1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beleid ten opzichte van 'illegale praktijken'

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door X-power, 9 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Noem eens een voorbeeld van 'members belachelijk maken'.
     
  2. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ben het eens met het beleid, en als ji jhet niet bent dan ga ja maar lekker mensen lastig vallen op xbox-scene. Het gebeurt hier gewoon niet.
    Waarom snappen mensen dat nou niet?
     
  3. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Dacht al dat deze vraag zou komen, het is misschien een beetje overdreven zin. Ik bedoel de manier waarop ze members laten weten dat mp3's oid slecht, dom, triest etc. is. Alsof ze zelf willen patsen met hun gedownloade liedjes van Free Record Shop.
    Blablabla, heb je niets beters te melden? X-power durft er eindelijk eens iets over te zeggen waar jij misschien de ballen niet voor hebt. Het gaat erom dat het beleid iets soepeler mag. En ik denk dat dat ook de reden is van deze thread.

    Ook, zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik het jammer dat Darkwing en WouteR terug zijn gekeerd als mod/admin. Ik had graag wat fris geschoren mods gezien die de sfeer misschien weer wat konden opkrikken.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Er is een beleid, en daar moet iedereen zich aan houden. Duidelijk lijkt mij. Het is mischien streng, maar daar moet iedereen dan maar mee leren leven. Hoeft niet soepeler gemaakt te worden ofzo. Het wordt pas ergerlijk als mods zich er niet aan hoeven te houden en de "normale members" wel. (zie dus die oplicht thread uit de mile)
     
  5. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    het beleid is gewoon heel simpel, niet over ilegale praktijken praten punt.
    het licht er soms ook aan hoe je het brengt ik heb ook pas een thread gemaakt hier heb ik het over dit is niet altijd illegaal maar sommige members weten dat niet ;) maar als zo'n thread gesloten word en je bent het er echt niet mee eens heb je een hele simpele oplossing: PM en klaar
    verder hoeft het niet soepeler te worden. en zeg nu zelf de sfeer word door de members gedaan (de mod's houden gewoon toezicht) en daar moet je zelf ook aan mee helpen _0/
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Sorry hoor maar mis ik hier nu iets? Waar gaat dit nu over? X-power, wat probeer je nu precies te bereiken? Dat wij voortaan toe gaan staan dat er over het illegaal downloaden van mp3's en films wordt gepraat? En tegelijkertijd het praten over het downloaden van games verbieden? Kijk, dát is pas hypocriet, meten met 2 maten en scheve beleidsvoering. Concrete argumenten zie ik niet, afgezien van 'iedereen doet het toch?' Sorry maar dat telt voor mij niet als argument. Er zijn in deze thread genoeg argumenten genoemd die jouw stelling compleet ontkrachtigen, onder andere door Xiroke en GothicRulez. Kom jij nou maar eens met een goed betoog waarom wij zo nodig het beleid moeten aanpassen.

    Ben benieuwd :)
     
  7. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom zou ik me ingods naam verlagen to dat niveau?
    Ik vind het prima en maak er geen probleem van, ik ben slim genoeg om de dingen die ik doe gescheiden te houden.
    Werk en prive,
    legaal en illegaal.
    Als er 14 jarige opdondertjes die dat niet kunnen, moeten ze niet degenen die het nix uitmaakt mee trekken en zo dit forum de grond in te vliegen richting illegale praktijken.
     
  8. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beleid aanpassen, daar is men hier te eigenwijs voor. Maar ik zal toch wel even proberen uit te leggen waarom hier best over mag worden gepraat. En Shcaap, ik neem dus aan dat je met '14-jarige opdondertjes' op mij doelt. Weet je, ik heb echt respect voor jou, voor je oude wijsheid, echt top.

    Neem nou bijvoorbeeld branders, elke moderne computer heeft er wel één. Wat doe je met een brander, juist ja: branden. Hebben veel leden van de crew een brander? Ja. Daar durf ik wel vergif op in te nemen. Doen ze wat met die brander? Ja: tuurlijk, anders is het ding maar een beetje bezig stof te verzamelen. Volgens mij heeft de hele crew van Xbw heus wel eens een CD gebrandt, dus wat doen ze nou moeilijk dan? Ik heb echt het idee dat men het gewoon moeilijk voor zichzelf maakt door er niet over te praten, terwijl men het zelf ook doet.

    Verder zal iedereen wel weten dat Mp3's downloaden al zowat de normaalste zaak van de wereld is, en dus ongeveer al totaal is 'ingeburgerd', dus waarom zou je er niet over praten? Als ik naar de politie heen ga en vertel dat ik gisteren 5 Mp3'tjes heb gedownload, sturen ze me lachend weg: dat kan ik je verzekeren (misschien downloaden deze politiemensen zelf ook wel Mp3's, dat wordt namelijk door iedereen, oud of jong gedaan, maar dat terzijde). Ik kan dit beleid het beste vergelijken met Irak voor de oorlog: in ongeveer de rest van de wereld mocht alles, behalve in Irak. Je kunt dan wel zeggen: dat iedereen het doet is een zwak argument, maar het is toch gewoon raar dat men hier nog geeneens over één gedownload Mp3'tje mag praten?

    En Darkwing: hou eens op met die lariekoek. Xiroke en GothicRulez hebben dan weliswaar goede argumenten gegeven, maar dat waren alleen maar reacties op mijn posts, en niet waarom het dan bijvoorbeeld niet zou mogen. Oja das waar, ik heb er één gezien: het welbekende er-wordt-gewoon-niet-over-gepraat-argument-dat-geeneens-onder-de-term-argument-mag-worden-gerekend.
     
  9. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik wou bijna reageren, maar besefte me dat ik dat eerder al gedaan had.
     
  10. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    ...En ook op die quote van Xiroke heb ik al gereageerd...
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Yep, toen ik weer en toen kwam het weer op hetzelfde neer.. en nu nog steeds.

    Btw, zoveel steun heb je niet.. Zegt dat misschien ook niet iets?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  12. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    @ X-Power,

    Wat wil je nu eigenlijk? Dat je het niet helemaal eens bent met het huidige beleid oke, dat je zelf graag een paar veranderingen doorgevoerd wil zien worden is verder ook prima. Suggesties zijn immers altijd welkom, maar wat jij wil slaat gewoonweg nergens op. En ik begrijp gewoon niet dat jij dat zelf ook niet ziet. Ten eerste valt het woord hypocriet hier nogal eens, maar jij hebt zelf in eerdere posts aangegeven dat je het wel oke vind als men hier voortaan over het branden en downloaden van muziek en films mag posten, maar over games dan weer niet. Hoe hypocriet wil je het hebben? Vervolgens zeg je in een andere post dat je bijv. over muziek het ook niet goed vind als men bijv. links zou geven naar waar je complete albums zou kunnen downen. Nu zeg je dat je het dan weer wel zou mogen als het gaat over enkele mp3'tjes. Waar wil jij die grens dan gaan trekken? Dit is niet alleen onzinnig, maar levert een beleid op die compleet belachelijker is dan wat sommige members van dit huidige beleid vinden. Nogmaals, waarom zie je dit zelf nu niet?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  13. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en dan jij, met 2 andere members aan je zijde, poe poe.

    En wie weet zijn er wel veel mensen die het met mij eens zijn, maar er niet tussen willen komen, omdat men misschien denkt dat dit een discussie tussen jou en mij is, of durft men gewoonweg niets op het beleid aan te merken, het kan allemaal.

    @ GothicRulez: ik heb het ook nooit over films gehad, maar dat terzijde. Verder heeft alles imo een bepaalde waarde, en zo denk ik ook dat het hoort. Neem nou bijvoorbeeld een complete game, waar je 60 euro mee bespaard, of een Mp3 downloaden (wat al zo ingeburgerd is) die het bedrag nog geeneens waard is te noemen. Je gaat toch hopelijk niet een complete game vergelijken met één Mp3? Je gaat toch ook geen compleet goederenschip vergelijken met een bagageautootje?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit word een oneindige discussie ....
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Best veel, aangezien het on-cool is om het met een mod eens te zijn. ;)

    Misschien heeft de rest van de members wel door dat dit een nutteloze discussie is? Dat lijkt mij logischer.

    Volgens mij mag je voorzichtig concluderen dat, tenzij er andere argumenten komen (van verschillende personen), deze discussie nergen toe leid.
     
  16. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    @X-Power: Normale members reageren niet als ze er niks mee te maken (willen) hebben. Ik had er niks mee te maken omdat ik het beleid goed vind en je voorstel achterlijk. Zeker na wat je allemaal erna gezegt hebt.

    En zoals ik zijn er denk ik nog meerdere.

    Edit: Ik download ook weleens wat, maar ik heb het er niet over op dit forum. Want dat zijn de regels. Ik snap niet waarom je hier bent? Je hoeft hier niet te komen weet je...
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Correctie: ik denk dat jij te eigenwijs bent om je ongelijk toe te geven ;)

    Maakt het uit wat ik doe? Wat de rest van de crew doet? Wat de members doen? Al zijn ze leider van een illegaal softwarebolwerk, al hebben ze een drugslab in de kelder, het is mij om het even. Zolang ze dat maar stil houden.

    Dat wil nog niet gelijk zeggen dat het legaal is.

    Wacht eens even... noem je nou jouw enige argument zwak?!? Dan heb je zojuist zélf je argumentatie onderuit gehaald, en ik heb er nog niks voor hoeven doen :+

    Waar het om gaat is: als je het praten over één gedownload mp3-tje toelaat, duurt het niet lang voor het over het downloaden van een heel album gaat, en voor je het weet is het hek van de dam en wordt het hier een broeikas van warez-verzamelingen. En dat willen we niet. Simpel.

    Sorry, maar het lijkt me logisch dat de argumenten van Xiroke en GothicRulez reacties waren op jouw post... jij wierp de stelling toch op nietwaar? En nog steeds heb ik jou nog geen zinnige tegenargumenten horen geven afgezien van het welbekende 'als-iedereen-in-de-sloot-springt-spring-ik-er-achteraan'.
    Het argument is simpel: het is illegaal, dus het mag niet. Moet een politie-agent argumenten gaan geven als ie jou wil bekeuren voor te hard rijden? Stel je de volgende situatie voor:

    Jij wordt aangehouden omdat je 140 rijdt waar je maar 100 mag.
    Vervolgens zeg jij tegen die agent: "ja maar agent, iedereen rijdt toch weleens te hard? En waarom mag je hier maar 100? Ik vind dat je hier best 140 mag rijden, dus laat die bekeuring maar zitten."

    Absurde situatie misschien, maar het is precies jouw argumentatie.
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik weet dat je van je gelijk bent overtuigd, dus ik ga maar geen moeite doen om jou proberen in te laten zien dat de meesten absoluut geen problemen hebben met het beleid en dat je die dan ook niet hoort klagen. Ga ik geen moeite voor doen, is toch tevergeefs.

    Oh dus een goederenschip mag je niet stelen, maar een bagageautootje wel? Het is immers toch stukken minder waard....

    Misschien snap je nu zelf dat jouw redenatie absoluut ridicuul is. En nog vind je het verwonderlijk dat je niet serieus genomen wordt. Ik vind het eerlijk gezegd verwonderlijk dat er nog serieus op jouw 'argumenten' gereageerd wordt... maar dat terzijde.

    Maar nog eenmaal, aangezien ik daar nog steeds geen echt antwoord op heb gehad: wat wil je nou precies bereiken met deze thread? Wat is je boodschap? Misschien dat je dat toch nog eens krachtig kunt verwoorden. Kan het er nog steeds niet uithalen namelijk.
     
  19. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    En hoe zit het dan met legale gedownloade mp3 muziek, daar mag dus wel over gepraat worden lijkt mij? Tegenwoordig kun je voor 1 euro ofzo legaal muziek downloaden. Dat lijkt me dus geen probleem, zolang je maar niet erbij roept dat je het van Kazaa of iets dergelijks hebt.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Tuurlijk mag je over legaal downloaden van muziek praten, zoals het downloaden van FRS.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina