1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BIG - Ban Illegale software en Games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X Heer, 6 feb 2005.

1. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet of op 1 van de pagina iemand het al gezegd heeft, maar de naam BIG is niet alleen zielig (wat heeft een varken nou hiermee te maken?) en waarom is het niet BIGS, de S laten ze maar weg want BIG staat 'stoerder' maar ook is de bedoelde afkorting natuurlijk ideaal voor prachtige aanpassen

Brand Illegale Games & software

Brand Is 'n Game

Zo zijn er vast nog wel 1000en in omloop.

De reclame is inderdaad lachwekkend, heb je Peter R. de Vries in beeld, zie je z'n gelijkenis in het logo direct in beeld. Natuurlijk slaat het ook nergens op dat er gezegd wordt 'scannen het web' en 'doorzoeken het gebouw' ,alsjeblieft zeg, steek je tijd ergens anders in. Ik gooi Bit-torrent weer ff aan...

p.s. Natuurlijk koop ik bepaalde software nog legaal, maar als je kijkt naar prijzen voor studenten, XP voor dik geld, Dreamweaver voor meer dan 150 euro etc, dan is dat toch niet te betalen?? Xbox gamepje ala (ook niet allemaal) maar d'r is wel een grens waarboven ik de software wel download.

2. JFrostey

JFrostey the Frozen one

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen ze al die moeite niet beter stoppen in het bannen van spyware, adware en virussen.
    Dat bannen van illegale games en software lijkt niet echt iets dat gaat werken.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ze willen duidelijk maken dat het strafbaar is ... als het duidellijk is gaan ze andere maatregelen nemen ... denk dan bijvoorbeeld aan boetes opleggen ... etc

4. P-NUT

P-NUT EdgeMaster

Leuk Bevonden:
    0
    edit: nevermind

Laatst bewerkt: 11 feb 2005
  5. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is het dan wel legaal om gewoon anime-fansubs te downloaden?
    En wanneer een serie gelicensed wordt door een Amerikaans bedrijf, dan niet?

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Fardo, ik vind het echt zo irritant dat je denkt dat je de wijsheid in pacht te hebben... sorry dat ik het zeg maar je schijnheilige gedrag stoort me echt mateloos. Dat in combinatie met je avatar doet me echt afvragen bij wie jij een wit voetje probeert te halen. Bij jezelf misschien?

Die hele reclamecampagne is overigens een grote flop. Zoiets werkt alleen maar averechts lijkt me, daarnaast zijn ze er een jaar of 5 te laat mee. Als ze toen structurele maatregelen hadden genomen om het illegaal downloaden aan banden te leggen en een alternatief aangeboden zouden hebben om legaal te kunnen downloaden waren dit soort lachwekkende - haast op het trieste af - campagnes niet nodig geweest.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heheheh ... ik ben geen heilige boon en doe net zo hard als andere mee. Dus een wit voetje haal ik nooit :p ... en de Avatar vind ik gewoon grappig ... een beetje stangen dus en tja ik ben geintresseerd in wetgeving.

Ze zijn inderdaad laat met deze campagne, maar ze waarschuwen nu de volgende generatie. Daarom richt men deze campagne nu voornamelijk op de jeugd. 5 jaar geleden was er ook veel minder ilegale kopien in omloop, omdat er nog geen snel internet was. Nu heeft iedereen snel internet en zie je het aantal kopien ook stijgen.

De illegale kopien heeft ook zijn voorbeelden. Zo waren er nooit zoveel goede programmeurs geweest, omdat ze de software gratis konden "krijgen". Dus er zouden inderdaad veel meer freeware of trial versie moeten komen, zodat mensen de programma's kunnen testen. Over een paar jaar is het internet super snel en kan je de applicaties alleen nog van de server van de ontwikkelaar laten draaien. Hier betaal je een abbo voor ... naar mate je het programma gebruikt...

en ook ik "test" programma's uit... maar ik zie deze campagne wel als een waarschuwing.

en zonder advocaat van de duivel heb je ook geen discussie ... ;)

@binh ... wat zijn anime-fansubs :confused:

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    het is volgens de wet legaal muziek te downloaden, maar digitale programma's weer niet. Beide mag je natuurlijk niet gebruiken maarja, toon dat maar aan. Voor de rest kan big mn reet kussen. De muziek industrie het hardst. Eigen schuld dikke bult, ze zorgen er zelf voor. Jaren lang cd's aanbieden voor 50,- terwijl dat absurd hoog lag. Helaas hebben ze bijna niemand kunnen aanpakken voor kartelvorming. Maar het was duidelijk dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden werden. Enja, dan komt branden en zijn ze de lul. Als ze gewoon hadden gezorgd voor wat meer omloopsnelheid dan waren er veel meer trouwe klantjes geweest in de muziekwinkel...maar iedereen is nu lekker aan het downen. Ook films bleven in europa belachelijk duur. Kijk naar de states, daar zag je dat het gewoon 3x goedkoper kon.

Ik koop ook gewoon software, maar ze moeten nu niet met die reklames proberen mij op de ernst te wijzen omdat ik af en toe wat download.. De muziekindustrie is hier jarenlang de dief geweest, nu de consument dan maar een keertje _0/ .

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben het helemaal met je eens Sykes1. :) Goed gezegd.

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik sluit me ook helemaal bij SyKeS1 z`n betoog aan. Laten ze eerst die film- en muziekindustrie maar`ns flink aanpakken. Dan kijken we wel weer`ns verder.

11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Daar wil ik ook even aan toevoegen dat ik alleen maar spellen koop waarvan de ontwikkelaar in mijn ogen een vernieuwende of zeer goede game uitgebracht heeft. Voorbeeld: Grand Theft Auto III heb ik gekocht, omdat het totaal vernieuwd was. Vice City was ook goed, maar lang niet zo vernieuwend als deel III. Dat werd dus geen origineel. Later heb ik alsnog de XBOX-versie aangeschaft, maar dat terzijde. Een ontwikkelaar die een goede game ontwikkelt, dient beloond te worden. EA Games dus totaal niet. Zij melken hun producten uit tot aan de laatste druppel (gaat er bij de naam 'The Sims' bij iemand een belletje rinkelen?). Die verdienen het gewoon niet om die 'investeringen' terug te verdienen.

12. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Wat loopt het topic goed O-)

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind het een goed idee.
    Maar ik denk zelf dat het illegaal meer op de pc voorkomt dan op de console`s.
    Want microsoft doet er wat tegen en bij de gamecube is het ook erg moeilijk.

14. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je ze vinden ''unlicensed'' anime's

www.animesuki.com

Naruto is op dit moment het populairst onder de anime-kijkers, licensed --> Japan, maar je kan ze gewoon downloaden. Maar zodra Amerikaans bedrijf licensed koopt van Naruto, dan krijgt je gelijk dat pro-amerikaans copyright geouwehoer.
    Dus vraag ik me af hoe zit het dan met Japanse importspellen, zoals bijv
    pop n music 10, dragon quest, ace century episode, radiata stories etc. gaat dat ongeveer hetzelfde?

15. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten inderdaad, net zoals bij Nintendo, de schijfjes van een ander formaat maken. Nadeel is dat je dan geen DVD's meer kan afspelen op je doos...

16. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    BIG is zeker goed, kansloos games downloaden is echt voor 12 jarige puistenkoppen die helemaal trots op school komen met de nieuwste gedownloade versie van een spel. Kom op zeg, al die shit is toch net iets te kiddy. Ik koop gewoon al m`n gamepjes

17. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    [/schijnheilmodus] ..

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Voor mij zal deze campange totaal geen effect hebben, ik als armzalig Grafish Ontwerp studentje. Ik moet schoolgeld betalen, een goede PC hebben excursies betalen waaraan ik verplicht ben aan deel te nemen.

Als ik dan ook nog de programma's zou kopen dan zou ik net zo goed kunnen stoppen met de opleiding, ik heb alles van Macromedia nodig, van Adobe en 3ds Max 7.

Wil ik dat kopen, dan loopt dit in de duizenden euro's. Kijk dat een bedrijf hiervoor moet betalen dat is logisch. Hun gebruiken de software om er winst op te maken, vandaar ook de licenties.

Bij ons op school heb je dan ook nog programma's met school licenties, maar dat zijn dan ook weer niet alle programma's die ik dan nodig heb. Dus voor sommige zou ik ze moeten downloaden wil ik niet met een schuldenlast komen van duizenden euro's.

Games daarentegen heb ik allemaal origineel. Voor de xbox en de gamecube, gewoon omdat ik vind dat de games branche moet blijven bestaan. Vind je een game te duur dan koop je hem 2e hands of wacht je tot hij voor een vriendelijk prijsje te verkrijgen is.

19. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de school die eens voor je regelt, een speciale versie of zo...

20. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    same here. Toen ik begon met de opleiding multimedia vormgeven was ik 17 jaar. Ze kunnen niet van mij verwachten dat ik dan alle programma's die hierboven zijn vernoemd kan kopen. Dat is gewoon simpelweg niet mogelijk. Bij ons op school hebben we ook niet alle benodigde programma's en van sommige ook alweer een oudere versie.

Die krijgen ze ook niet gratis, dus dat is ook niet een oplossing. De school moet al veel betalen om alle programma's een beetje up-to-date te houden, dus laat staan dat ze voor iedere leerling aparte licenties gaan kopen.

Deel Deze Pagina