Ja, ik denk inderdaad dat je nu zonder de context speelt, is het allemaal wat vreemde bedoeling. Die scene had ik trouwens eerst niet, omdat ik nog wat aan het klooien was met controls, werd ik in een swat bus gezet en daar moeten ontsnappen. Dus wel tof dat als je gepakt wordt tussen tijds weer andere scenes krijgt. Wordt denk ik wel weer een goede game, ga zo even een pre-oder plaatsen. Trailer kun je wel weg drukken, maar zou optioneel moeten zijn. Ik ga nog even die Android app proberen met de demo, zou leuk zijn als je het met je mobiel kan besturen. Want de PS3 controller vind ik maar niks of even een move set kopen.
Ik had altijd nog de intentie om Heavy Rain te spelen. Maar ik weet niet of ik dat nog kan na deze demo. Het acteerwerk is zo veel beter. De personages vind ik nu al beter. En de controls zijn duizend keer beter. Dat is inderdaad wel het leuke; je kan misschien niet direct falen/afgaan, maar het verhaal verandert wel door je acties (of gebrek aan acties. )
Echt waar? Vind Heavy Rain tot nu toe de meest unieke, eigenzinnige, diepgaande game-experience die ik ooit heb gehad! En als ik jou zo hoor dan ben ik maar al te blij dat de ik Limited Edition heb besteld bij amazon voor maar 32 pond!
Nou ja, ik ben wel altijd al een stuk negatiever geweest dan de gemiddelde persoon over HR. Die demo was vreselijk.
Zo'n spel speel je voor het verhaal, de demo van HR laat twee korte stukjes uit het spel zien, zonder dat je de context snapt. Qua gameplay zal de full game niet heel anders zijn. Spreekt de gameplay je niet aan, dan heeft het geen zin om eraan te beginnen. Dan kan je Beyond ook overslaan. Dat spel heeft nog steeds QTE, maar dan net even anders. Alleen door Aiden komt er een extra gameplay element bij, zodat het meer als een game voelt.
Ik vind de demo van Beyond Two Souls wel vet, ik probeerde allerlei dingen uit de Expirement demo, maar het bleek altijd uit hetzelfde scene te komen wat ik wel weer jammer vond.
'Zo'n spel speel je voor het verhaal' is geen excuus voor de slechte controls. Het is en blijft een game, het zou fijn zijn als het dan ook een beetje fatsoenlijk speelt. En daarnaast, mij hoef je niet te vertellen wat HR en Beyond voor games zijn. Ik weet best wat het doel van de games zijn, en door de demo's heb ik ook wel beide gespeeld hoor. En daaruit kan ik prima beoordelen dat Beyond een stuk lekkerder speelt. Het is bij HR niet alleen de controls wat me tegen staan, de personages kan ik niet uitstaan. Of ze praten of niet, of het ingame is of een trailer... er is gewoon iets wat me irriteert aan hun. Iedereen kan dood in Heavy Rain? Hmm...
Heavy Rain had last van Indigo Prophecy syndrome. De ene scene was schitterend en geloofwaardig en de volgende ongepast en stompzinnig. Ik vond de realistische delen van HR echt leuk maar de overbodige vechtscenes (die ze dan maar in een droom propten omdat ze totaal niet in het verhaal pasten) en de scifi FBI agent waren weer van die typsiche David Cage eigenaardigheden die me totaal uit de serieuze kant van het verhaal haalden Indigo Prophecy werd dan in ieder geval nog van begin naar eind steeks gekker en gekker maar bij HR was het het ene moment dit en het andere moment dat vond ik erg jammer, als ze alleen het serieuze deel hadden gedaan was de game misschien een stuk korter geweest maar dan had ik hem persoonlijk veel meer gewardeerd. Want dan had ik de game ook echt voor het verhaal gespeeld. Maar nu drukten ze er game elementen bij in wat neer kwam op of teveel QTE of point & click adventure achtig elke gadget op elk voorwerp in de omgeving proberen Het game gedeelte van HR is daar wat mij betreft te zwak voor, dus focus dan gewoon op het verhaal
Als je alles sloopt in die kamer, in plaats van wat blokken,flesje omver gooien en stoppen. Raakt iedereen in paniek daar. En Jodie zie dan met een bloedneus als je boel afbreekt met Aiden. Maar scene is bijna hetzelfde ja.
Ik heb de hele rit tot aan het einde genoten van deze game. De game was zeker niet flawless en had vooral last van losse eindjes en kleine dingen die niet klopte of onvoldoende waren uitgediept. Gameplaywise stelde het geen ruk voor en had het beter gekunt, helemaal met je eens. Maar toch heeft deze game verreweg de meeste indruk op mij gemaakt deze generatie. Ook na het spelen van The Last of Us is Heavy Rain mijn alltime favo PS3 game, en game van deze generatie. Dan spreek ik puur over de ervaring, niet over de technische details en andere zaken. De overall ervaring was voor mij verbluffend en heeft een blijvende indruk achtergelaten. Dat kunnen niet veel andere games zeggen. Het is ook puur persoonlijk hoor, afgezien van alle technische aspecten en vergelijkingen.
Eensch.... :b: Ik kan me nog die typische deuntjes van Heavy Rain wel dromen, tesamen met het achtergrond geluid van constante regen die op de grond valt, het lichte melancholische wat soms de overhand nam, met daarbij het gevoel en empathie van elke character... met als rode draad.... de pijn.... de leegte...de vraagtekens.... Prachtig. Om te spreken over technische mankementen en dergelijke is niet relevant.... Het is de ervaring als je je openstelt voor de game, waarbij je je afvraagt of de game nou jou bespeelt of andersom/
De losse einden wouden ze met DLC gaan doen. Maar helaas wilde Sony een move versie van de game. http://www.eurogamer.net/articles/cage-heavy-rain-dlc-will-never-be-made Beyond Two Souls heeft ook last van Heavy Rain.
Ik ben al bezig met vouwen! edit: Ik ben de Vouwmeester! ... ok, misschien ook niet. Maar het lijkt er een beetje op! Spoiler excuus voor de instagram foto incl crappy filter. Was de snelste manier om het even te uploaden. sorry voor het offtopic geneuzel.
Een interessante discussie over de convergentie tussen Film en Games. Beyond The Game: Live Forum discuss convergence of games and film
Deze game is heel erg mooi, mooier als sommige next-gen games zelfs maar, de controls zijn echt veels te moeilijk vind ik. Dat komt ook misschien omdat ik geen hardcore playstation gamer ben en meer de xbox controller gewend ben. Voor de rest word het verhaal denk ik heel erg goed.
Het enige waar ik met de controls ietwat moeite mee had was het herkennen naar welke kant ik de stick op moest bewegen. Er deden zich soms situaties voor waar ik de beelden op 2 manieren wist te interpreteren. Maar er is maar 1 goede manier. Of als ik over een tak wil, maar Jodie wilt er persé onderdoor.