Beroofde vrouw moet betalen voor veroordeling daders

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 17 mrt 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Koekelberg ( Brussel).
    Een 65 jarige vrouw die 3 jaar geleden het slachtoffer was van een handtasdiefstal moet nu zelf opdraaien voor de kosten van de berechtiging van de daders.
    Als ze niet meteen 123.78 euro betaald , legt justitie beslag op haar pensioen en inboedel , en dreigt ze opgesloten te geraken in de gevangenis.
    In maart 2002 werd haar handtas gestolen voor de basiliek van koekelberg , maar de vrouw kon de nummerplaat van de wagen van de daders noteren, en 3 verdachten werden opgepakt.
    De oudste van 18 jaar kreeg een celfstraf van 4 jaar , de tweede ging vrijuit en de derde moet nog veroordeeld worden.
    De vrouw kreeg nu een aanmaningsbrief van justitie waarin gedreigd wordt met beslaglegging en opsluiting.
    Telefoontjes en brieven naar bevoegde diensten leverden echter niets op, en overal krijgt de vrouw de raad om dit te betalen.
    En dat terwijl de al veroordeelde dader aan de vrouw zelf nog een schadevergoeding moet betalen van 875.58 euro , wat die uiteraard niét gedaan heeft.
    bron: het laatste nieuws.
    Jaja zover komt het al in dit apenland , dat je wordt beroofd op straat en dat je later nog mag opdraaien voor de proceskosten.
    Ik dacht toch dat in een échte democratie de dader moet opdraaien voor de proceskosten en niet het slachtoffer , maar blijkbaar kan in belgie alles , en het gekste eerst.

2. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een sadisten daar dat mensen zo hard kunnen zijn. |:- :mad: :{

3. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Zo maar een vraag hoor, kan justititie zijn werk ook eens een keer GOED doen/geen enorme blunders of fouten maken.

4. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een stelletje hondenlullen zijn die justitie ook altijd zeg, is het niet in NEderland dan is het wel in BElgie :mad: ik vind het egt zwak dat ze dat dat oude vrouwtje aandoen, moet ze gaan betalen omdat ze beroofd is |:-

5. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan ook alleen maar in België...

6. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zwijg toch kerel dit kan evengoed in Nederland
    met jullie anti-Belgisch gedoe altijd, fuck off

7. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    beetje vreemd dat je 4 jaar krijgt voor het stelen van een tas....

8. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk heeft de dief geweld gebruikt, slagen en verwondingen op oude vrouw, daar moet je wel paar jaar voor zitte hoor, maar waarschijnlijk is hij al vrij na een jaar ofzo, zoals dat altijd gaat |:-

9. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    mja is waar, het is natuurlijk wel beroving geweest

10. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

doe toch niet zo op je teentjes getrapt :{ .Het is wel belachelijk dat dit kan....onbegrijpelijk.De maatregelen die deze mevrouw zou krijgen als ze niet betaalt zijn ook zwaar buiten proporties.

11. Ruud

Ruud Guest

Echt vre-se-lijk dat mensen fouten maken. En wie heeft er nu zo maar een kleine 140 Euro op de rekening om dat te kunnen betalen. Die vrouw is verdoemt!

De einde van de wereld is het.

Heus waar.

12. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht juist dat dit alleen in Nederland kan gebeuren. Maar in Belgie maakt men er schijnbaar net zo'n klere zooi al in Nederland van!

13. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    En er is maar een land waar het nog erger kan: Amerika!

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Beetje vreemd dat het slachtoffer daarvoor opdraait. Dat klopt volgens mij niet. De staat heeft een vervolgingsmonopolie, dus lijkt het me ook logisch dat de staat dat betaalt en eventueel op de dader verhaalt.

Waarschijnlijk is dat niet het hele verhaal.

Ruud, 140 euro kan heel veel zijn voor mensen die het wat minder hebben. Doe niet zo simpel.

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Juist, want Amerika is de bron van al het kwaad. Gelukkig is het in Europa, en dan met name in Nederland, goed geregeld.

[/sarcasme]

16. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    De andere 95% waarschijnlijk, alleen dat komt niet in de krant :).

17. Ruud

Ruud Guest

Wat een gruwelijk debiel topic is dit!

Jullie gaan massaal zo kort door de bocht dat je nu achterstevoren staat en er worden massaal aannames gedaan die werkelijk nergens op slaan.

//edit:
    Jij zegt mij dat ik niet zo simpel moet doen? Naast 't feit dat 't me niet zo aanstaat wanneer complete vreemden in gebiedende wijs tegen mij gaan praten verzoek ik je ook om de rest van de replies te lezen als je simpel geblaat zoekt.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2005
  18. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde meer op het feit dat je daar een miljoenenclaim kan indienen als er iets in je eten zit wat er niet in hoort, dat vind ik pas gekkenwerk.

19. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wow vier jaar voor een tasje jatten. Zo'n rechtsysteem mag in NL ook wel :)

Ohh wacht, sinds kort staat er trouwens doodstraf op tasjes jatten toch? ;)

20. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het wel een redelijke straf, ze moeten criminelen in Nederland echt gewoon veel harder aanpakken, wat dat betreft is nederland echt een groot softie land!

even on topic:

echt belachelijk dit verhaal, ik heb ook een keer klappen gehad op straat en natuurlijk heb ik meteen een schade vergoeding geeist van de daders! ;) maar het duuurde ongeveer 2 jaar voordat ze het eindelijk eens gingen betalen. "ze hebben geen geld" zeiden ze bij het rechtsgebouw..... maar onder tussen gingen ze lekker uit in het weekend en reden ze auto??? Nederland is echt niet beter wat dit betreft, eerder nog slechter!

Deel Deze Pagina