1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bedroevend laag niveau threads

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Blaauw, 2 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als mensen elkaar willen helpen dan vind ik dat bijzonder positief en het verhoogt de kwaliteit van en de betrokkenheid bij het forum.

Maar als allerlei mensen discussies gaan voeren wat nou wel en niet mag, dan vervuilt men de topics onnodig en wordt het gewoon een zooitje. Bovendien staat het belerend en het is niet leuk voor een poster als zomaar een willekeurige gebruiker hem op z'n vingers begint te tikken. Als een mod dat doet is de acceptatie een klein beetje groter (niet veel, helaas). Een mod heeft bovendien de 'macht' om een zinloze discussie gewoon af te kappen en daarmee het topic zuiver te houden.

Vandaar dat ik in mijn sig een stukje uit het beleid van het LAN/Live forum heb staan... ;)

2. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder toezicht ontstaan er alleen maar zinloze discussies.
    Het zit nu eenmaal in de mens om over "iets" te beginnen en bij "niets" te eindigen.

Of je een normaal gedrag vertoont tijdens een discussie, dat heeft denk ik met je persoonlijkheid te maken. En daar kan zelfs een mod niets aan veranderen. Hooguit kan hij/zij je aan het denken zetten.

Alles staat en valt met de rol die de mod vervult. Als deelnemers aan een discussie moeten we het gezag van een mod accepteren.

Overigens ben ik zelf best tevreden over het Xboxworld forum. Ik heb er toch mijn info uit kunnen halen toen ik wat problemen had met live gaan.

Ook heb ik hulp gehad nav persoonlijke berichten aan deelnemers aan dit forum. Dat geeft me toch een goed gevoel.

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1

Ik vind dit een mooi voorbeeld van dat Newbies niet per definitie voor problemen zorgen zoals veel mensen hier nogal eens schijnen te denken.

4. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik was starmember omdat ik de zoekfunctie met links vaak aanprees bij threads. Maar de laatste tijd doe ik het niet veel meer (niet omdat ik geen sterretje meer heb onder mijn naam :) ) maar omdat EN anderen het al doen OF dat het niet altijd meer wordt gewaardeerd door de moderators. Het melden van een bericht aan de moderator wordt de laatste tijd meer gewaardeerd heb ik het gevoel. Voorbeeld is dat ik op dit moment veel waarde hecht aan de koopjesgames thread i.v.m. ontbreken van een pricewatch(forum). Bij off-topic gechat wil ik nog wel eens op de 'meld moderator knop' drukken om de thread een beetje leesbaar te houden.

Neemt niet weg dat het merendeel van 'nieuwe' threads eigenlijk onderwerpen zijn al lang een keer zijn behandeld, of over een game die al in een andere thread is behandeld. Maar ach, ik maak me er niet druk meer om :)

5. ferrari4ever80

ferrari4ever80 Ferrari Fer @Topspin

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad

bedroevend laag

niet dol nee

6. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wauw, wat een ondersteunende argumentatie! Petje af hoor! :cool:

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nee dat bedoelde ik niet helemaal.. kijk als iemand vraagt om een slotje op zijn eigen thread moet hij/zij dat zelf weten natuurlijk. Via PM is misschien makkelijker en sneller maar ok.
    Ik bedoelde meer lui die in iemand anders zijn/haar thread om slotjes gaan roepen omdat de betreffende thread eigenaar in hun ogen wat fout heeft gedaan. Of dat terecht is of onterecht is ff niet van belang. In plaats van om een slotje bleren help die persoon dan ff op weg of zet anders gewoon niets neer of gebruik de meld bij moderater knop..

Wat betreft wannabee starmembers, ik weet niet echt of dat wel zo'n slechte gang van zaken is.. Zolang het maar betekent dat mensen zich aan de regels houden. Vind het op zich wel goed dat het starmember een soort van streven aan het worden is voor members. Beter een wannabee starmember als een wannabee moderator denk ik dan maar.

8. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    *Wilt wannabe slaven }:]

*mee eens is met Nemesis. Ik vind het niveau nu anders toch wel meevallen hoor. Ja in de GM is het gewoon allemaal niveau 0 waar ik dus in hoor 8) Maar over het algemeen gaat het lekker. Ik ben op meerdere fora 'actief' en merk dat het daar echt niet lekker aan toe gaat hoor :)

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    oooohw, ja dit vind ik inderdaad ook niet kunnen, als je een topic onzin vind van iemand anders, blijf er dan uit en post niets, want het topic is het toch niet waard:{

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat is dat toch de laatste tijd dat er threads geopend worden terwijl er al een thread loopt die ook nog eens bovenaan de threadlijst staat??? Is dat een nieuwe trend om te gaan zieken ofzo? Ff snel twee voorbeelden maar er zijn vele verschillende te vinden:

ASEL: Skate origineel vs Skate ripp off

GAMES: WWE RAW 2 origineel vs WWE RAW 2 ripp off

Irritant :mad:

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan ook gewoon even melden dat er twee topics zijn met het zelfde onderwerp, dan hier meteen agressief te gaan lopen blaten - Schiet je echt niks mee op.

12. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me geen nieuwe trend om te zieken maar eerder een vorm van luiheid c.q. gemakzucht.

Maar met zo'n reactie schiet je ook niet zoveel op je kunt de mensen er beter op een normale manier op wijzen dan zullen ze misschien iets van je aannemen.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeuh blaten? Ik geef wat alleen maar wat aan dat er een bepaalde ontwikkeling is. Daar is deze thread toch voor? En mijn reactie agressief....??? 8) Owkeeee....

14. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    wat is er mis mee dan?? ik had die gozer toch al een link gegeven naar het origineel:confused:

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeh, het ging mij er meer om dat het mij opviel dat er op dit moment heel veel dubbelthreads geopend worden. Ik voreg mij af of het ging om een trend of niet. En zo ja, dan is het een irritante trend.

Misschien moet ik duidelijker zijn in hetgeen wat ik schrijf en bedoel

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik moet zeggen dat ik het ook nogal irritant vind. Zoveel moeite is het toch niet om de zoekfunctie te gebruiken voordat je een thread opent, om te zien of zo'n thread toevallig al niet bestaat??? Het lijkt wel of bijna niemand nog weet dat er een zoekfunctie is hier, laat staan dat ze hem weten te gebruiken... :{

17. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het "bedroevend laag niveau" hier op xbw.nl wel meevallen. Er zijn een aantal (...) die het proberen te verstieren voor anderen door iedereen af te zeiken e.d., maar dat is ook niet zo vreemd. Xboxworld.nl heeft maarliefst 8.000 leden, dan zitten er altijd wel een paar (...) tussen die dat leuk vinden maar er gewoon niet thuis horen.

't Is net zoals bij het prof voetbal; een klein percentage (1 à 2 procent) verknalt het voor de rest. Laten we nou met z'n allen er voor zorgen dat die 'hooligans' er mee stoppen door ze bijvoorbeeld gewoon te negeren. Dan houden ze er vanzelf mee op.

En als je door die paar zinloze threads heenkijkt, is er hier op de forums enorm veel nuttige informatie te vinden.....

18. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Weet je wat het probleem is met dit forum en met de hele wereld?!?! Iedereen neemt alles veel te serieus, ik vind dat hier de moderaters en de gasten beiden gelijk hebben. Ik vind dit foru m echt top, veel gave lui hier maar het is hier allemaal wat gespannen enzo, alles zou wat losser en leuker moeten zijn. Ik bedoel die mods en gasten zitten hier voor de lol, dus zit niet zo te altijd zo pessimistisch tegenover al deze zaken aan te kijken.

(btw ik weet dat dit een oude thread is maar de gedachte hieruit leeft nog steeds voort op het moment van schrijven. En sorry dat ik zo filosofisch of irri bezig ben maar iedereen relax een beetje wil je!)

19. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik het mee eens.
    trouwens als de mods nu eens minder snel een slotje zouden plaatsen,vooral in xbazar.
    en de titel aanpassen,
    zou het forum een beetje mooier worden,(weiniger slotjes in beeld)
    wat weer een betere indruk geeft aan de gasten op dit o zo mooie forum.

eerste post met punten en comma's
    knap van me

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Sorry, Slicer, maar ondanks jouw verwoedse (en gewaardeerde) poging doe ik hier toch een slotje op. De post van genassix is een crosspost die ook elders staat en dan gaan we daar lekker verder.

Hier is de link naar die andere thread.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina