weer figuren houden die dan jammer genoeg gewoon (expres) door blijven gaan. Je zou natuurlijk ook gewoon de "probleem" posts kunnen verwijderen en een waarschuwing kunnen geven aan de dader/s. Als je de posts verwijderd voorkom je gelijk dat er later weer op wordt gereageerd. Fardo heb ik dit bijv. al een paar keer zien doen en dat werkte toch best wel goed volgens mij.

7. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neej die snap ik ook wel ;) mijn leraren zijn ook altijd de l*l. Maar wat mensen vergeten is dat mods dit voor hun lol doen en dat daar dit forum ook voor is en dan mogen ze van mijpart ergens anders gaan zeuren en niet de mods lastig vallen die gewoon een beleid uitvoeren om het handelbaar te houden en verpaupering te verkomen.

ps. Puntjes? Hou je ze bij wouter ;) lol

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Mods moeten daar ook een beetje een dikke huid voor hebben; anders ben je niet echt geschikt voor dat 'werk'.

Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind. Als je dus erg zichtbaar bent met mod-akties dan loop je ongetwijfeld af en toe tegen mensen aan die daar niet goed mee om kunnen gaan en die dan gaan schoppen. het is soms wel jammer dat het zo moet, maar ach... Je krijgt heel vaak errug leuke reakties en daar moet je het dan maar voor doen, nietwaar?

Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik me niet voor Nazi laat uitschelden!

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar dat heeft hij ook niet gedaan, eerlijk is eerlijk :)
    Vind het wat betreft dit soort onderwerpen een beetje gevaarlijk om suggestief te zijn.

10. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Deze thread begint echt veroot veel te lijken op een: welles, nietes kwestie. Zow jammer, volgens mij is deze thread oorspronkelijk bedoeld om aan te geven dat veel threads een bedroevend laag niveau hebben. En niet om elkaar beetje uit te gaan schelden, te gaan roepen wat je wel en nie gestudeerd heb om zo maar je gelijk te halen tegen de ander.
    Ik zou zeggen modjes, doe gewoon wat aan die mensen die het hier verzieken, en dan bedoel ik ook echt wat (en daar bedoel ik dan weer niet mee dat jullie niks doen, ik weet ook wel dat jullie hard je best er voor doen, helemaal klasse overigens). Maar ik ben nog steeds voorstander van een strenger beleid!

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het begint me heel erg op te vallen dat enkele xbw-leden continu de wannabe-mod proberen uit te hangen. En wat me nog meer opvalt is dat steeds meer mensen hier nog bozer op reageren door te zeggen dat deze personen niet de mod moeten uithangen...

Wellicht moet er ook een faq opgesteld worden waarin duidelijk gemaakt wordt wanneer je wél behulpzaam bent en wanneer níet.

Bijvoorbeeld: iemand die een thread heeft geopend op de verkeerde plaats en daar door persoon X op gewezen wordt, is dat dan een irritante opmerking of juist behulpzaam? Natuurlijk bepaalt de context de 'irritantheid' maar ik heb het idee dat mensen bij goed bedoelde verwijzingen ook helemaal uit hun vel springen.

En hoever mag ik als xbw-lid gaan om iemand terecht te wijzen?

12. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik vind dat als je er iemand gewoon normaal op wijst met een linkje erbij dat hij bijvoorbeeld een dubbelle thread maakt of zijn Tags vergeet in xbazar dan moet dat kunnen.

Wat ik niet vind kunnen zijn mensen die in totaal onbegrijpelijk nederlands iemand afzeiken omdat ie iets verkeerd doet. Zeg dan niks. Vooral van mensen die regelmatig zelf fouten maken vind ik het persoonlijk irritant als ze anderen erop gaan wijzen.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben het er wel mee eens wat blaauw zegt.. Wat ik meestal doe als iemand een vraag stelt die of al beantwoordt is in een andere thread of verkeerd staat is gewoon antwoord geven en dan erbij zeggen dat hij/zij de volgende keer beter eerst search kan gebruiken b.v. Meestal zeg ik er ook bij dat er een grote kans is dat de betreffende thread gesloten word door 1 van de mods.. Maar dat bedoel ik niet als roepen om een slotje maar meer zo van let op de volgende keer..

Wat ik zelf altijd een beetje flauw vind zijn die reply's van "dit is er al SLOTJE!!!!!" Dat maken de mods i.m.o wel uit..

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tuurlijk maken de mods dit uit, maar ik denk dat sommige dit doen omdat ze al zien dat ze fout zitten met het openen van het topic, dus vragen ze zelf maar om een slotje om aan te geven dat ze hebben gezien dat het topic niet geopend mocht worden.

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat dat het gevolg is van het Star Member-idee...

zo nemen ze (de wannabe-starmembers) werk van mods uit handen en hopen zo ook star member te worden misschien :confused:

Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    hmmm voel me niet in het minst aangesproken.

Wil best af en toe een link plaatsen. Maar of een draad wordt gesloten of niet of wanneer dan wel, kan mij echt niet boeien.

Mocht de draadstarter vragen in zijn opening of de draad goed staat wil ik, samen met een ontopic antwoord, best aangeven dat ie daar of daar had gemoeten.

Dus nee, denk dat dat de foute conclusie is (ook als ik kijk naar mijn mede starmember van deze maand of andere van voorgaande maanden).

Zelf denk ik dat het meer iets is van :"Ik weet het beter", waarbij ik het irritant vind als verder niet meer wordt gemeld, soms op bruuske wijze, dat het allemaal niet goed is in de ogen van de beantwoorder. Zuiver mentaliteit dus...

17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hij doelt niet direct op jullie, hij doelt eerder op de mensen die geen star member zijn geworden en dat willen bereiken door overal mod commentaar op te hebben.

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    yep... zo bedoelde ik het ja... ik zal het even veranderen om het duidelijk te maken...

(wat da -z- wannabe-mod noemt, noem ik wannabe-starmember)

19. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dit is inderdaad 9 van de 10 keer het geval. Mensen willen laten zien dat ze weten hoe het hoort. Dit zijn alleen juist ontzettend nutteloze off-topic reacties.

Het is eigenlijk heel simpel: er zijn 2 manieren hoe je als member de mods (en daarmee het forum) een handje kunt helpen.
    De 'beste' (lees: voor de mods makkelijkste) is het geven van een link bij een dubbele thread. Een mod kan dan zodra hij dit ziet de thread sluiten en naar de betreffende link verwijzen.
    Als er iets anders aan de hand is (wat dan ook) kun je alleen helpen door op de Meld dit bericht bij een moderator.-knop te drukken, en zo het probleem bij een mod te leggen.

Elke opmerking als 'hier komt een slotje op', 'nutteloze thread', 'hier is er al één van', 'dees staat in het verkeerde forum' etc. etc. is in feite een off-topic post waar je niet mee helpt. Op het moment dat de mod de betreffende thread leest zal hij (onafhankelijk van de "wannabe-mod posts") besluiten of een slotje/move terecht is. Het posten van een dergelijk bericht zorgt er ook niet voor dat een mod sneller die thread leest ofzo, dus het is in feite alleen maar spam.

Gewoon op de meld-aan-moderator-knop klikken dus, of als het kan een link naar een dubbele thread geven!

Hope I made myself clear. *)

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ach het hele wannabe mod gedrag is er eigenlijk altijd al geweest. Wellicht dat het starmember principe ervoor heeft gezorgd dat sommige members zich nu nog wat meer opvallend zijn gaan gedragen, waarbij ik niet alleen denk aan het wannabe mod gedoe, maar ook aan het constant posten van zogenaamd leuk bedoelde opmerkingen en nogal opzichtig slijmerig gedrag tegen de mods/admins. Maar daar zien ze (hopelijk) wel doorheen. Zelf vond ik het wel opvallend dat nadat Broes starmember was geworden door met name zijn behulpzaamheid in het zoeken van links, dat er ineens een heleboel andere members dat ook gingen doen terwijl dat daarvoor een stuk minder gebeurde. Ik hoop iig niet dat het star member gebeuren afgeschaft zou worden door dit soort figuren, maar dat ze wel kritisch blijven in hun selectie. Zelfs als wanneer de spoeling dun blijkt te zijn.

Laatst bewerkt: 24 sep 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina