1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beleid ten opzichte van 'illegale praktijken'

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door X-power, 9 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat je eerlijk bent :), maar je hebt dus WEL dat Mp3'tje gedownload. Dan kun je zeggen: Ach dat ene Mp3'tje, maar dan zit je zelf ook fout: het gaat hier dus niet om de hoeveelheid, jij download een Mp3, waar men niet over wil praten op Xbw.

    Over die argumenten, dat is dan jouw mening (persoonlijk denk ik namelijk wat anders). Maar ik zie wel weer dat ik de hele lading members + crew van Xbw over me heen krijg met een grijntje commentaar op één enkel front van het beleid. En trouwens, geef mij dan maar eens een paar GOEDE argumenten die voor dit front van het beleid zijn, in de FAQ kon ik ze niet vinden, ben benieuwd of men ze hier wel kan geven...
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Je hebt deel van m'n commentaar ontweken, ik wil graag nog wel een zinnige reactie hebben op..

    Voornamelijk het laatste deel. Heb ik gelijk of niet?

    Goede redens om illegale zooi niet toe te laten op XBW. Het is ten eerste illegaal (duh) en ook al zegt Pietje dat het allemaal wel mag het is nog steeds verkeerd. In principe steel je van x. Ten tweede, zou je het beleid aanpassen dan zou niemand er zich werkelijk aan houden en 'nu en dan eens een mp3 downloaden', maar er zouden complete albums worden uitgewisseld en wie weet wat voor rommel allemaal. Kijk maar naar het ex-Hip Hop topic. Ten derde hebben mp3's, dvd's en noem het allemaal maar op niets met de Xbox te maken. Er zijn genoeg andere plekken waar je dat allemaal wel kan vinden, dit is simpelweg niet de plek daarvoor.

    Ja, de meeste members zullen wel eens wat downloaden, maar is dat daadwerkelijk een goede reden om het toe te laten? Iedereen rijd wel eens te hard, schroeft de overheid de maximum snelheid dan ook maar omhoog?
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  3. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Kom jij dan anders maar eens met een goede reden waarom het beleid zodanig veranderd moet worden omdat jij (of wie dan ook) blijkbaar zonodig over het downloaden van mp3's/films wil babbelen. En dan kun jij wel vinden dat je over dat soort dingen wel mag praten en over het downloaden van games dan weer niet (over hypocriet gesproken), maar daar zal een ander dan ook weer anders over denken nietwaar? Moet men die dan ook maar zijn zin geven dan?

    /edit: Xiroke vraagt eigenlijk al gewoon hetzelfde :)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  4. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij begrijpen wij elkaar nu even niet :).

    1.
    Ik heb het NIET gehad over bijvoorbeeld complete albums te wisselen over internet, ik zeg alleen maar dat men op Xbw niet direct iemand op de vingers moet tikken als men het 't is een keer over een gebrande CD of een gedownload Mp3'tje heeft.

    2.
    |:-, shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit, waar heeft men in godsnaam dan die fora als actualiteiten enz. voor gemaakt? Mag je daar geeneens over DVD's praten? En wat hebben dan bijvoorbeeld zaken als manga met de Xbox te maken? Ook helemaal niets, maar toch wordt erover gepraat, en dat stimuleer ik dan ook (zolang het wel in het desbetreffende forum komt te staan). Als we zo gaan beginnen van: Dit heeft niks met de Xbox te maken dus ga dan maar ergens anders heen, mieter dan ook gelijk die 2 offtopic fora weg, en dat zou toch zonde zijn.

    /Edit: en GothicRulez, ik denk dat er meer dan 90 % van dit forum wel vóór dit zou zijn. Alleen nu even voor de duidelijkheid: Het gaat mij niet om het uitwisselen van bijvoorbeeld complete albums, (want dat vind ik persoonlijk ook niet kunnen op een forum als deze) maar het gaat mij om het feit dat men hier geeneens één woord mag reppen over zoiets als een gebrande CD.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Volgens mij heb je net even je commentaar drastisch aangepast, maar goed. Zou je mensen meer de vrijheid geven om over illegale dingen te laten praten komt er in no-time het een van het ander. Zie nogmaals het Hip Hop topic, een mod let niet op en direct staat de hele thread vol downloads. Als je het over een CD hebt, wat doet het er dan toe dat je hem wel of niet gebrand hebt? Dan houd je daarover toch netjes je mond en doe je maar net alsof je het hebt gekocht van mij part.

    Juist, er mogen dus andere dingen naast Xbox besproken worden. Maar in dit geval zie ik er het nut niet van in, er zijn genoeg andere plekken om te discusseren over hoe je aan illegale troep kan komen. Hier niet.

    Kom nu zelf eens met argumenten waarom het wel toegelaten zou moeten worden.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Beleid lijkt me eigenlijk wel duidelijk. Staat dat er niet over illegale praktijken wordt gepraat, en dat doe je dan ook niet. Al heeft elke mod een uber strafblad vanwege het oplichten van wie dan ook, in het beleid staat dat er hier op xbw niet over wordt gepraat. Houd je daar dan gewoon aan. Vind het een beetje dom om als argument te gebruiken dat iedereen wel eens wat illegaals heeft uitgevreten, dus er mag ook over gepraat worden |:-

    edit:

    Ik heb me er wel aan geiriteerd, dat deze draad pas is dichtgegaan nadat een member had opgemerkt dat het niet kon in verhouding tot het beleid. Voor de tijd hadden al 2 moderartors moet zeggen dat dit niet kan, i.p.v te zeggen hoe je een ruit zo kapot kan maken, dat je geld terug krijgt van de verzekering.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  7. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Over welk commentaar heb je 't nu? In ieder geval kan ik je wel verzekeren dat ik niks zodanig heb aangepast dat ik 'beter weg kan komen', zo slap ben ik nou ook weer niet.

    Hierbij verwijs ik je graag naar mijn thread die in mijn 1e post is neergezet. Het was hier noodzakelijk dat ik uitlegde dat ik een gebrande CD had, want jij zult toch ook wel weten dat als je een probleem wilt uitleggen men zo veel mogelijk details wil weten om goed het probleem te onderzoeken. Dus daarom zette ik erbij dat de CD gebrandt was, misschien dat het daaraan zou liggen.

    Heb je die nog niet gelezen in de bovenste posts dan? Of moet ik een hele shitload aan argumenten aan jullie geven, terwijl jullie zelf niet verder komen dan: "er wordt gewoon niet over gepraat", en nog een aantal argumenten die ingaan op mijn antwoorden...
     
  8. Pre-Doxium

    Pre-Doxium Zalazar LM

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    1
    duidelijk.. hoe lang is dit nou al gaande de "mod-member war" altijd het waarom mag zus niet, daarom niet. enz enz. en maken jullie zo vrienden? nee! dus maak goede afspraken. van de dictatuur dat het nu is hoeft heus geen democratie gemaakt te worden. maak er gewoon een communistisch beleid van: iedereen de zelfde rechten op het forum, wat een member niet mag zeggen mag een mod ook niet. en wees dan duidelijk met het strafen straf je een member ergens voor straf de mod/admin dan ook als hij het verdient. geen uitzonderingen betekent ook nix te zeuren!
     
  9. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Misschien wel, maar dat spreekt het anders nog niet goed en zijn zij degene niet die het beleid bepalen. En dan kan wel weer het hele 'power-to-the-people' principe naarboven worden gehaald, maar zo werkt dat helaas dus niet. Je bent natuurlijk altijd nog vrij om dat ergens anders te gaan doen :)

    Het een sluit het ander niet uit. Je weet gewoon dat het dan op zaken gaat uitdraaien waarvan jijzelf ook zegt dat je ze hier niet wilt zien.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  10. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik bedoel met je eigen pro-warez shit argumenten.

    Je hebt wel steeds argumenten tegen mijn argumenten, maar ik bedoel nu eens een paar punten waarom XBW zulke zooi zou moeten toelaten. Omdat iedereen het doet is geen goede reden, dat heb ik je inmiddels wel duidelijk gemaakt (mag ik hopen).

    Je had hem illegaal gebrand, is tegen de richtlijnen van XBW dus gaat hij op slot. Simpel. Niet meer dan terecht dat hij op slot zit.

    Voordat dit een persoonlijke discussie word: ik wil ook wel eens wat andere members en mods horen.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt

    Je kan het vergelijken met een rookbeleid...

    Op een bedrijf word afgesproken dat er niet meer gerookt mag worden en dit alleen buiten mag.

    De directeur rookt wel als een ketter, maar houd zich aan het beleid en rookt alleen buiten of elders.

    Het kan dus zijn dat andere mods, admins en crew members ook ilegale dingen doen, maar er is afgesproken om hier op xbw aan de regels te houden.

    Kortom wat iemand op een andere site of thuis doet is je eigen pakje aan, maar hier moet je je aan het beleid houden
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Helemaal mee eens, maar was Rinus dan zo stoned dat hij "zijn eigen" beleid niet meer kon herinneren, en dat hij zelf een "hoe licht ik de verzekering op" thread begint?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ken die thread niet ... en ik weet ook niet waar deze staat ...Het kan best zijn dat deze in de Green Mile staat en als een Fun thread bedoeld was ...
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hmmm... zie ik daar iemand een moderator verdedigen? ;) Nee, het kwam over als realiteit en daar ging ook iedereen (gezien reacties) vanuit.
    Ging trouwens om deze thread.
     
  15. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier, daar heb je 'm weer: het er-wordt-gewoon-niet-over-gepraat-argument.

    /Edit:
    En waarom reageer je dan niet op mijn post(s)? Waarin staat dat je ook wel eens een fatsoenlijk argument mag geven waarom het niet toe is gestaan, en dan bedoel ik dus niet wéér dat er-wordt-gewoon-niet-over-gepraat-argument, en met het 'vormen' van dit argument zal ik dan wel even op m'n posts letten, waarin ik dus o.a. vertel dat ik bijvoorbeeld niet uit ben op een hele shitload van nummers uitwisseling.

    Trouwens, men zegt ook wel: van het één komt het ander, dus dan gaat men veel albums en nummers uitwisselen. Maar wie zegt dat dat ook daadwerkelijk gebeurd? Het kan toch geen kwaad om dit voor bijvoorbeeld een klein maandje uit te proberen? /Edit\

    Akkoord, alleen zal deze thread dan wel aan populairiteit moeten 'winnen' :).
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Maar het is toch gewoon duidelijk. Lees de FAQ en alles niemand hoeft meer te zeuren. Begin er ook gewoon niet over. Er zijn genoeg sites waar je wel over illegale praktijken mag/kan praten..... ga daar dan naartoe :)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    ach ik vond die thread semi-grappig ;) ... Rinus kennende doet hij zoiets ... althans hoorde wel net een raam rinkellen

    Mijn standpunt is heel simpel x-power negeert mijn reactie ;)

    Er is een beleid en aan dat beleid word hier gehouden ... wat men elders doet en of andere dat ook doen ... dat is hun goed recht ... maar hier moet je je aan het beleid houden (er zijn genoeg sites waar je van alles kan bespreken, omdat ze andere regels hebben)
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja, nu wel, maar ik heb al een stuk meer andere (tegen) argumenten gegeven die je voor een deel simpelweg negeerd.
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Kijk anders even op de eerste pagina van deze thread aub. Daar werd ook al gerefereerd aan Rinus.

    De echte motieven achter die thread laten zich raden en al zat Rinus fout dan nog is het onzin om daar dan gelijk de rest van de crew of het XBW beleid hierom aan te vallen, zoals sommigen dat zo graag willen. Waarbij ik natuurlijk niet zeg dat dit ook met het jou het geval is :)

    Anyway, de thread is allang dicht, Rinus kreeg daarin door meerdere members een virtuele draai om de oren en dat was het dan. Moet men daar nu echt zo over door blijven gaan.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Achja.... mijzelf kennede bouw ik mijn xbox om. Dus ik mag ook vragen welke modchip het beste is, waar ik het goedkoopste gekopierde games kan kopen, etc. Beetje scheef :{

    Nee, maar als er iets illegaals op het forum wordt gezien door een mod, dan wordt er meteen (terecht) een slotje op gedaan. Hier kunnen eerst 2 modjes Rinus helpen, en nadat er door een member wordt opgemerkt dat het niet door de buegel kan komt er pas een slotje op. De 1e mod die deze thread gelezen heeft, had er meteen een slotje op moeten doen.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina