1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste muziek sorteer/afspeel proggie?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 17 jun 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Muziek genoeg onderhand, waarvan veel op cd wat ik ook maar eens ga rippen. Echter ik heb nog nooit een proggie a la Itunes gebruikt om het een beetje overzichtelijk te houden. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken? Het liefst een proggie wat ook onder linux draait zodat ik de muziek op een externe hd kan zetten en op netbook en laptop kan gebruiken

    Ik ben iig bekend met: Itunes, Foobar, Winamp etc maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zou fijn zijn als ie een beetje slick is trouwens, val ik wel voor:+
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Een snelle Google search leverde mij Clementine op. Een muziekspeler die zowel voor Windows, OSX als Linux beschikbaar is. Misschien is dat wat, toen ik Linux had gebruikte ik altijd Rhythmbox meen ik. Werkte wel aardig :)
     
  4. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Amarok vind ik erg goed en ziet er goed uit, maar dat werkt alleen op Linux goed. Op andere systemen schijnt het te draaien, maar met een hoop gedoe.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    clementine is weer lichter en mijn netbook heeft hele matige specs, die dus maar gekozen :)
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb al mn muziek in de library van XBMC op mn mediaspeler gezet. (mp3's zelf staan op een nas welke als NFS share gemount is in xbmc)

    Via de webinterface kan ik die dan ook vanaf mn laptop besturen (dus tv hoeft niet aan om mp3's via de versterker af te spelen)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Foobar natuurlijk 8) Met een of andere hippe skin ziet het er supertof uit :).
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hmmm die overwoog ik ook nog. Ik hoef natuurlijk niet perse dezelfde te hebben op beide systemen.

    maar net even geinstalleerd en zelfs mijn library zie ik niet standaard links (is nu leeg), how come?

    edit: gevonden, maar damn wat is er veel in te stellen
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Even een kick, wie weet heeft iemand er wat aan :+

    Sinds de laatste update vind ik iTunes voor Windows nog minder goed werken dan voorheen, dus ben al een tijdje opzoek naar een alternatief. iPhone syncen met andere software is haast niet mogelijk dus die optie laat ik maar even schieten. Anyway, ik heb net MusicBee geïnstalleerd met een skin en tot nu toe (uurtje in gebruik) vind ik het al beter werken dan alle andere programma's die ik getest heb.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Op Windows vind ik Windows Media Player nog altijd uitstekend werken.

    Als je je bestandsgegevens goed hebt krijg je fantastische overzichten in WMP die mooi weergegeven kunnen worden.

    Ook is het makkelijk om vanuit WMP gegevens te herschrijven en albumhoezen te plakken als ze niet gevonden worden in de muziekdatabases/Gracenote.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Winamp! Geen rotzooi er om heen en doet wat ie moet doen, muziek spelen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik gebruik sinds kort AIMP3! :cool:
     

Deel Deze Pagina