1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Beyond Two Souls

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 5 jun 2012.

1. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ligt altijd aan jezelf zoals ik al eerder zei. Ik genoot al enorm veel van de Beyond Two Souls demo, dus ik ga zeker de retail ook halen. Reviews doen blijkbaar veel voor mensen dat ze door alleen al door een paar reviews de game niet kopen. (als het een lage score heeft)

Of heb ik dat nou weer fout? Want het lijkt wel vaak te gebeuren.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het gaat mij niet om de lager dan verwachte scores, maar het gebrek aan impact van je keuzes.

En als je niet een geldboom ergens in de tuin hebt staan zijn 'lage' punten natuurlijk niet erg motiverend om de game alsnog te halen. ;) Dat lijkt mij tenminste een geldige reden waarom veel mensen vaak afhaken als een game te veel lage scores krijgt. :+

edit: Een 10! :cool:
    Klinkt een beetje overdreven, maar goed.

Laatst bewerkt: 8 okt 2013
  3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dit is wel wat ik verwachtte. Het gaat om Jodie en je volgt een vast pad. Mij maakt dat niet uit, want ik doe toch maar één playthrough. Je beleeft het verhaal op een andere manier dan een film, maar qua game komt het tekort. Maar qua filmische ervaring geloof ik wel in die 9-ens. Ga je het beoordelen als game, dan kom je niet hoger dan een 6. Daarom verschillen die cijfers zo erg. Het is maar net hoe de reviewer ertegenaan kijkt. Als ik dit spel ooit heb, dan weet ik van mezelf dat ik een fantastische tijd ga hebben. Jammer van de beperkte keuzes, maar geen dealbreaker.

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zo wat een gemixte reviews zeg, niet verwacht. Maar was dit ook niet het geval met Heavy Rain? Die vond ik hardstikke goed. Vond de demo prima van Beyond. Het zal vast wel goed zitten. Ik heb de reviews niet gelezen, maar wat zijn de echte kritiekpunten?

Enneh...Gamersyde zegt dit:

5. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Heavy Rain heeft een metacriticscore van 8.7.

Had deze scores ook niet verwacht.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Laat maar weer eens duidelijk zijn dat het hele game wereldje geen fuck heeft aan al die cijfers en het uiteindelijk een van de grootste minpunten is geworden bij nieuwe games. Tegenwoordig is niks meer serieus te nemen. Nu praat ik niet alles goed omdat ik zin heb in de game ofzo hoor, zal bij sommige vast wel een kern van waarheid zijn maar dit slaat weer alles. 8)

Hans Zimmer doet de soundtrack? Dik! _O_

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat TWD de lat misschien wel flink hoger heeft gelegd voor dit soort games. Qua impact en consequenties van je keuzes.

Heavy Rain zelf trouwens ook.

en dan kan het misschien bij sommige reviewers tegen vallen dat de scope van het verhaal veel en veel groter is dan de voorganger (terug naar de insanity van Fahrenheit) maar tegelijkertijd je keuzes minder impact hebben (en dus je rol als speler minder belangrijk is dan in HR of TWD)

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Zou kunnen, maar voor mijn gevoel zijn dit soort "games" hate it or love it games.

Het ligt je wel of niet... Genoeg mensen die The Walking Dead fantastisch vinden, terwijl ik het niks aan vond.

Reviews zijn dermate ook persoonlijk geladen. De enige die dit soprt games kan beoordelen, ben je zelf.

Ik heb er zin in! Wellicht dat ik nog een maandje het laat liggen, zodat het donker en koud is nederland en dan pas de game opstart.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dus er zijn niet veel verschillende keuzes en dingen waardoor je verschillende eindes kon krijgen?

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Blijkbaar niet
    Dit klinkt weer erg goed.
    Ik ben weer happy met mijn pre-order. :+

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tuurlijk zijn er ook mensen die Beyond helemaal te gek gaan vinden. Rev3 geeft het een 5/5 in de review bijvoorbeeld

http://www.youtube.com/watch?v=5_nyNvq7ESo

maar er is toch wel een rode draad in de negatievere reviews

Edge vat het imho goed samen

Daar heb je dus het verschil tussen HR en TWD (echte consequenties) aan de ene kant en Beyond (niet dood kunnen) aan de andere kant

veel reviewers zien dat toch als een gemis aan het game deel

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Als het is zoals ik eigenlijk verwacht denk ik dat het voor mij juist een van de mooiste ervaringen kan gaan worden in jaren. Eigenlijk helemaal moe met gamen, zelfs een GTA V kan mij niet zo boeien als ik ooit had verwacht. Dus zie juist graag veel meer een interactieve film waarin keuzes en dingen als niet dood kunnen totaal geen probleem zijn. Wil opgeslokt worden in een verhaal met personages en dat gaat het vast doen.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat heb ik ook wel steeds vaker met games, dat ik niet meer zoek naar een echte uitdaging. Maarrrrr dan wil ik niet af kunnen gaan. Geen game over scherm. Dood gaan is geen probleem en voegt heeeeeel veel toe.
    De game kan en zal een geniale ervaring gaan zijn, maar het blijft een gigantisch gemis.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde op dit moment denk ik

Ik wil juist lekkere gameplay. Zoals ik vorig jaar Dark Souls en Battlefield online had, focus op mechanics en gameplay

GTA V houd mijn aandacht ook niet meer omdat de gameplay eigenlijk op het switchen na niet veranderd is. En het verhaal vind ik heel leuk, de personages zijn okay , maar de mechanics vervelen me na een uur of 10

Maar ja, het blijft toch Quantic Dream he..

en ondanks dat ik Heavy Rain niet uitgespeeld heb ben ik nog wel fan. Je kan van het verhaal van Fahrenheit zeggen wat je wilt maar saai was het niet :+

15. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Donderdag heb ik Heavy Rain als het goed is! Heb hem van een vriend geleend :D Na die demo gespeeld te hebben van Beyond MOET ik één van de twee minimaal gespeeld hebben :D Ben benieuwd :D

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Die dingen vind ik persoonlijk dan wel erg jammer, dingen die ik wel had verwacht. Toch denk ik wel dat ik deze nog ga halen dit jaar.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ik ook heel erg! Vind GTA V tof, maar heb hem al 1,5 week niet meer aangeraakt. Heb niet het gevoel van ik "moet" deze game nu spelen en nog eens spelen. Weet niet wat hetbis, maar de game pakt me veel minder dan verwacht.

En dan komt vandaag Beyond uit en kan de controller amper weg leggen. Het mysterieuze, het interactieve, de keuzes, de emotie, de sfeer en de werkelijk geniale vertolking door Page blijft zo enorm boeien! Net zoals Heavy Rain heeft Beyond ook dat bijzondere element wat de game zo enorm tof maakt. Samen met the Last of Us de meest indrukwekkende game ervaring van dit jaar tot nu toe.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Jij hebt de game al?

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, game ligt vanaf vandaag in de winkel.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Even kort; dat wat je nu hebt gespeeld, ligt daar de focus nog goed op het verhaal? Oftewel, is het meer zoals de eerste scene in de demo dan de 2e (overal ontploffingen etc)?

Geen idee hoe ver je bent en of je het dus uberhaupt goed kunt beantwoorden, maar dat is iets waar ik benieuwd naar ben. Als ik overal ontploffingen wil zien ga ik wel Call of Duty spelen...

Deel Deze Pagina