1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste RPG ooit?

Discussie in 'Algemeen' gestart door aghshar, 30 aug 2004.

1. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    laat maar zitten... heb geen zin in discussie

2. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Morrowind Goty....

3. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    De beste RPG die ik ooit heb gespeeld vindt ik Star Ocean : the second story, is helaas nooit naar europa gekomen. Echt een fantastische spel het verhaal, de karacters, het vechtsysteem. Het heeft zelfs 80 verschillende eindes. _O_ Verder vindt ik Final Fantasy 7, 8, 9 en 10 ook echt meesterlijk _O_ en op de Xbox Morrowind en Kotor.

4. Metal X

Metal X Don't really care

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn meest favoriete rpgs zijn in ieder geval:

1. Final fantasy 7/8 en tactics maakt me nie uit of het turnbased of stratgie in overvloed heeft. Het zijn sublieme verhalen met gave personen en mooie werelden. Cloud Strife en Squal Leonheart zijn vet RULLEEEZZZZZ

2. Fable is ook een van mijn absolute favor. gewoon een erg goeie en duurzame game.
    Krijg littekens trouw sterf. slech en goed krijgen nu een hele nieuwe weg om te volgen.

3. Star ocean the second story is echt ook een vette rpg die een hele boel eindes heeft. in totaal volgens mij iets van 80 eindes. plus nog een heleboel moves wapens en characters samen met een magisch verhaal.

4. kotor: is ook een van mijn absolute favoriete rpgs het combineert zoveel eigenschappen in de star wars wereld.

5. Xenogears: Een woord. MEGA VET (dat zijn twee woorden). Vette gears en gave moves met echte anime filmpjes die naadloos met het verhaal samengaan. En het combineren van attack moves is helemaal mijn ding.

6. Chrono Cross: Last but not least het mega top spel Chrono Cross. Nog nooit heeft een spel zoveel verschillende playable characters gehad. en zoveel magic en move's. volgens sommige is chrono cross de beste maar dat is iets teveel van het goede

5. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind in een rpg toch wel de vrijheid het belangrijkste. Baldurs gate 1 en 2 op de xbox vind ik veels te lineair om eigenlijk een rpg te noemen.
    Mijn favo rpg is niet moeilijk: Morrowind GOTY. De vrijheid is ongelofelijk. Zelfs na maanden verslaafd te zijn geweest (waarbij ik tot 3 uur in de nacht doorspeelde), blijven er nog zo ontzettend veel mogelijkheden op het gebied van missies en guilds ed.
    Dit heb ik met nog geen ander spel meegemaakt.

Fable krijg ik binnenkort en lijkt me ook wel aardig (in vrijheid), al moet ik zeggen dat ik ,na het 10 minuten gezien te hebben bij een vriend, toch wel erg mijn twijfels heb erover. Viel erg tegen qua graphics en het kwam erg kinderlijk over op me.....maar ik moet hem nog spelen dus hier kom ik wel op terug (hoop ik) ;)

6. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste rpg voor mij is Deus ex. En dan niet 2 want ie is poep. Daarna komt Kotor

7. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor mij dungeon siege....deeltje 1 dan wel. Komt misschien ook omdat ik niet zoveel rpg's heb gespeeld en dat dat een van de weinige was. het speelde voor de rest wel heel erg vloeiend/lekker en na 1 keer laden had je verder nooit laad tijden.
    ik heb morrowind ook een tijdje gespeeld...alleen dat vond ik een beetje saai worden na 30 uur ongeveer denk ik.

8. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beste rpg ooit is voor mij Final Fantasy 7 :)

9. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind en Final Fantasy IX. Morrowind vanwege de vrijheid en Final Fantasy IX, omdat het de eerste RPG was die ik écht heb gespeeld

10. Sylvano

Sylvano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben helemaal anti RPG, maar ik moet zeggen dat ik kotor heel erg vermakelijk vind hoor. Lekker verhaaltje en lekker ook wat side quests doen.

11. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    prachtig ,das ook mijn lijstje :)
    de sfeer in ff9 is gewoon subliem en de graphics vind ik nog altijd geweldig :eek: zo mooie omgevingen (wat maakt het nou uit of ze 3d zijn of niet:eek:?)

12. dries22

dries22 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom word er niet gesproken van the lord of the rings the third age?

13. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind natuurlijk...

Lijkt me duidelijk toch ??

en dat zijn geen van beiden echte RPG's dan kun je net zo goed elk spel waar je je karakter een beetje kunt veranderen een RPG noemen (en BTW Fable is OOK geen RPG)
    _0/

Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  14. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    omdat die slechts middelmatig is...
    het is jammer maar waar!

15. Mikey™

Mikey™ Sith Lord

Leuk Bevonden:
    0
    De beste RPG is voor mij Final Fantasy Tactics (PSX) daarna Chrono Thrigger en Chrono Cross. FFVII was ook erg vermakelijk net als VIII maar IX vond ik wat minder. X was weer een stukkie beter en zeer speelbaar maar het verhaal vond ik wat minder t.o.v. de goede personages. Kotor is natuurlijk ook een dope game, maar wat aan de korte kant.

De summon spells van de FF serie zijn gewoon top! Bahamut! Knights of the Round Table! Anima!

16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb pas de Super Mario RPG gespeeld op de Super NES. En ik moet zeggen, die is me ook heel goed bevallen.
    Vooral vanwege het sterke en originele verhaal, en het leuke en toegankelijk vechtsysteem.

Een allerbeste RPG ooit is moeilijk kiezen. Er zijn door de jaren heen heel veel goede RPG's verschenen. En een RPG op bijvoorbeeld de Super NES spelen, geeft een heel andere ervaring dan een RPG zoals Morrowind. Je kunt het dus eigenlijk niet echt met elkaar vergelijken.

17. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klop het RPG genre is één van de meest uitéénlopende genre's.
    Game's zoals Morrowind en bijv. Final Fantasy zijn echt niet met elkaar te vergelijken.

Deel Deze Pagina