Voor school moet ik een spreekbeurt houden en als stelling voor die spreekbeurt heb ik 'gamen is niet slecht voor de jeugd' Alleen moet ik nog een paar voorargumenten en tegenargumenten hebben. Dus weten jullie nog een paar argumenten?? (meer voor dan tegenargumenten natuurlijk) Of een site mbt dit onderwerp?
Voor: 1. Door te gamen leren we sneller Engels. 2. We leren ons beter concentreren op iets. 3. Ons reactie vermogen wordt ook iets verbeterd (als je de juiste games speelt tenminste). Tegen: 1. We verknoeien onze ogen. 2. We worden dik door dat we niets anders zouden doen (wat bij mij niet waar is). 3. Onze schoolresultaten lijden er onder (watbij mij niet waar is). 4. We worden/zijn associaal.
Voor: - Als je van gamen geweldadig zou worden, waarom dan niet van geweldadige films - Je steekt best veel op zonder het te weten van het Engels in games - De meeste mensen die games spelen zijn geen geweldadige personen dacht ik zo - Bij sommige games, denk maar aan platform en rpg moet je vaak puzzels oplossen, dit kan voordelig uitpakken voor de gamer Tegen: - Als de jeugd te veel gamed gaan ze niet meer vaak iets anders doen, bijvoorbeeld naar buiten o.z.d. - Door te veel gamen krijgen sommigen misschien slaap te kort? - Het plezier in andere dingen kan ook in sommige gevallen afnemen lijkt mij zo Tot zover de wijze lessen van psycholoog X-power, corresponderen is helaas niet mogelijk /Edit The Answer was me voor
Voor: je leert snel te bewegen met je fingers je leert engels bij een game in de geschiedenis (bijv. de 2de wereldoorlog) leer je wat over de geschiedenis van iets bij een game over dieren leer je veel over dieren als je je verveeld heb je tenminste iets te doen tegen je komt niet zo vaak meer buiten je kan last van je ogen krijgen het kost veel geld als je veel met games speelt slaap je mischien te weinig de meeste dingen zijn een beetje hetzelfde als wat hiervoor al is gezegd.
Gamen zorgt voor betere hand en oog coördinatie. Gamen leert je Engels Gamen is goed voor je sociale omgang (over internet, Xbox Live) LAN Parties De meeste mensen die anti gamen zijn hebben zelf nooit gegamed. Dat gamen je geweldadig maakt is niet waar, dan zouden films je ook geweldadig maken :{
door gamen kom je rood te staan omdat je alle nieuwe spellen wilt hebben ( niet bij iedereen van toepassing)
Gamen kan op onderwijsgevend niveau zeer grote prestaties boeken, interactieve lesgeving, welke leuk is.. Het komt er nog maar weinig uit.. maar het kan, en zal (denk ik) DE manier van lesgeven worden, door bv. via dat vietnam spel van Guerilla erachter te komen hoe de vietnam oorlog in elkaar stak.