1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BIG - Ban Illegale software en Games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X Heer, 6 feb 2005.

  1. Ruud

    Ruud Guest

    Das lekker makkelijk redeneren! Waarom kan het in andere landen wel goedkoper dan?
     
  2. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Das onzin hoor
    De games zijn nie duur omdat er zoveel gebrand wordt
    De markt is namelijk alleen maar gegroeit de afgelopen jaren en de bedrijven maken zich zelf kapot door concurentie onderling en veel te snel games ontwikkelen die floppen. Bedoel als je game overal een 4 of 5 krijgt bij reviews en je zelf ook duidelijk van te voren kan inzien als je game maakt met graphics uit jaar 1900 dat het niets wordt. Die koopt niemand duh

    En het is zo duur door de ontwikkelaars zelf, de winkels die willen profiteren van de groeiende markt en de regering met al die import shit en 19% BTW waardoor wij ons rot betalen In nederland slaat die actie nergens op. Wij betalen 20 euro meer dan andere landen. Als ze dat ten eerste al eens veranderen.

    Ze verpesten eerst zelf alles en dan gaan ze klagen dat mensen de illegaliteit opgaan, Net zoals ze meer dingen verkloten op hoog niveau en domme beslissingen maken gaan ze daarna beetje klagen bij de burgers.

    Gelukkig zie ik wel nut er van in gewoon te kopen dus aan mij zal het verder niet liggen en om een game te kunnen testen is het wel leuk als je ff kan downloaden eerst want terug brengen kan bijna niet als je hem gekocht heb :confused:
    Maar ik ben zelf trost eigenaar op een compleet legale Xbox collectie en ontzettend veel legale pc games dus om die paar copietjes moeten ze nie moeilijk doen bij mij vind ik dan.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  3. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    voor jou maken ze wel een uitzondering hoor ;) :p
     
  4. Rickx

    Rickx ★★★★★★★★

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    1
    Die reactie slaat inderdaad nergens op,

    Nogal kinderachtig.
     
  5. Casperge

    Casperge Guest

    Ik zag hem vanmiddag weer een stuk of 4 keer!Het begint nu echt irritant te worden en het stoort me :{ .

    Wat denken die biggetjes nou?

    :confused: :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2005
  6. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    yeah k hoop dat big bij ons op de tu komt :)
     
  7. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik het artikel van het BW waar dat in staat?
     
  8. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha keej dan
    nee maar als je gewoon ff kijkt
    Ik heb 400 euro voor Xbox betaald
    30*60 euro voor spellen
    + controler

    2240 euro bij mekaar
    En das dan alleen nog maar Xbox in 3 jaar

    Kosten voor pc liggen nog veeeeeeeel hoger
    Alleen mijn pc koste al 1800 euro
    En dan heb ik ook nog eens 3x een pc aangeschaft + nog 15 jaar aan games voor de pc

    Je betaald je rot voor een nieuwe pc om games te kunnen spelen en dan betaal je je ook nog rot aan games die echt achterlijk duur geworden zijn gewoon mede dankzij onze lieve regering en de bedrijven zelf.

    Zonder zo nu en dan een copytje is het gewoon niet meer te doen en dan gaat de lol er wel vanaf van het hele gamen en stoppen de mensen er vanzelf mee lijkt mij. Weet niet of dat de bedoeling is.

    Ze kunnen beter de prijs misschien omlaag gooien van de games naar de prijs zoals in andere landen. Bedoel in andere landen kan 30/40 euro ook dus waarom hier dan niet? Dat zal al heel wat schelen hoor.

    En misschien moeten ze de mensen niet om de 2/3 jaar nieuwe pc laten kopen omdat ze anders de nieuwe games niet meer kunnen spelen. Omdat ze zo gigantisch snel ontwikkelen moeten wij om onze hobby te vervullen steeds zo'n duur ding aanschaffen en hebben we dus minder geld voor games.

    Daarnaast moeten wij ook voor al die snelle ontwikkelingen betalen waardoor de prijs ook duurder is. Misschien moeten ze op dat gebied wat rustiger aandoen ook.

    Vroeger kon een spel ook voor 50 gulden!! worden verkocht en toen was de markt veel kleiner dan nu en maakte ze toch winst.
    Ze vragen nu 2,2x zoveel voor een spel namelijk 50euro soms zelfs wel 60 en de markt is veel en veel groter dus ze verkopen nog meer ook.

    Ze moeten dus echt niet zielig doen eigenlijk vind ik zelf maar misschien zelf beetje normaler doen eerst.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  9. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    de prijs omlaag gooien.. maarja.. dat hebben ze niet door.. t zelfde geld voor de muziek industrie... eigenlijk vind ik het daar nog veel meer voor gelden eigenlijk.. aangezien het totaal onbeschoft is hoe die zogenaamde 'sterren' leven...
     
  10. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Whehe... als de games 20-30 euro zouden kosten zou ik zowiezo 2x zoveel spellen kopen als ik nu doe, dus dan hebben de bedrijven alsnog hun winst.

    Maarja, je weet hé... We moeten de volle pak betalen omdat het gamezzz zijn....
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha echt grappig zulke campagnes ze werken uiteraard niet en al helemaal niet in Nederland 'het land waar alles mag en kan'.

    En het is al helemaal lollig dat ze zulke acties op een veel te laat tijdstip ondernemen, en dat in het land waar onze eigen Philips de cd-recorder en dvd recorder als eerste in de wereld gelanceerd werden. ;)

    Als ze (die BIG lui) dan toch zo graag willen dat mensen weer met een 'BIG smile' op hun gezicht de cd winkel in lopen om daar de nieuwe #nsync cd te kopen, mogen ze eerst die absurde prijzen wel is verlagen. Oftewel pak het probleem aan waar het begonnen is en das in geen van deze gevallen de downloader/uploader. ;)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Dit is verboden vanwege de licenties

    Films en Muziek mag wel ... software niet bron:http://www.consumentenbond.nl/thema/elektronica_en_communicatie/553726/931640?ticket=nietlid, omdat kopieren verboden is. Betekend het ook dat downloaden van software en games ook strafbaar is. Dat iedereen het normaal vind ... wilt nog niet zeggen dat het legaal is.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  13. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je toch echt beter lezen want dat staat er toch ?

    laatste zin in het gequote deel van jou. ;)
    Hoe wil je dan iets op het internet zetten zonder het te copiëren ?
    Dat gaat je niet lukken, en copiëren is illegaal.
    Als je toch een game van het internet wil af halen, en er niks voor wil betalen.
    Download dan Wolfenstein ET, gratis legaal en ook nog leuk :)

    Nou jah in iedergeval, ik denk dat de overheid denk met deze campagne geld te kunnen verdienen ofzo.
    Misschien is het ook wel gedaan om van het gezeur van de maatschappijen af te zijn.
    Time will tell, Time will tell [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er mag geen kopie van software gemaakt ... onder kopie valt ook de image op je pc backuppen ...de licentie verbied dit
     
  15. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je dan je eigen geimporteerde spellen (dus die uit japan) wel mogen kopieren? Aangezien die buiten de licentieovereenkomst van US en EUR vallen.
     
  16. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik ff niet.
    Ik mag dus niks op een schijfje/CD opslaan als back up...
    Gaat het hier over spellen enzo, of ook over word-bestanden enzo ?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Word bestanden mag wel ... maar installatie software of het programma zelf bijv. Office mag weer niet... tenzij het gaat om freeware, demoware etc of met toestemming van de ontwikkelaar. Net als het drugsbeleid word downloaden van software gedoogd.... De overheid wilt met deze campagne de mensen bewust maken dat dit verboden is.

    @Binh - een licenrie is meestal over de hele werled geldig ... dus ook dan mag je niet kopieren
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd beetje laat he ;)
     
  19. rodka

    rodka Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Ik liep te patsen met illegale software en dat doen we hier niet
     
  20. Xavearr

    Xavearr Don't Think, Just Do

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me ook af waarom ze hier nog tijd aan besteden. Iedereen die download weet dat heus wel. Ik download af en toe ook is wat, maar dat betekend niet dat ik niks meer koop. Ik ga bijv niet WinRar of WinZip betalen, Daarin tegen koop ik gewoon een virusscanner of xbox games.

    Het lijkt me niet dat mensen nu extra gaan opletten wat ze downloaden. Maarja, al denken ze van wel, merken ze het vanzelf.
     

Deel Deze Pagina