De release van Halo 2 staat mij ook nog goed bij. Ik was op dat moment in Amerika voor mijn studie een half jaar. Mijn roommate had gelukkig een Xbox en we speelde samen vaak Halo 1 multiplayer tegen andere kamers (er was zelf een officieel college-toernooi). We wisten allebei dat Halo 2 in november uit zou komen. Hij had geen geld voor het spel en ik twijfelde om hem te kopen. Het was immers de NTSC versie. Maar bij de lokale gameshop (EBgames) kon je spellen ook voor cash inleveren, dus dat deed ik dan wel als ik terug naar Nederland zou gaan. 2 dagen van te voren gepre-ordered. Ze hadden landelijk een speciale actie dat de winkel precies om 0:00 open zou gaan om het spel te verkopen. Je kon vanaf 22:00 al een nummertje halen. Dat deden wij dus en we waren nummer acht in de rij. Het werd steeds drukker en uiteindelijk stonden er zo'n 150 mensen om dat spel op te halen. Ik was blij dat ik nummer 8 had, kon ik tenminste snel naar de dorm terug om te spelen. Tijdens het wachten werden er nummertjes getrokken en als jij dat nummer had in de rij dan kreeg je 3 spellen cadeau. Counter-Strike, Crimson Skies en Halo 2 gratis! Eindelijke 0:00 en er werden steeds groepjes van 3 naar binnen gehaald. Er was zelfs security. Rond 0:20 had ik het spel en ik ging gelijk terug naar de dorm. We hebben die nacht de hele nacht multiplayer gespeeld met z'n vieren. De volgende ochend zat ik echt gaar in de les. 's Middags niet naar bed gegaan om bij te slapen, maar de co-op campaign gespeeld. Dat was echt een super tijd. Woonde met 3 Amerikanen in een appartement, dus altijd 4 mensen om mee te gamen.
Laatst bewerkt: 25 mei 2005