Bill Your (Prut) Buddy in Banking

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 1 sep 2005.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Fardo is boos :mad: Hebben jullie ook problemen met Bill?

Noem het frustratie, noem het amateur, maar noem het geen Buddy. De SNS Bank (je weet wel de bank die denkt mee te denken) heeft een nieuw betaal systeem bedacht voor Internet. Deze uitvinding heet Bill, na PayPal en Credit Cards kan je nu ook met je "Buddy" leuke dingen kopen/ Niet dus!

Zo was er een presale van Bon Jovi. Gister ging het al mis toen ticketmaster aan iedereen de kaarten ging verkopen. Vandaag was de prut-Buddy niet via de MSN Tab te bereiken. Server crashes, disconnects, ilegal login, etc. Ik ben speciaal even naar huis gereden om de kaartjes te kopen, want de prut-Buddy is alleen via MSN Mesenger te bereiken. Na 45 minuten proberen heb ik de hoop opgegeven en ben ik weer terug naar huis gegaan.

Nu probeer ik zo snel mogelijk het geld weer terug te krijgen want de Prut(Buddy) hoeft niet van mijn zuur verdiende centen rente te gaan trekken. Ik raad daarom iedereen die overweegt gebruik te maken van deze Buddy in Banking eerst eens na te denken, want aan Prut-Buddy die niet bereikbaar is heb je nix.

Je kan beter een Credit Card nemen, betrouwbaar, snel en veilig dan ooit in zee te gaan met de SNS bank's Prut-Buddy in Banking. Ik heb hen daarom een email gestuurd om te vragen. Hoe ik van deze prut-service af kan. We moeten even wachten op het antwoord.

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik zit ook bij SNS, maar heb maar een creditcard via hun dat werkt idd veel beter!
    SNS wil ik trouwens ook graag vanaf, nooit is die bank ergens in de buurt dus na 1 keer gastpinnen ben je vaak al de lul als je nog eens moet.

Suc6 met je rente slurpende "maat" ;)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik ga die mensen schoppen .. tjonge jonge ik ben echt pissig 8)

4. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben zelf op vakantie als Bon Jovi in den lande is, maar een vriendin van mij is er wel voor gegaan, en heeft inderdaad soortgelijke drama's meegemaakt, met als eindresultaat: geen kaarten... ik had haar gezegd om het te melden bij een programma zoals Hart van Nederland, want zeker banken en dergelijke partijen zijn niet blij met anti-reclame... misschien dat je er op die manier nog wat kaartjes uit kunt slaan onder het mom van compensatie...

enigszins te verwachten was het wel, als er een voorverkoop start van een grote artiest, kun je sowieso maar beter bij een postkantoor gaan wachten, want via de ticketservice online is het drama...

los van dit voorval vinnik een pre-sale inititiatief als reclamestunt sowieso geen goede zaak, ik heb het gevoel dat de echte fans er altijd de dupe van worden... dat er bijvoorbeeld een percentage kaarten eerst wordt verdeeld onder fanclub-leden vind ik wel okay, maar daarna moet gewoon voor iedereen dezelfde startdatum gelden!

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nog meer Bill-Troubles

‘Banking buddy’ Bill blundert
    Foutje bij SNS: e-mailadres gebruikers op straat

Door Jessie van Loon

Utrecht Bill, het nieuwe betalingssysteem van SNS Bank, is blunderend van start gegaan. Door een fout bij de introductie, lagen gisteren de e-mailadressen van alle deelnemers op straat.

Met Bill kunnen internetgebruikers met behulp van een oplaadbare prepaid-kaart geld naar elkaar overmaken. De tot nu toe positieve geluiden over de mogelijkheden van het systeem gingen gisteren echter verloren in de protesten van belangstellenden, die hun mailadres verspreid zagen onder meer dan 1250 internetgebruikers.
    ”Een kwestie van één druk op de verkeerde knop”, aldus SNS-woordvoerder Mia Schaafsma. “We vinden het vreselijk dat dit is gebeurd. Er gaat vandaag nog een mail met onze excuses de deur uit. Dit incident staat echter los van Bill als product. Het is een menselijke fout en ik denk dat consumenten Bill hierom niet minder zullen waarderen. Het concept is goed en veel mensen zijn geïnteresseerd.”
    Bill's eerste mail viel bij veel gebruikers ook verkeerd vanwege de toon die Bill aansloeg. “Hi fan. Vandaag is de grote dag; vanaf vandaag ga ik aan de slag als banking buddy. En helemaal top dat jij één van mijn eerste fans bent. Ik ga de wereld veranderen.” Volgens sommigen leek dat verdacht veel op spam, ongewenste e-mail.
    SNS Bank ziet de mail niet als spam. “De ontvangers hebben in het verleden aangegeven geïnformeerd te willen worden over de ontwikkelingen rond Bill”, aldus de bank. De telecomwaakhond Opta, die vorig jaar diverse bedrijven boetes tot 42.500 euro oplegde voor het versturen van spam, ziet in de blunder dan ook geen reden om meteen tot actie over te gaan.
    Stefan Wijers van de Opta benadrukt dat het feit dat internetgebruikers hun mailadres een keer hebben doorgegeven, heel zwaar weegt. “Dat maakt deze mail eigenlijk tot geadresseerd reclamewerk. Dat een hele databank met mailadressen op straat is komen te liggen, is uitermate oenig, maar daar gaan wij verder niet over.”
    De instantie die daar wél over gaat, is het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Woordvoerder Barbara den Uijl vindt wat gebeurd is erg slordig, maar het CBP zal waarschijnlijk geen stappen ondernemen tegen SNS Bank. “Een e-mailadres is een persoonsgegeven en daar moet uiterst zorgvuldig mee omgegaan worden. Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die het betreft erg boos zijn. Het gaat echter te ver om dit aan te merken als schending van de privacy. Bovendien heeft SNS Bank meteen zijn fout erkend en excuses aangeboden.”
    De Consumentenbond vindt die excuses nogal mager. “Een mailtje met een verontschuldiging zonder te benoemen wat er fout is gegaan of de verzekering dat het niet meer zal gebeuren, daar kan de consument niks mee”, stelt de bond. “Het is gruwelijk onzorgvuldig. Het consumentenvertrouwen in het internetbankieren heeft een flinke deuk opgelopen.” De komende tijd zal blijken wat de gevolgen zijn voor Bill’s imago en toekomst.

Helemaal mee eens ik hoop dat bij de normale voorverkoop wel de kaartjes beschikbaar zijn :eek:

Laatst bewerkt: 1 sep 2005
  6. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    De SNS Bank heeft de ontvangers van het Bill-mailtje excuses aangeboden. "Beste geïnteresseerde, Vanmorgen heeft SNS Bank in opdracht van Bill een mailtje verstuurd, maar daarbij een enorme blunder begaan. Het kan jullie niet ontgaan zijn. Dit had niet mogen gebeuren. Onze excuses hiervoor. Wij hebben ook tegen Bill "sorry" gezegd." _O_

sorry, ik heb de slappe lach, hoewel dit eigenlijk om te janken is!

http://www.webwereld.nl/articles/31029

Bill maakt vrienden!

Laatst bewerkt: 1 sep 2005
  7. Lord Voldemort

Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

Leuk Bevonden:
    0
    Bill.....
    Dat is ook die ene grote vent uit de tele2 reclame.

Bill: Hi, I'm Bill!
    Man: I Know who you are.... :mad:

8)

Uhm... Hoe kom je aan een creditcard?? en hoe oud moet je daarvoor zijn??
    _0/

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Achter de verschillende methodes hoe je op internet betaal zit een appart verhaal onthoud dat goed jongens!!!

Deel Deze Pagina