1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bijgebleven gaming-periodes

Discussie in 'Algemeen' gestart door Humorke, 23 sep 2004.

1. JeePee

JeePee Guest

Toen ik iets langer dan een jaar geleden MotoGP3 (ps2) speelde, en voor de eerste keer op Jerez ging rijden, kende ik gek genoeg het circuit uit mijn hoofd. Echt heel raar, alles kwam mij bekend voor. Dus toen ik klaar was met spelen ging ik eens in mijn oude spellen doos kijken, vond daar Grand Prix2, en had hem toen geïnstaleerd op de PC. En daar zat Jerez in *). Ik kende hem dus nog terwijl ik hem een dikke 6 jaar niet meer gespeeld had :+ .

Maar dat moment werd overwonnen toen ik het voorfilmpje van GT4 voor het eerst zag *)

2. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was het voor mij Road Rash op de Megadrive. Wat was dat verslavend, elke nacht als ik ging slapen zag ik motortjes voor me vliegen..
    En het moment dat ik een ps1 had gehuurd om 's te kijken hoe dat was.
    WipEout zat er bij en dat is tot de dag van vandaag m'n favoriete game franchise gebleven.. (heb ze bijna allemaal)
    Op de p.c. heb ik met huisgenoten c.q. vrienden ook heel wat nachtjes doorgehaald met GTA 1.. en Half Life 1, ook zo'n geniaal spel..

Het lijkt nu ik wat ouder ben dat games een wat minder blijvende indruk achter laten, al heb ik aan veel spellen zoals Rallisport Challenge 2, SC: Pandora Tomorrow, Freedom Fighters en helemaal aan Rainbow Six 3 (BA) hele goede herinneringen..

3. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn drie dingen die ik me duidelijk herinner

Toen ik in level 10 van de pacman demo op de pc kwam

Toen ik voor het eerst een xbox zag bij een vriend en daarop level 3 van halo deed.

Toen ik voor het eerst midtown madness in mn gloednieuwe xbox schoof en door de stad crosste in een opel 8)

4. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn beste game-tijdperk heb ik toch wel beleeft op de NES, vooral met Teenage Mutant Ninja-Turtles heb ik me echt maanden(!) vermaakt en ik trok daar trouwens daar veel vriendjes mee:p die coop was namelijk retegaaf...

jammer dat die Ninja-turtles spelletjes van tegenwoordig zo grondig verneukt worden :{

5. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ooooow 8) die heb ik nog steeds op de nes. En ja dat coop was echt vet. Ik heb dat spel ook zoo veel gedaan. Maar die Teenage Mutant Ninja-Turtles was hetzelfde gameplay als Double Dragon. Terwijl mij die nooit kon boeien :p Maar ik heb het echt zo vaak gespeeld. Volgens mij heb ik het spel zelfs nooit uitgespeeld :confused: 8)

6. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Met mijn zus altijd met zijn 2 op de SNES mario world speelde. Ik was altijd luigi ( ik sprak het ook uit als ik er stond ik was tenslotte 4) en dan moest je met een mini-game opelkaar springen _O_ Ode aan dat spel.

7. Ereinion

Ereinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ultieme game ervaring was met Goldeneye op de N64.
    Ik had het spel gekocht, en speelde het samen met een vriend. Die graphics waren echt onvoorstelbaar voor die tijd. En ik weet nog toen we de eerste vijand tegenkwamen, en die in zijn hand schoten. Die vijand kreeg toen ook echt pijn in zijn hand, dat was zoiets onvoorstelbaars voor die tijd.
    En even later kwam het mooiste moment. We kwamen op een gegeven moment bij een hek, waar we niet door konden komen. Ik zag dat er een slot aan het hek zat, ik dacht: nou, laten we het maar proberen. Dus ik schoot op de slot, en dat knalde eraf, en het hek ging open. We keken elkaar echt verbaasd aan. Een spel met zo'n interactieve omgeving, waar je een slot van een deur kan schieten. Dat had ik nog nooit meegemaakt.
    Het klinkt als niet veel, dat je een slot van een hek af kan schieten, maar het is voor mij altijd symbolisch gebleven voor de revolutie die Goldeneye teweeg heeft gebracht. Nog altijd de beste fps ooit gemaakt.

8. Rookie[NL]

Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

Leuk Bevonden:
    0
    SF2 ergens begin 90-er jaren
    En toen... Killer Instinct

Virtua Fighter, daar gingen ook heel wat guldens in...
    Virtual On, ook behoorlijk wat Yens in gestoken (op vakantie in Japan)
    Fighting Vipers, Sega heeft aardig aan mij verdiend (Candy aka Honey all the way...)

DOA op Sega's befaamde Naomi bord (geport naar de Saturn) en later op Namco's System11 (DOA++(plusplus), geport naar PS1)

en toen was het nagenoeg afgelopen met de Arcadehallen in Nederland... Ben toen overgestapt richting console gaming maar niet meer zulke adrenaline stoten gehad als toen in de arcade hallen...

9. BoxWarrior

BoxWarrior Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige thread.
    Vooral ook dat heel veel mensen associatie hebben met geuren en games.

Mijn ervaringen:
    Quake en Unreal op mijn Mac met de toen populaire voodoo kaart.
    Super was dat.

Tomb Raider
    Alleen die muziek tune al. Geweldig.
    Heb erg veel zin in Legend. Must buy.

GTA 3
    Mijn eerste ervaring met dit spel was op de xbox.
    Verslavend. Te veel uren in zitten.

En zoals velen uiteraard Halo.
    Voor mij qua verhaal en impact baanbrekend.

En gewoon ook de aanschaf van de xbox.
    Eerste console. Het gemak van speln met de controller.
    Geen gezeik met drivers en OS'en waarop het wel en niet draait.
    Gewoon disc er in en spelen. Prima.

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mijn Top Spin periode:) Elke dag lekker potje tenissen en lekker meeleven in de Career modus:9 Maar dat eindigde toen ik een keer uit woede mij controller op de grond flikkerde en die kapot was:mad: Eikel...

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb ook een paar hele mooie herrinneringen

- Toen ik heel jong was, ongeveer tot mijn 9e. Ik had zelf geen spelcomputer, alleen een slechte pc. En ik zag mijn neef een stuk of 4 keer per jaar maar. Maar hij had een snes. _O_ Met Donkey Kong Country 1 & 2 (later nog :cool:. Elke keer als ik daar kwam speelden wij dat. Ik heb daar ooit eens twee weken gelogeerd waarin we die spellen speelden. En als de SNES uitstond gingen we levels natekenen. :D Als je me nu nog een liedje uit DKC laat horen kan ik precies zeggen welk level dat was.

- MGS2: Substance. Vrijdag 8 maart (volgensmij) fietste ik om 9 uur naar de bart smit, toen naar de Toys"R"Us, toen naar een dorp verder. Maar nog nergens te bekennen. Uiteindelijk heb ik hem de zaterdag gehaald. Ik zette mijn xbox aan en ik heb bijna een heel weekend dat spel gespeeld. Elk filmpje gekeken. Ik had hem nét niet uitgespeeld, dat gebeurde op maandag. Het verhaal was dan wel niet zo goed als MGS1, maar wat een ervaring na zo lang wachten.

- En uiteraard de allerbeste, Ninja Gaiden. Ik was twee weken op vakantie. Ik kom terug en raad eens wat er een week te vroeg in mijn brievenbus lag. *) De hele vakantie las ik de Ninja Gaiden review in mijn gekochte XBM. En alles klopte. Wat een adrenaline en wat een spanning! Maar het allerbeste, wat een kick als je het dan eindelijk gehaalt hebt.:D

GTA: Double Pack hoort er eigenlijk ook nog wel bij. Daar had ik lang op gewacht, en hij kwam in de kerstvakantie en toen had ik 2 weken lang de beamer in huis. Dat verhoogde mijn speelervaring echt enorm.

Laatst bewerkt: 26 mei 2005
  12. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me het rollercoaster tycoon tijdperk nog herinneren,wat een episch spel is het toch.

13. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelpost

14. Victor

Victor Guest

Ik heb vandaag weer zo'n moment gehad: ik speelde voor het eerst Lone Wolf in Ghost Recon 2 en dat is zo'n ervaring. Een beetje sneaken, nadenken over je positie en dan helemaal wegknallen. Heerlijk, wat een machtsgevoel had ik toen ik die terro's in mijn hinderlaag lokte.:D

15. player

player fly like a chicken

Leuk Bevonden:
    0
    street fighter 2; uitgespeelt op level 10; maanden lang, iedere dag stug door gespeeld; net zo lang tot ik die akelige mr Bison aan kon...op level 10;rete snel voor die tijd!

halo; in een ruk uitgespeeld van savonds tot soachtends..had het niet eens door

prince of persia sands of time; na een hasj jointje speelde ik helemaal in de persische waan, uren lang, samen met dat lekkere wijf aan mn zij...zucht; was helemaal verliefd op dr...maar bleek nep te zijn....na 8 uur

ninja gaiden; kweet nie hoevaak gespeeld; maar 1 e keer voelde ik me toch de man; en wat een aggressie wektte het bij me op ! RAAAAAGGHH!

Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  16. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Whehe, ik ook :).

Ik was aan de PSX gewend en heb Halo dus meteen de hele nacht doorgespeeld, met alle kramp aan m'n hand door die Xbox-controller van dien 8).

17. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Halo 2... hoewel het naar een paar weken mij opeens zwaar tegen viel.. en met ghost recon 2 gewoon ik was verbaast en verslaafd aan het spelen van ghost recon 2

18. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Toen ik voor het eerst op de NES speelde:
    Kirby: Wat een game, helemaal grijs gespeeld. We waren der echt super lang mee bezig geweest om die uittespelen, maar toen waren we nog jong.

Duck Hunt: We stonden altijd voor de tv met onze gun :p. En soms schoten we ook nog mis ook 8)

Voor de N64:
    Banjo Kazooie: De eerste Adventure die ik speelde, en wat een grafics. Twas eht temooi voor woorden. Ook helemaal uitgespeeld, alleen één level moesten we nog 100 (geen id, bolletjes ofso. Ik heb geen flauw idee meer wat je moest oppakken) en daar hadden we der 94/100. Maar verder ook lekker platgespeeld :cool:. Geniale game

Golden Eye 007: 1 smiley _O_. 1 woord. Super!

Xbox
    Halo 1: Geweldig toen ik dat spel speelde, had hem ook in een weekendje uitgespeeld.

Project Gotham Racing 2: Moet ik dat jullie nog vertellen :+

19. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Dat had ik dus met halo 2, het was kerst, er lag een rechthoekig pakje onder de boom met mijn naam er op (moest haast wel een xbox spel zijn). Eindelijk kerst, ik snel dat pakje open gemaakt en jahor, halo 2. In het begin was dit echt zo verschrikelijk vet. Héél soms krijg ik nog dat echte halo 2 gevoel, dat is echt niet te beschrijven 8)

20. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    :eek: die had ik 2 jaar terug met Project Gotham Racing 2. Goh een rechthoekig pakje met mijn naam der op :+. Ja dat is me ook nog bijgebleven :9

Je hebt het over het eerste level. Die was echt geweldig ;). Maar de weg der al naar toe was al wreed. Met zo'n vrachtwagen meesluipen :eek: Splinter Cell bond :+

Laatst bewerkt: 19 aug 2005

Deel Deze Pagina