Ondanks de matige game, is voor mij is de soundtrack van de game: Knights of the Temple geniaal. (beetje in de stijl zoals van de films: The Rock, en Pirates of the Carib.) Prachtige epische muziek van de componist Gustaf Grefberg. Jammer dat de game zelf niet zo goed is. De soundtrack verdiende echt een betere game. Gustaf Grefberg heeft ook de soundtracks gemaakt voor de games Enclave en de geweldige CoR. De gehele (!) soundtrack van Knights of the Temple kun je trouwens legaal downloaden. Zie hiervoor: http://www.knightsofthetemple.com/
De soundtrack van Paper Mario: The Thousand-Year Door vind ik erg goed, vooral het de begeleiding van het intro filmpje vind ik erg goed gedaan
ik vind de soundtrack van de Rainbow Six spellen het mooist (pc) vooral Rogue Spear muziek en ook van Raven Shield. Maar ook die van Ghost Recon op de pc vind ik egt geweldig ik heb ze dus ook allemaal op mijn pctje staan
Fable: Erg mooie muziek en het past goed bij de game. Ook de ingesproken personages zijn goed. Vooral de openingsmuziek is heel erg mooi. Halo 2: Ook hele mooie muziek, waar ik soms wel wat kippenvel van kreeg als ik de moeite nam om er naar te luisteren (tijdens de battles). Riddick: Hier vond ik de ingesproken teksten voor de personages in de game erg goed en geloofwaardig, het is gewoon heel leuk om dan met al die gevangenen te praten. De stem van Vin Diesel en Xzibit passen er heel goed bij.
halo(2) of mgs(2), ik twijfel tussen deze 2/3. Ik vind de keus erg moeilijk. Ze hebben allebei een sterke aanwezigheid in het verhaal en voegen dus daadwerkelijk wat toe. Bij MGS2 is er dan ook nog een vrij ervaren componist (harry gregson williams) gebruikt om de muziek goed neer te zetten en het filmische van MGS2 extra te benadrukken (misschien dat ze daarom hem hebben gekozen?). Bij Halo is de muziek dan weer anders maar net zo sterk, het koor vind ik dan ook (vooral de theme en nr1 op de cd) heel mooi en het sterkste van de hele cd. je voelt gewoon de emotie en ik denk dan ook meteen aan de allereerste x dat ik dit spel opstarrte op mijn xbox. Maar dat heb ik wel vaker met dat soort muziek, dat een koor heel sterk overkomt of gewoon mooie zangstemmen. Ik heb dan ook zeer veel Respect voor de 4 componisten (2 voor halo(2) en 2 voor MGS(2) ).... De keus blijft moeilijk...