we hadden het over toppers die niet van nintendo zijn dus mario kart, sunshine, windwaker, smash brothers en f-zero gx vallen af :{
Veel hangt gewoon ook af van de leeftijd... Zo is de gamecube vooral gericht op jongere gamers. Getuige daarvan zijn net de mario sunshine en cart... En inderdaad ik denk eerlijk gezegd dat er toch ook niet zoveel cubegames verschenen zijn, maar ik kan mij vergissen uiteraard...
Ik vind dat van de PU gedeeltelijk waar, maar het is alleen Jurjen die de GC spellen beoordeelt en hij geeft ze inderdaad soms extreem hoge cijfers. Het zijn wel goeie spellen maar soms zijn de cijfers gewoon te hoog en beoordeelt hij PS2 of Xbox spellen te laag (als ie die al reviewt). Dog's Life zo rond een 5 of 6 geloof ik slaat natuurlijk nergens op. Heleboel spellen die op PS2 en Xbox uitkomen komen ook op GC uit dus er zijn genoeg spellen die je kan kopen, sportspellen en racespellen enzo. Er zijn voor Gamecube-bezitters echt wel genoeg spellen die ze kunnen kopen, die geen Nintendo toppers/exclusives zijn.
Ik ben 18 en ik heb Super Mario Sunshine en de nieuwe Mario Kart echt met veel plezier gespeeld. Ik vind niet echt dat je dit spellen voor kinderen kan noemen. Tuurlijk, kinderen spelen dit veel, maar het is zo dat Mario en veel andere Nintendo-figuren gewoon cool zijn en blijven, of je nou 5 of 50 bent. Veel gamers die vroeger geen SNES hebben gehad zullen zeggen dat het voor kinderen is enzo omdat zij nooit de spellen van vroeger op de SNES hebben kunnen ervaren zoals alle Mario's, Donkey Kong's, Zelda's enzo. Deze spellen, of ze nou op de SNES op GC te spelen zijn, blijven gewoon classics en ik zal ze altijd blijven spelen.
mja, dat is dan toch uw persoonlijke en subjectieve ervaring. Ik heb namelijk ook al heel wat op de cube gespeeld ( en ja ook op de ps en ps2 maar soit), en hoe je het ook draait en keert, het doelpubliek voor de cube zijn jongere gamers. Eigenlijk kan je dat vind ik ook al zien aan de controller zelf, maar dat kan ook subjectief zijn. Qua titels valt er eigenlijk niet over te twijfelen vind ik, want super mario ( wie kent hem ook niet) verscheen voor het eerst op de nintendo. Nu kan je toch niet zeggen dat de nintendo ook gericht was op oudere gamers. Ook gelet op de eenvoud van een aantal cubegames vind ik toch dat er eigenlijk niet over te twijfelen valt dat de cube in hoofdzaak bestemd is voor de jongere gamers... maar ja
De nes en snes hadden geen specifieke doelgroep omdat zij het enige bedrijf waren die een fatsoenlijke console op de markt konden brengen. Je kan super mario van toen wel voor kinderen noemen, maar in vergelijking met wat? Er was toen niks anders. De Cube is tegenwoordig wel op jongere gamers gericht maar 100% zeker dat er ongelovelijk veel oudere gamers zijn die spellen als Sunshine, Double Dash, Windwaker etc. helemaal kapot spelen.
dus fable zal maar een matig spel zijn voor jouw? tja geen multiplayer é! oja final fantasy chronicles en metal gear solid the twin snakes ook exclusives é)
Gamen is niet leeftijdsgericht. Mensen die Gamecube voor kinderen vind hebben gewoon geen verstand van games naar mijn mening. K Super mario Sunshine is niet zo moeilijk, maar een Monkey Ball is dat dus wel. Ziet er misschien wel vrolijk uit, maar tis heel moeilijk. Dan zou Metal Gear Solid ook kinderachtig zijn, want da spel is echt simpel. Iemand maakte de opmerking dat cell shaded games geen 10 kunnen krijgen. Dit is natuurlijk pure onzin, want et is gewoon een andere manier van de actie in beeld brengen. Tis niet slechter dan realistisch. Gamecube heeft echt exclusieve topeprs die Xbox toch eigenlijk wel mist. Ze teren nog steeds op Halo wat 2 jaar geleden uit is gebracht. 2004 wordt wel een mooi voor Xbox denk ik, maar tot nu toe is er gewoon niet veel goeds uitgekomen op de Xbox
Fable heeft wel Multiplayer, 4 player splitscreen. Ik wil zeggen dat spellen van Nintendo ( volgens de PU ) een 9.8 en 9.7 krijgen terwijl de replay helemaal niet zo hoog is ( Naar mijn eigen ervaring ), en dat bijv. Halo een 9.4 krijgt terwijl dat nu nog steeds gespeeld wordt. Ik ben geen hater van alleen singleplayer games, alleen vind ik dat die gewoon iets lager moeten krijgen omdat meestal de replay niet echt hoog is. Tenzij het natuurlijk meer mogelijkheden biedt, zoals Fable met verschillende einde's.
Waarom ik vindt dat Cell shaded niet te hoge cijfers moeten krijgen: Toen de eerste concept art's van Perfect Dark Zero op aarde aankwamen toen waren er al veel mensen die afhaakten, waarschijnlijk omdat het cell shaded is. Als men elk cell shaded spel nou een 9 of 10 geeft, dan spelen we binnenkort elk spel met cell shaded graphics. Ik vind spellen zoals XIII en Zelde echt leuk eruitzien maar dalijk spelen we alles in tekenfilmkleurtjes.
Ja hallo, vergeet niet dat er al meer dan 15 jaar tussen zit hoor... zo goed ken ik de titels dus niet meer... maar ik herinner mij wel nog afterburner. En ook niet vergeten de allereerste versie van double dragon. Daarnaast waren er natuurlijk ook nog de eerste versie van packman. Een opsomming kan ik niet echt geven aangezien ik veel van die oude games gewoon niet meer heb, of in een doos op zolder, maar dat ze er waren valt niet te betwisten.