1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Beyond Two Souls

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 5 jun 2012.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nog in het begin dus

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup, had eindelijk wat tijd om te gamen....

Vanavond weer verder....

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat het geen klassieke game is is alleen maar mooi. Er moet ook ruimte zijn voor dit soort ervaringen. Het probleem is niet zozeer het genre, maar dat het niet goed uitvoert wat essentieel is als je een 'ervaring' bent ipv een game
    Maar, om mezelf te quoten van de vorige pagina;
    Prachtige game, zitten een paar heel sterke scenes in en overall een dikke voldoende. Maar het voelt te chaotisch en te leeg aan.
    Flashback scenes zo nu en dan zijn prima, maar damn.... dat constante wisselen van tijdsperiode waar totaal geen lijn in lijkt te zitten. Het is niet een mooi doorlopend verhaal. Ik kan losse scenes eruit pikken die me heel erg bevielen (The Experiment bv en haar eerste feestje zullen me bv bij blijven), maar het overkoepelend verhaal wordt totaal niet goed gebracht. Ik ben niet 1 game aan het spelen, ik ben er tig aan het spelen met allemaal verschillende verhaallijnen.
    ...Die misschien op het einde iets met elkaar te maken blijken te hebben. :+

Nu wil ik niet te negatief lijken, want ik kijk ernaar uit om verder te gaan, ik ben gewoon teleurgesteld dat er zo veel verspilde potentie is, dat Cage niet alles eruit heeft gehaald wat kon.

4. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dat zei ik ook zo ongeveer

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ah, ok. sorry. :p Ik ben vaak met mijn ogen dicht dit topic ingesprongen uit angst voor spoilers. :+

6. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja beter. Ongeveer zelfde mening over deze game zonder dat je had gelezen wat ik zei. Maar begrijp me niet verkeerd. Was een leuke ervaring

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ben nu homeless en zit bij Stan....

Man o man wat een moment weer... Heerlijk vol empathie zit ik te genieten van deze game!!!

Snel weer verder

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    heh, een vastloper. Nou ja ik wilde toch weten of ik een andere keuze kon maken. :+

edit: crap, autosave was na de keuze.
    Mja, ik vind het te onduidelijk of ik andere keuzes heb. Naam van de scene is The Mission
    Die kamer met al die gasten doorzeven met kogels. Kon ik het ook anders doen? Ik wilde wel, maar ik kon niet weglopen. De enige optie was om op R1 te drukken. Ik wachtte even, maar er gebeurde verder niet veel.

Zoals verwacht komt dat jochie dan aangerend en heb ik blijkbaar zijn vader vermoord.

Daarvoor een gevecht dik verloren (fuck wat is die richtingen aangeven irritant in deze game) maar uiteindelijk maakte dat geen hol uit. meh.
    kutscene

Laatst bewerkt: 28 okt 2013
  9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hahaha ja die fightscenes verloor ik ook vaak. Werd 6x gesneden enzo. Maar denk niet dat die scene anders kon

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niet? Ok, dan streep ik die af van de lijst met scenes wat ik opnieuw ga doen. :p

11. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    The mission had je maar
    één optie.
    Is dus zo linear als een liniaal, dat einde ook in de helicopter. :emo:
    Over die die bar scene...
    Als je met Ryan in bed wil duiken in: The Dinner dan moet je niet geraped worden bij die pool tafel. 8)
    Dus vroeg vertrekken uit die bar/kroeg of gewoon voorin de auto gaan zitten als je met Cole weg gaat en bij die wachtpoort wordt ontdekt.
    Cage kan geen goed script schrijven, maarja geen plotholes zoals in Heavy Rain.
    Wilden ze met DLC gaan fixen in Heavy Rain:

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik was vroeg vertrokken, maar ik zit Ryan iedere keer af te wijzen. :+ Ik had blijkbaar wel een perfecte date afgeleverd

Maar fuck hem. Gladjanus.

13. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Ik dacht serieus dat er
    er een aantal vrienden kwamen om te chillen in die kroeg met Jodie. :emo: faal, heeft ze niet.
    Ik dacht ga lekker poolen met die gasten, maar goed met Aiden kon je al luisteren dat weinig goeds van plan zijn.
    Zal wel los lopen dacht ik....

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    lol, dat is cru :+ (missie titel weet ik niet):
    De ijsmissie, onder water, duikboten, rift dinges sluiten.
    Na het sluiten ontsnap je met de onderzeeer en zwem je het laatste stukje naar boven. Daar aangekomen zit je naast Ryan. 'I love you Jodie. Doe you love me too?'

'NOPE'

Ik zal wel een aantal trophies mislopen door Ryan koppig af te blijven wijzen, maar ach, hij verdient het. :p

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hahahah ik zei ook nee XD

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nu de aftiteling aan het bekijken.
    Ze hadden moeten beginnen bij de voorlaatste scene en van daaruit verder moeten bouwen. Of ja, een voorbeeld moeten nemen aan die scene. Want er lag zowaar wat vaart in.
    Beyond 2?
    Nah.
    Zou wel awesome zijn.

edit: Apart eigenlijk. Dit was dan hoogstwaarschijnlijk mijn laatste PS3 game. Geen slecht afscheid.

nogeenedit: Even gekeken wat ik nog zou moeten doen voor de platinum trophy. lol, fuck dat. :+ Veel te veel gedoe. Ik laat het wel zoals het is.

Laatst bewerkt: 29 okt 2013
  17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Geen

Deel 2 denk je?

Cijfer? Mijn oordeel is denk ik 7.5/10

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zit denk ik rond hetzelfde oordeel. 7 of een 8. De game heeft zijn momenten. Maar ook te veel momenten die gewoon... niks zijn.

Ik had voor Life gekozen. Geen idee waarom, ik wilde eigenlijk Beyond. Haar leven zuigt en als de keuze zo gemakkelijk is als door een blauwe sluier te stappen....
    Maar goed. Na een monoloog van haar krijg je de keuze hoe je verder wilt met je leven. Alleen. Met Jay. Of met Zoey. (Ryan was dood)
    Ik koos voor Zoey.

Je zou dus eventueel dat laatste stukje kunnen zien als een opzet voor Beyond 2. Maar dat je dan speelt als Zoey. Ik meen alleen te hebben gelezen dat David Cage niet aan sequels doet? Dunno, misschien zit ik dat nu te verzinnen. 8)
    Maar als ie het beste van Beyond combineert met Heavy Rain hebben we een winnaar. :D Van mij mag ie!

Bij Heavy Rain wilde ik niet de andere eindes weten. Het was meer een persoonlijke ervaring, het was mijn verhaal. Maar dat heb ik hier minder. Dus misschien dat ik op YT de andere eindes bekijk.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dit spel krijgt heus geen opvolger. Daarvoor is het spel veel te matig ontvangen. Daarnaast is de identiteit van Aiden bekend, die nieuwsgierigheid zorgde er bij mij voor om door te spelen. Het verhaal is gewoon afgesloten wat mij betreft. Ik heb ook liever een nieuwe game dan een opvolger.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    true. Maar er zat zoooo veel meer in de game dan ze eruit hebben gehaald. Ik zou graag die potentie vervuld willen zien.

Als ze hoe dan ook maar naar de kritieken luisteren voor hun volgende game. Moar Heavy Rain, minder Beyond!

edit: Oh, helemaal vergeten. Ik heb de LE. Dat betekend dat ik nog een extra scene heb te spelen. :+
    En de Making of bekijken!

Laatst bewerkt: 29 okt 2013

Deel Deze Pagina