Bill Gates geeft helft van zijn vermogen weg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Badkiller, 21 nov 2003.

1. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Bill Gates geeft helft van zijn vermogen weg

RIJSWIJK (ANP) - De Amerikaanse softwarepionier William H. Gates III heeft al meer dan de helft van zijn vermogen aan goede doelen gegeven. Dat blijkt uit een ranglijst van de grootste filantropen in de Verenigde Staten die Business Week in zijn jongste uitgave heeft gepubliceerd.

Volgens Business Week heeft Gates tot dusver in totaal bijna 25 miljard dollar uitgetrokken voor of beloofd aan goede doelen. Dat geld is ondergebracht in de Bill and Melinda Gates Foundation, die onder meer levensbedreigende ziektes als aids en malaria bestrijdt en onderwijs stimuleert. Gates' totale vermogen wordt geschat op 46 miljard dollar.

Gates, die nog altijd zijn dagen bij Microsoft slijt, is veruit de grootste filantroop in de VS. Op grote afstand volgen de Intel-oprichter Gordon Moore en zijn vrouw Betty met 7,2 miljard dollar. Meesterspeculant George Soros is goed voor 4,7 miljard dollar.

Andere opvallende namen in de toptien zijn Michael Dell (1,2 miljard dollar), die aan de wieg stond van Dell Computer, en CNN-grondlegger Ted Turner (1,3 miljard dollar). Laatstgenoemde moet nog een groot deel van zijn belofte inlossen.

Bron : zonnet.nl

man die man is gewoon echt fantastisch.. ..ik ben echt trots op hem.....

als het iemand anders was zou hij zeker supergierig met zijn geld zijn omgegaan...
    Top Bill Gates!_O_

zie ook ander thread van mij waarin werd besproken hoeveel Biil Gates nou weg gaf aan goede doelen etc.: Gates nog steeds de rijkste

Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ja, echt fantastisch.

Hij heeft nu nog maar een privevermogen van slechts 46 miljard dollar ofzo...

3. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Bill Gates is liev, maar om nu zo veel aan het goede doel te geven hmmmmmm dat zou ik nog niet weten :D
    maar goed wel aardig dat ie het doet natuurlijks

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, wat moet 'ie met z'n geld doen?
    Geweldig dat 'ie zoveel aan liefdadigheid doet.

Bill rulezzz _O_

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, goed van hem. Maar tog vind ik dat hij ook wat aan het WWF moet geven. En niet alleen aan ziektebestrijding.

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou wat developers kopen van dat geld :D (grapje)

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    of je nou 46 of 15 miljard op je rekening heb staan. van 1 miljard kan je je dagen ook wel slijten.
    1000 miljoen is 1 miljard, de postcodelotery is er echt niets bij, hij kan als hij wil gewoon rentenieren en dan nog met een rente van 6 % 6 miljard per jaar krijgen, 6 miljoen per jaar redt je het ook makkelijk mee denk ik zo,

8. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    nou.. ik kan ook vrijgeving zijn als ik zo'n hoop geld heb... pfff... ik vind het pas fantastisch als een zwerver een beetje geld aan een goed doel geeft..

9. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    jah tegenwoordig zijn mensen ook niet zo snel tevreden he..

:{

10. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Doet me denken aan The Trip op MTV :D

Mja, liev dat 'ie 't doet ja, wat moet je anders met zo'n shitload geld :9

11. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Echt goed van hem zoveel geld aan een goed doel das echt veel geld hoor, zoveel geld heeft nederland niet eens en hij heeft eht in zijn remi8), wel gierig dat hij mij niet wat schenkt:D!

12. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Hij geeft toevallig wel 50% van zijn vermogen weg. Ik vind dat een gigantisch percentage! Go Bill Go!

13. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Kun je een redelijk huisje van neerzetten :+ 8)

14. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Bill Gates geeft helft van zijn vermogen weg

of begrotingstekort oplossen :+
    owowo wat zijn we weer egoistisch :D
    toffe actie Bill!

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bill! Kom hier met je geld! Ik heb een shitload aan jouw box betaald, nu wil ik mijn geld terug wegens overuren door diezelfde box!

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    zoveel geld heeft nederland nog niet eens???

hoe kom je daarbij.....de Nederlandse regering heeft een begroting van zo'n 300 miljard geloof ik, hoor....(en dat is jaarlijks)

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    kijk s in dat andere thread daar werden een paar vergelijkingen gegeven....
    (staat in mn 1e post)

/edit:

18. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook wel de helft van mijn vermogen weg willen geven.. maar ik heb geen vermogen!

Niet helemaal waar ... maar het is bescheiden van omvang.

Maar toch wel goed van Bill. Ik neem aan dat hij niet met een schuldgevoel rondloopt.

Toch zou hij de prijs van M$ produkten wel iets naar beneden mogen doen. Als ik zo een kijk wat we bij ons op de zaak aan software kosten kwijt zijn. Zouden we ook anders kunnen besteden (ik werk overigens in de zorgsector).

19. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe Nederland heeft geen begrotings tekort van 300 miljard jaarlijks hoor... anders zou het niet zo goed gaan met ons landje waarin er in de totale bgroting maar over 496 miljard ofzo gepraat mag worden :D :D
    Onze totale schuld is 300 miljard, en dat is ook inder geloof ik maar goed..

Over Bill ja goed van die man da ie het doet, maar ja het is ook een beetje ja misschien wel promoten van zijn microsoft stiekem zo van kijk ik ben lief koop windows :D :D

20. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    :D _O_ 8)

Deel Deze Pagina