1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Best Game Ever !!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door GForce, 6 jun 2004.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    1. Wil je zeggen dat FF7 een middenmoter is ? Er zijn maar weinig spellen die na 10 jaar nog steeds goed verkocht worden. Het is niet zo als met XBox en GameCube spellen die een maand later nog maar €30,- euro zijn.

2. Gameplay van Zelda OOT is misschien iets beter. Alleen de replay value van FF7 is gewoon vele hoger. Zelda speel je 4x uit binnen een dag. In die zelfde tijd ben je bij FF7 nog maar in het begin. Ik vind OOT zelf ook geweldig maar er is voor mij een grote kloof tussen OOT en FF7/SoM/Chrono Trigger.

3. Reviews zijn allemaal Bullshit. De ene geeft een 10 (welk spel is nou echt een 10 waard geen enkele toch. 10 betekend beter kan niet.) en de andere geeft het spel een 5. Welke moet je dan geloven. Bekendheid bij het publiek vind ik een beetje onzin. Je stemt toch niet op een spel omdat hij bekend is ?

Tegenwoordig worden zijn de spellen gewoon lang niet meer zo goed als dat ze geweest zijn. Slechts een enkeling haalt de top nog en dat zijn vaka de games die door de bedrijven worden gemaakt die ook echt de tijd erin steken.

Vroeger konden ze niet veel geweldigs maken op het gebied van graphix, daarom werd er meer tijd besteed aan de gameplay. Tegenwoordig is het juist andersom onder het motto "als de graphix maar vet zijn dan kopen ze het spel wel ongeacht de gameplay". Daardoor heb je zoveel belachelijke spellen tegenwoordig die na 1 maand in de winkel al €25 euro worden. Zeg nou zelf. Welk van de XBox spellen is over 10 jaar nog steeds €40 in de winkel ? FF7 was een doorbraak in de graphix technologie en kijk eens niet alleen goede graphix (destijds) maar ook nog eens een geweldige game. Deze is nu nog steeds €40,- in de winkel (non-classic).

2. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    pc spellen hebben sowieso een grotere fanbase als xbox spellen vooral als je een spel neemt dat nog steeds veel online word gespeeld. Daarom maakt een spel als halo imo vrijwel geen kans tegen starcraft.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Halo: Combat Evolved 49.83% 56258
    Starcraft 50.17% 56631

Halo verloor dus maar met iets minder dan 400 stemmen op ca. 113.000 stemmen. Het verschil was dus maar minimaal.

4. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat er een command & conqour game gaat winnen
    die blijven uiteindelijk toch altijd leuk

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Final Fantasy heeft al gewonnen hoor.

Ik ben het dan ook compleet met de eindstand eens. Voor mij is ook Final Fantasy de beste game ooit. Het verhaal, de karakters, de opties, alles zo goed uitgewerkt.

6. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    _O_

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    De beste game ooit is _O_Starcraft_O_ Verder hoef ik er geen woorden aan vuil te maken, het is gewoon zo. Ocriana komt in de buurt, en daarna ff7. Zo zie ik het.

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Doh...Pong natuurlijk :D

9. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    owh ja ik heb niet de hele thread gelezen
    maar ik vind red alert 2 altijd nog steeds leuk
    zeker op internet met tiberian sun
    echt lagge om met 20 titans een basis binnen stormen
    het is alleen jammer dat iedereen altijd die tanks met zo'n kei grote berijk neerzet
    maar het blijft meesterlijk

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

1.Reviews zeggen niks maar verkopen wel? Dan is EA dus een goddelijke fabrikant? Zelda Ocarina of Time uitspelen in een dag? Dan duren jouw dagen sowieso veertig uur?

De FF reeks wordt steeds slechter, het leuke is er af. De beste game ooit volgens de game pers was met een ruime meerderheid Zelda Ocarina Of Time. Zelfs andere Zelda's zijn wel leuk maar nimmer even goed. The Windwaker is ook nog geen budgettitel, ik begrijp ook niet of d eprijs iets zegt over een game. EA titels zijn ook vrij lang prijzig, althans tot de vervanger komt. FF7 heb je inmiddels zelfs voor tien euro, en de Playstation 2 FF games zijn te krijgen voor dertig euro, bij de , niet al te goedkope, nedgame.

Bekendheid bij het publiek is in dit geval zeker een gedegen argument, mensen stemmen opo een game die ze ook gespeeld hebben. Gezien de PS fanbase de grootste is krijgt een PS game meestal meer stemmen omdat meer stemmers hem kennen.

3.Reviews zijn beslsit niet allemaal bullshit. Het japanse blad Famitsu kun je beschouwen als autoriteit op het gebied van games (FF7 4/5 Zelda Ocarina Of Time 5/5). En als elke willekeurige uitgave Zelda een 10 of iets dat in de buurt komt geeft dan kun je wel stellen dat het een supergoede game is.

Natuurlijk verschillen meningen per persoon en juist daarom verwees ik naar algemene review scores.

Wat ik wil zeggen, FF7 was goed, maar net even een slag minder dan de Ocarina Of Time.

Ik snap ook niet wat SSBM in die lijst deed. Laat ze dan een beetje fatsoenlijke games selecteren.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2004
  11. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik wilde ook net gaan posten
    "Waarom niet Tetris VS. Pong i.p.v. Final Fantasie VS. wat was't ook alweer" ?

_0/

12. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    the lost vikings _O_

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als eerste maakt EA alleen n00b games. Games die alleen door n00b gamers gekocht worden. Ze hebben soms een redelijke titel er tussen zitten maar de meeste games zijn gewoon slecht en bedoeld voor hoge verkoop cijfers (neem NFS Underground).

FF reeks slechter ? Niet echt 8 en 9 waren wat minder 10 was weer geweldig. 11 is alle records aan het verbreken. Hij schijnt zelfs beter als 7 te zijn als ik de experts moet geloven.

Zelda reeks wordt juist slechter. OOT was geweldig. Maaar Majora's Mask en The Windwaker waren niet meer als goede games. Terwijl ik alle eerdere Zelda's geweldig vond (Zelda1, 2, ALttp).

SSBM is in Japan heel erg goed verkocht. Het verschil is dat het spel een hoeg replay value heeft en dus nog heel vaak gespeeld wordt. OOT was geweldig maar meer als 1x pr maand speel ik hem niet meer hoor. Ik speel hem btw binnen 7 uur uit dus das bijna 4x in 1 dag.

14. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Omdat meningen verschillen?Ben zelf ook grote FF fan, heb ze gespeeld en flink waard voor hun geld, ookal duurd de game zo lang heb elk deel dat ik bezit minstens 3 keer uitgespeeld.Maar dan mijn *persoonlijke* topper blijft diablo.Heb er toen ik hem kocht 7 euro voor betaald en heb 2 jaar elke dag gespeeld.En natuurlijk elke dag veel plezier van gehad.

Gelukkig zijn meningen persoonlijk :)

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, Gforce, je hebt Zelda dus veel vaker gespeeld dan één keer. Tja, okay. Dan ben je denk ik een Die hard RPG fanaat. Ik vind final fantasy spellen eigenlijk niet echt leuke games. Zelda daarentegen wel. FF wordt door de een geprezen door de ander gehekeld, geprezen om de kwaliteit, gehekeld vanwege het feit dat er niks veranderd. Ik hou niet van turn based en opduikende gevechten. Dat vond ikm ook zo verrot aan panzer dragoon saga.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nee nee nee mensen, ik blijf erbij dat Sam and Max, Zelda (Ocarina of Time) and Tertris de beste games blijven. Die contest moet overnieuw!! Zeker nu ik lees dat HALO verslagen werd door StarCraft. Wat een ellende...

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Diablo II was inderdaad 1 van de games die ik miste in de line up.

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Final Fantasy 11 die beter zou verkopen dan de voorgaande games? Dat lijkt me wel heel erg sterk. FF 11 is immers een online only game en als je weet dat van de gewone FF games er wereldwijd gemiddeld zo'n 5 miljoen exemplaren per game worden verkocht dan geloof ik nooit dat een online only versie dit ooit zal kunnen halen. Zeker niet als je weet dat de grootste Final Fantasy afzetmarkt natuurlijk in Japan zelf ligt en daar is online gaming nu ook weer niet zo groot.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    FF11 is zowel single-player als online. En in Japan is het een groter succes als de pokemon games. Ik weet niet of het dan alleen om de PS2 versie gaat of om zowel de PS2 en de PC versies.

20. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    beter dan pokemon :eek:

rare gozers die japaners :p

Deel Deze Pagina