1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Beyond Two Souls

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 5 jun 2012.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik laat hem nog even aan me voorbij gaan. Heb The Walking Dead ook lang niet uitgespeeld, denk dat dit gewoon niet echt mijn soort game is.

Ook al vond ik Fahrenheit destijds wel erg leuk. Heavy Rain en Walking Dead zijn toch wel de toppers in dit genre an beide doen me eigenlijk niet zo heel erg veel..

Later misschien

Je mag daar van mij best over zeuren.

Interacieve ervaringen zoals dit moeten wel genoeg interactie hebben. Het moet niet alleen maar cutscenes met minimale input zijn maar de speler ook wel bezig houden

Het hoort bij het genre natuurlijk maar het moet niet TE ver doorslaan naar de passieve kant. Het mooie is juist om het beste van film en games te combineren en dan moet de game kant niet het ondergeschoven kindje worden

Ik zeg niet dat het in deze game zo is, misschien lult die reviewer maar wat

maar het is wel iets wat juist belangrijk is om te bespreken bij dit soort games. Betrek je de speler genoeg bij het verhaal of is hij maar toeschouwer

Laatst bewerkt: 8 okt 2013
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik pre-order niet vaak games.
    Maar als ik dat doe blijken ze achteraf tegen te vallen.
    fml :+

IGN ook een zesje. Paar andere sites wel 4/5... 4,5/5 etc... maar de grote jongens vinden het niet veel blijkbaar.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    :+ wel typisch dit Dulle

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik pre-order gewoon nooit meer wat, bespaar ik jullie matige games mee. :+
    Zeuren over Beyond maar TWD wel GOTY geven? Dat gaat er bij mij niet in hoor. Er is echt niet minder interactie in Beyond dan HR en TWD (afgaande op de demo). Dus nee, nu opeens erover klagen vind ik niet kunnen. Dat lijkt eerder op een afkeer van het genre.

Wat wel kwalijk is, is dat je keuzes er minder toe doen.

5. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Dat de keuzes geen consequenties volgen was verschillend volgens mij demo ervaring. Als kind in de "test kamer" kon je maar doen wat je wilt maar je kreeg altijd hetzelfde uiteindelijk. Maar in het trein gedeelte kon het altijd anders aflopen.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    True, daarom baal ik ook niet helemaal van mijn pre-order. Maar ik denk dat ze bedoelen dat het uiteindelijk niks uitmaakt. Bij HR konden personages dood gaan. Kon het verhaal opeens helemaal anders (af-)lopen nav. je keuzes.

De 2e keer door de demo
    wist ik niet in de trein te ontsnappen en dus over het dak weg te rennen, maar werd ik opgepakt en opgesloten in een kamertje. Toen moest ik daaruit zien te ontsnappen.

Toch een andere ervaring. Maar met hetzelfde eindresultaat. En de kritiek slaat denk ik op het eindresultaat.

Waren er eigenlijk difficulty settings in de demo? Ik vond het wat te easy. :p

edit: Edge geeft een 5. Rev3games een 5/5. lol. :+

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
  8. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Dat soort kritiek vind ik gewoon ontzettend lame, en het slaat gewoon nergens op. En trouwens als de maincharacter dood gaat ging het verhaal nou juist niet verder in Beyond Two Souls? Zo ja, op welke manier gaat het dan verder? (ik heb de reviews niet gelezen :+)

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Geen idee, ik heb maar bar weinig over de game gelezen en bijna niks van de reviews. :p Game staat in de pre-order op de basis van de demo.
    Blijft toch vreemd dat ze het beste aspect van Heavy Rain eruit hebben gehaald. De spanning was zo veel hoger omdat je wist dat een fout letterlijk fataal kon zijn. Geen game over scherm, maar het personage gaat echt dood. Heerlijk.

10. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ach, die A-rated acteurs kosten ietsje meer dan die van Heavy Rain, maar het feit dat het echt radicaal mis zou kunnen gaan geeft natuurlijk spanning, haal dit weg en er blijft weinig spannends over. Hierdoor is de ervaring ook een stuk intenser als je weet dat er echt wat op het spel staat.

11. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Nedgame verkoopt hem inmiddels ook! Een vriend van me heb hem al op mogen halen.

-------------

Wat is dat tegenwoordig met eerder vekopen... Beter stuurt bol.com m'n ps4 ook ff maandag alvast op :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Yup.
    Mja, dan maar wat rondspelen met Ellen Page en hopen dat het verhaal niet full retard gaat.
    Of Michael Bay.

13. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Niet echt een spoiler maar dit:

Dat klinkt dan wel iets minder, maar ik ga de laatste helemaal niet uit reviews meer omdat ik zoveel bepaalde websites gewoon niet serieus meer kan nemen, of de meningen verschillen gewoon altijd. Zoals de ene vind Call of Duty enorm vet en het krijg hoge scores, als ik COD een score zou geven naar mijn mening zou het een 4, of 5 krijgen omdat de game mij gewoon niet interesseert. En dat hebben reviewers denk ik ook soms wel eens. :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gamespot met een 9
    Ik kan niet meer annuleren, dus ik zal er zelf wel binnenkort achter komen wie gelijk heeft. :+
    Ik had wel verwacht dat de punten een beetje all over the place zouden zijn, maar zo erg als nu... Misschien was mijn schatting van een 84 Metacritic toch wat hoog. :p

15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Neogaf opsomtopic: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=693583

En lol:

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mmmm, als fan van HR laat ik deze liggen. Ik vond het sterkste punt van HR dat je keuzes of het falen consequenties hadden op het hele spel. Dat mist in Beyond en dat neemt alles weg wat HR zo wreed maakte. Jammer en onbegrijpelijk, de makers zouden de kracht van hun vorige game toch moeten weten. Gameplaytechnisch was HR weinig diepgaand, het verhaal en de keuzes die invloed hadden maakte het een van de tofste ervaringen die ik ooit gehad heb. Zonde, want nu blijft er weinig over. Je kunt niet falen en het maakt niet uit wat je doet, het resultaat blijft hetzelfde.

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Voor mij 1 pagina dan :+

Maar zo zie je maar weer dan sommige reviewers erg gecharmeerd zijn van deze game, maar over het algemeen valt ie toch erg tegen. Zelf heb ik deze game niet echt in de gaten gehouden en dat was kennelijk ook niet echt nodig.

Ze wouden in dit spel zich richten op 1 karakter maar sloopten daarmee ook het belangrijkste element van hun vorige game eruit, iets wat die game uniek en meeslepend maakte. Doodgaan in veel games is overnieuw beginnen maar als het iets anders is kan het veel toevoegen. (zie maar naar XCOM, al kon je ook gewoon je save reloaden O-))

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Mja. Positief blijven. Ik klaag ook niet als een film iedere keer hetzelfde einde heeft, waarom nu dan wel als een game dat heeft?
    :p

Einde is altijd hetzelfde, de route ernaartoe kan lichtelijk verschillen. Niet zoveel als gehoopt, maar als je dat combineert met het goede acteren en het feit dat jij diegene bent die het verhaal vooruit helpt (=meer betrokkenheid) kan het nog steeds een leuke ervaring zijn.

*zucht.

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik download hem van de zomer wel met PS Plus. Vond bij HR ook de keuzes/gevolgen juist zo tof, als hij redelijk linear is haalt dat wel een hoop spanning weg.

Maar even de Pluscontent van volgende maand afwachten of daar geen Persona bij zit en anders haal ik die maar ipv B2S.

Deel Deze Pagina