Betalen met een gat in je hand?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 2 dec 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Bedrijf kondigt betaal-implantaat aan

Een bedrijf in Florida heeft plannen aangekondigd om een systeem te ontwikkelen dat mensen in staat stelt dingen te kopen en te verkopen door middel van een microchip onder de huid.

Scott Silverman van Applied Digital Solutions zegt dat de onderhuidse microchip "VeriChip" in de toekomst credit cards kan vervangen. De implantaat die bijvoorbeeld op je hand, of op je voorhoofd geimplanteerd wordt, maakt gebruik van radiogolven. De biochips die "radio frequency identification" gebruiken (RFID), worden op sommige plekken al toegepast. Speedpass ketting van ExxonMobil's bijvoorbeeld bevat een RFID chip die gelinkt is aan de credit card. Hiermee wordt de getankte benzine automatisch van de rekening afgeschreven. McDonalds in Chicago is reeds begonnen de speedpass te gebruiken. Hiermee kan er sneller afgerekend worden.

MasterCard is momenteel bezig met het testen van RFID-geschikte credit cards, genaamd PayPass. Hiermee kunnen net als de Speedpass snel transacties gemaakt worden. De uitvoerder van MasterCard zegt dat het plan is dat de chip uiteindelijk onderhuids aangebracht wordt, zodat iedereen kan kopen en verkopen door middel van de onderhuidse betaal-identificatiechip. Dit is het punt waar Applied Digital Solutions inbreng heeft. "Wij zijn de enigen die ID-implantaten ontwikkelen", zegt Silverman. "We geloven dat de markt zich dusdanig zal ontwikkelen dat ons product gekocht wordt.".

Hoewel hij bekent dat het uiteindelijke produkt pas over enkele jaren op de markt verschijnt, heeft hij banken en creditcardbedrijven reeds uitgenodigd in het ontwikkelen van commerciele toepassingen voor VeriPay. In de nabije toekomst kan de onderhuidse identificatiechip gebruikt worden om te kopen en te verkopen zonder dat er fraude gepleegd kan worden. ATM (geldautomaten) gebruikers moeten dan hun PIN code intypen, waarna de logische plek op het lichaam voor de onderhuidse chip gescand wordt op identificatie.

Applied Digital Solutions heeft enige weerstand gekregen van fundamentalistische christenen die beweren dat de chip te maken heeft met het 666-Beest in hoofdstuk 13 vers 16 van het bijbelboek Openbaringen. Hierin staat de tekst: "Het maakt dat allen, klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf, een merkteken ontvangen op hun rechterhand of op hun voorhoofd; niemand kan iets kopen of verkopen als hij dat teken, de naam van het beest of het getal van zijn naam, niet draagt."

Bron: fok.nl

= = = = = = = = = = = = = = = = =

Dit vind ik dus eng :mad:
    Waarom maken ze niet een horloge bandje met klitteband waar je die chip in kan stoppen.
    Wedden dat ze op deze manier straks iedereen kunnen zien op tv's in het pentagon waar en wat je aan het doen bent. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor de ciminaliteit... Inplaats van simpelweg je pinpas afpakken word zo je hand afgehakt.
    En dat allemaal voor die 2 sec. dat mensen langer moeten wachten omdat iemand z'n pincode intoetst . . .

2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan me niet voorstellen dat dit een gangbaar betaalmiddel gaat worden. Ik kan me niet voorstellen dat mensen willen dat er een chip in hun lijf wordt geimplanteerd, voor zoiets. Straks worden we nog net als de Borg uit Star Trek.8)

3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Dat mensen zoiets geks kunnen bedenken echt weird! wat Dioga ook zegt dat je ahnd er af gehakt kan/zal worden!! laten ze maar is iets echt goed bedenken!

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Resistence is Futile...8)

Hoe gaan ze die implantaten dan implanteren? Als het operatief gebeurt gaat dat ze meer geld kosten dan ze zullen verdienen, trouwens, niet iedereen gaat onder het mes zodat ze wat makkelijker kunnen betalen :{

5. fluffyaddict

fluffyaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ach joh, beetje fantasie :)

Die chips wordt gewoon via een injectienaald in je bloedbaan gespoten. of zo. lang leve de nano technologie.

:p

6. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Wow, Borg nanoprobes:D

7. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ben je wel van los geld gijzelingen af, je hakt gewoon bv. Bil Gates zijn hand eraf, loopt naar de dichtsbijzijnde "pin" automaat en rijk ben je.

8. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    You will be assimilated !!!

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Waarom wordt toch altijd als dit soort nieuws uit Amerika komt weer die link met de overheid/leger gelegt? Big Brother is watching you e.d. Mensen moeten niet zo bang zijn voor nieuwe technologische ontwikkelingen. Voor mij is het weer iets dat hoort bij 'het gemak dient de mens'.

10. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ach gaat toch neit door wie wil nou in chip in zijn hand ik niet

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Re: Re: Betalen met een gat in je hand?

Het mag ook een andere organisatie zijn die alles in de gaten houdt :) Van mij part in Timboektoe... Het gaat mij erom dat je nergens meer alleen kan zijn, geen prive leven, zelf niet in je eigen huis. Alles moeten ze weten en niemand is meer vrij om te gaan en staan waar ie zelf wil.

12. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Het wordt steeds gekker. Duurt niet lang meer en we zijn cyborgs 8)

13. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Re: Re: Re: Betalen met een gat in je hand?

Ik vind het wel allemaal meevallen hoor. Wie zegt dat men zulke toepassingen mag misbruiken? Als het bij de wet wordt verboden dat men die gegevens gebruikt voor andere doeleinden dan waar ze oorspronkelijk voor waren bedoeld hebben ze zich hier aan te houden. Ook nu kan men je in de gaten houden als ze dat zouden willen. Bijvoorbeeld via je mobiele telefoon ben je ook te traceren. Of wat te denken van het gebruik van je creditcard of bankpas, ook hierbij kan men nagaan waar je bent geweest of wat je hebt gekocht. Dit nieuwe idee is niet meer dan technologische vooruitgang imo. En natuurlijk kun je er wantrouwend naar kijken (of zelfs paranoia ;)), maar doe het te hard en je eindigt wellicht als een kluizenaar in een zelfgemaakt hutje ergens in het bos overtuigd van het hele 'Big Brother is watching you' idee.

14. General Chaos

General Chaos I'm Back!

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat wel gezond :p

15. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me wel tof, lekkr gemakkelijk, maar k denk niet dat iedereen er zo over denkt en dus nniet iedereen laat zo'n ding onderhuids implanteren

16. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    daa krijg je volgens mij 'een gat in je hand' van:+. Hoe makkelijker het is om te betalen hoe meer je koopt:D

17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Re: Re: Re: Re: Betalen met een gat in je hand?

Het verschil tussen dit en een telefoon is dat ik de telefoon weg kan gooien als ik niet bereikbaar wil zijn. Wat ik dus zo stom aan dit idee vind is dat de chip onderhuis geplaatst zal worden, wat imho belachelijk is omdat het met een klittebandje ook wel op m'n hand blijft zitten. Als dit dus door zou gaan dan begin ik wel iets te vermoeden... De enigste rede die ik kan bedenken waarom ze het onderhuids platen is omdat ze willen dat de persoon zelf er niet meer van af kan. De persoon zal dus continue geregistreert worden. Als het puur om betalingsgemak zou gaan kan het dus ook met een klittebandje. Voor de veiligheid zal de chip zich identificeren met jouw eigen DNA, ook dit kan nog steeds met een klittebandje op je wijsvinger die vingerdrukken sampled (bedoel, als een chip DNA kan samplen waarom kan dezelfde chip geen vingerafdruk lezen :) ).

Als 't ooit komt weiger ik dus zo'n ding te halen :cool:

18. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onder de huid gaat mij iets te ver, ik vind het gewoon een eng idee. Als ze dit gewoon in een bandje om je pols doen is toch goed genoeg of zie ik dat verkeerd? Je kunt dat ding dan gewoon aandoen als je gaat winkelen.

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De reden dat men het onderhuids wil doen hoeft toch helemaal niets te maken te hebben met het in de gaten houden van iemand? Zie het als iets praktisch. Een polsbandje of iets dergelijks kun je net zo makkelijk verliezen als een pasje dus onderhuids iets aan brengen is gewoon een logische nieuwe technologische stap. En waarom toch die angst dat men je in de gaten houdt. Zo'n chip doet dan toch gewoon precies hetzelfde als het pasje dat je nu al gebruikt of niet soms? En zoals ik al eerder aangaf, zelfs al zou men je in de gaten houden dan kunnen ze dat nu ook doen door middel van pasjes die je nu al gebruikt of je mobieltje. En natuurlijk kun je die zelf weg doen als je dat wilt, maar waarom zou je? Je wil toch overal bereikbaar zijn en je wilt toch overal geld kunnen pinnen waar je maar wilt? En als iets onderhuids wordt aangebracht kun je het overigens ook weer laten weghalen. Niet zo paranoia doen mensen. ;)

20. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik wil dus niet overal bereikbaar zijn, vaak wel... Maar ik wil wel de keuze hebben om bereikbaar te zijn. :)
    Het polsbandje verliezen is ook onzin, ben je ooit je horloge verloren? Ook zouden deze betaal/registratie methode nog helemaal niet hebben kunnen toepassen op pinpasjes en credit cards omdat de techniek er niet is. Op telefoons ook niet, die werken allemaal met zo'n sim-kaart chip die geen radio golven kunnen uitzenden, wat een pinpas ook niet kan.

Deel Deze Pagina