1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bewijs dat Xbox sneller is.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mirik, 17 mei 2002.

1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die head to head recensies zijn niet voor normale bezoekers beschikbaar daarvoor moet je inderdaad lid worden. Persoonlijk vind ik het interessanter om een blad / site te lezen dat zich met meerdere platformen bezig houdt omdat ik zelf meerdere consoles heb staan.

2. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ben effe weg. Het was leuk om met je te discussiëren, al zat ik verdorie over een ander spel bezig (sorry).

Ik steek je wel effe in m'n buddy list :D

Till later.

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    'Tis hetzelfde met Spiderman, precies dezelfde tekstjes kan ik daarvan vinden. Tja 'tis maar een thread omdat ik me verveelde... :)

4. Lucky Lenn

Lucky Lenn Better dead than Red

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens Tipex;)

5. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf dat je een onderscheid moet maken tussen het vergelijken van consoles en het vergelijken van games.

Om games te vergelijken is het heel simpel: vergelijk dezelfde games op verschillende consoles. Of een game beter/slechter of mooier/lelijker is, is niet geheel a.d. console te wijten: de ontwikkelaar heeft een hele grote invloed hierop. Hij/zij is bepalend in hoeverre hij/zij bekend is met de console en in hoeverre hij de mogelijkheden van de console kan benutten.

Om de consoles ZELF te vergelijken, is een vergelijking van games niet eens nodig. Wat je in dit geval alleen dient te vergelijken zijn de grafische mogelijkheden van zo'n machine (bijv. a.d. hand van calculaties). Dat een console bijv. XXX polygons p/s kan genereren, wil nog niet zeggen dat een ontwikkelaar een game ook zo kan programmeren dat dit ook gebeurt...

Maar dat een machine beter is, wil nog niet per definitie zeggen dat er ook de betere games voor uit komen.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb zelf alleen een XBox en ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal i.d. vorm van een PS2 of een NGC. Maar het enige waar ik me "druk" over maak, is of er leuke games uit komen voor de XBox. Of ze nu mooi zijn of niet: boeit me niet, zolang ik er maar een heleboel plezier van kan hebben...

6. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Of een game beter/slechter of mooier/lelijker is, is niet geheel a.d. console te wijten: de ontwikkelaar heeft een hele grote invloed hierop. Hij/zij is bepalend in hoeverre hij/zij bekend is met de console en in hoeverre hij de mogelijkheden van de console kan benutten.

Het spijt maar je bericht slaat toch op niet veel, lees eerst eens de andere posts hierboven.
    LoL

:D

Laatst bewerkt: 17 mei 2002
  7. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn bericht slaat "toch op niet veel"?

Mijn reactie is ontstaan, doordat er stond dat maar dit zijn de enige manieren om de games en consoles met elkaar te vergelijken (naar mijn mening).
    Ik was het daar alleen niet mee eens, omdat je games en consoles niet met hetzelfde soort tests tegen over elkaar kan zetten.

Consoles vergelijken = technische vergelijking;
    Games vergelijken = games spelen;

Dat was eigenlijk de kern van het verhaal...

8. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals : lees eerst bovenstaande berichten, wij bespraken het feit dat b.v. thps3 op de Xbox er mooier uitziet + sneller gaat dan op de PSII. Tipex discussiërde dat ondanks de kracht van de XBox het mogelijk is dat er op de PSII een zelfde spel als voor de Xbox er beter kan uitzien op de PSII.
    Ik besloot dat je dit alleen kan weten door het spel zelf op beide consoles te spelen en je conclusies eruit te trekken. Je kan hierover niet discussiëren door middel van twee Gamereviews.

En wat jij zegt van die twee tests is dikke zever, je kan maar een beoordeling over de twee consoles geven indien je ze juist aan dezelfde test onderwerpt. Een vriend van mij en ik deden dat met Fifa2002 en THPS3 (die we dus beiden hebben, hij op PSII en ik op XBox).
    Dus spellen van Developpers die voor beide consoles ontwikkelen.
    Of ga jij de grafics van Grand Turismo III op PSII vergelijken met de grafics van Halo misschien ??
    Dat gaat gewoon toch niet, het zijn twee totaal verschillende spellen, serieus man.

Laatst bewerkt: 17 mei 2002

Deel Deze Pagina