1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BIG - Ban Illegale software en Games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X Heer, 6 feb 2005.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vorige week gaf Peter R de Vries toe dat zijn kinderen ook illegale software hadden.
    Maar hij heeft er niet bij gezegd dat ze die moesten verwijderen van hem.

    Als de klojo's bij je thuis komen kunnen ze alleen een boete opleggen om de illegale software.
    In mijn geval ( 3657 MP3's ) op de pc doen ze niets.
     
  2. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste threadstarter, downloaden mag :) :) Zolang je zelf maar niks shared....Dus bijv. als je Kazaa(lite) hebt en je hebt je sharen uit staan maar je download wel kunnen 'ze' je niks maken.
    @ pikachu -> hoe kom je ooit aan 3600 mp3's ? Elke dag 100 downloaden ofzo? Of ben je klant van FTP sites :)
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Riiiightio.

    Echt niet dus he. En het is ook bullshit dat je back-up CD's mag hebben van orginele CD's en dat soort shit van jezelf. Wist ik niet trouwens.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb geen FTP site , zou niet eens weten hoe dat werkt.
    Kom op de site van Chiell.tk wel eens open directories tegen waar het downloaden razend snel gaat.
    Ik heb ook veel cd's opgezet naar MP3 , ideaal voor in de auto.
     
  5. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    toen ik die reclame voor het eerst zag dacht ik dat het een rapje was, maar dat bleek toch niet zo te zijn, maarja wat ga je er aan doen?
     
  6. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    En hierbij moet gezegd worden dat zowel downloaden als uploaden van software, dus ook games, verboden is.
     
  7. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Zucht. Computer Totaal (computerblad), staat er bijna elke maand in, moet ik het nog voor je opzoeken want dat is wat meer moeite....
     
  8. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar downloaden gaat via P2P en daarbij upload je ook automatische, dus dan ben je alsnog iligaal bezig. Gegrijp me niet verkeerd zelf download ik natuurlijk ook weleens iets, net als iedereen. maar ik blijf ook gewoon producten in de winkels kopen, zolang iedereen dat gewoon blijft doen zal er volgens mij nooit een echt groot probleem ontstaan. Maar het neemt natuurlijk niet weg dat het stelen blijft.
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    oeh oeh ik ben ook tegen downloaden vuile leechers uploade moeten ze .Kom op en dat geloof je zelf :{
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste ze pakken de verkeerde mensen aan.

    Maar daarbij stel dat ik nu 3 games download en deze met veel plezier speel want ik vind ze goed, hierdoor krijg ik veel meer interesse in een volgend deel welke ik misschien wel graag Online wil spelen en daarom dus koop. Als ik het niet zou kunnen downloaden: Had ik het nog steeds NIET gekocht, want daar heb je dan het geld niet voor (over) . Kortom: Ze zouden er in mijn geval niet rijker van worden.

    Ik download amper MP3 omdat ik veelal naar de radio luister maar ik zou echt nooit een CD kopen omdat muziek mij daar gewoon niet genoeg voor interesseerd: Kortom ze zouden er in mijn geval niet rijker van worden

    Films download ik niet, ik huur ze altijd of ga naar de bioscoop. Vind ik fijner en scheelt me een hoop moeite. Daarbij kan ik dagfilms voor 2,50 krijgen (via speciale acties: meer huurtegoed voor minder geld) Maar in de toekomst wil ik misschien wel films gaan downloaden om deze bijvoorbeeld af te spelen op een PSP dus dan heeft het geen zin om ze te kopen (en een film op UMD is echt geldverspilling want die kan je dan alleen op je PSP afspelen)...

    Dus ja: Het is leuk bedacht die actie, maar veel rijker zullen ze er niet door worden. Aangezien liefhebbers nu ook al kopen wat ze willen hebben, alleen is dat nu wat meer doordat de kennis van deze groep groter is door zo nu en dan illegale software/music/movies te downloaden.

    Ik zou dit proberen als overheid: Campagne voeren en tegelijkertijd prijzen verlagen van alle Media. En dat promoten: Nu hoef je niet meer te downloaden enz enz...

    Als ze dat een jaar proberen en het werkt niet kunnen de prijzen altijd nog omhoog.
     
  11. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    De redactie van het Juridisch Tijdschrift voor Internet en E-Business (JAVI) vroeg BREIN directeur Tim Kuik om een reactie op de stelling "Downloaden van illegale bron mag (niet)".
    Onderstaand vindt u zijn betoog.

    "Het antwoord op de stelling is simpel: downloaden voor eigen gebruik mag, zelfs van illegale bron maar je mag niet uploaden (of anderzins ter beschikking stellen) zonder toestemming van de rechthebbenden. Dat antwoord is simpel maar het is wel vreemd en creeert een situatie die helemaal niet simpel is.

    Uploaden of ter beschikking stellen van andermans intellectueel eigendom is immers vergelijkbaar met diefstal en dus is het downloaden vergelijkbaar met heling. Heling is bij wet verboden omdat je anders een legale afzetmarkt creert voor gestolen goederen, dat zou diefstal aanmoedigen. Het is nog vreemder als je beseft dat het verkrijgen van een illegale cd wel heling is (en dus strafbaar) maar dat een illegaal aangeboden bestand van die cd downloaden wel mag. Ook al bevat dat bestand precies hetzelfde werk als die cd. Driedubbel vreemd is het als je beseft dat dit alleen voor muziek en beeld geldt maar niet voor computer games en software: die mag je dus niet downloaden van illegale bron. "

    Voilà, nu tevreden?
    bron
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je met mIRC download, upload je niet. Als je van internet sites download, upload je ook niet. Niet alles gaat via P2P programma's :)
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zag net een reclame ervan met Peter R de Vries. Vond het maar een trieste reclame. Ik denk bij mezelf nu echt niet "O jee, ik wist niet dat het illegaal was, ik zal nooit meer wat downloaden."
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind dat je voor games veel meer waar voor je geld krijgt dan voor een cd single. Games zal ik daarom ook niet downloaden, wel demo's. Btw, als muziek downloaden als illegaal wordt beschouwd, waarom is opnemen (op mp3 speler of cassette) dan niet illegaal.
     
  15. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik download heel soms....als hun die prijzen van cd'tjes van 25 euro naar een 10 brengen KAN ik het overwegen om te stoppen
     
  16. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat muziek downloaden[als je niet shared] wel degelijk legaal is dus, als je mijn stukje van hierboven hebt gelezen.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sinds de MM hier zit , heb ik al verschillende cd's gekocht.
    Mijn zusje kocht een tijdje geleden de nieuwe cd van Goerge Micheal bij de plaatselijke muziekzaak voor € 21,99
    Bij de MM was deze maar € 9,99

    Geen wonder dat de muziekzaak ermee stopt is , tegen de MM kunnen ze niet op.
     
  18. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die reclame de eerste keer dat ik hem zag wel leuk, dacht zelf ook dat ie sarcastisch bedoeld was... ;)
    Off-line en On-line rechercheteams, ze zullen vast grote invallen gaan doen bij 12-jarige jochies met 2 gekochte illegale spellen... ;)
     
  19. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij de dochter van Peter in de klas en ze luistert idd wel eens een mp3'tje :) Anyway, als ik iets heel goed vind koop ik vaak toch nog het origineel.
     
  20. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    lol.. dat was een van de belachelijkste reclames die ik ooit heb gezien zeg...ik brand wel eens een cdtje.. kopieer wel eens een spelletje.. en waarom? omdat het allemaal zo schandalig duur is.. 20+ euro voor een cdtje :confused: en 60 voor een spel.. jah daag... ik wil nog andere dingen doen met mun geld hoor.. Als ze hun geld nou eens besteden aan het goedkopermaken van de software.. dan zullen ze veel meer eraan hebben.. of iig.. meer effect.
     

Deel Deze Pagina