Bin Laden aangehouden!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 28 feb 2004.

1. Bron: klik

'Bin Laden aangehouden'

Uitgegeven: 28 februari 2004 12:49
    Laatst gewijzigd: 28 februari 2004 14:41

TEHERAN - Het Iraanse staatspersbureau IRNA meldde zaterdagochtend dat de terroristenleider Osama bin Laden in een afgelegen gebied in Pakistan is opgepakt. De aanhouding zou hebben plaatsgevonden in de zogenoemde Tribal Area (stammengebied) aan de grens met Afghanistan.

In een uitzending in het Pashtun - een van de talen die ook in Afghanistan wordt gesproken - meldde de Iraanse staatsradio dat het bezoek van de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld aan Pakistan, donderdag, te maken had met de aanhouding. De aanhouding zou 'geruime tijd geleden' hebben plaatsgevonden, maar de Amerikaanse president Bush zou die willen onthullen 'als de Amerikaanse verkiezingen worden gehouden'.

Het Iraanse staatspersbureau IRNA, dat het nieuws verspreidde, sprak met de directeur van de Pashtuntalige dienst van de staatsradio, Asheq Hossein. Die zei dat hij twee bronnen had voor het verhaal over de arrestatie. Hij wilde de naam van een van die bronnen onthullen: Shamim Shahed van de Engelstalige Pakistaanse krant The Nation zou hem het verhaal vrijdag hebben gedaan. Shahed ontkende dat hij iets dergelijks aan Hossein had verteld. Hosseins tweede bron is 'een man met nauwe banden met de inlichtingendiensten en de Afghaanse stamoudsten'.

Osama bin Laden is volgens de Verenigde Staten en hun bondgenoten het brein achter de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten. Een woordvoerder van de Pakistaanse strijdkrachten heeft volgens het Japanse persbureau Kyodo ontkend dat er van een aanhouding geen sprake is.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft gezegd dat het bericht van de radiozender niet klopt. Een woordvoerder van de Pakistaanse strijdkrachten heeft volgens het Japanse persbureau Kyodo ontkent dat er van een aanhouding sprake is.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2004
  2. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    het zou tijd woorden.....

die gast had eigelijk allang in zwitserland kunnen zijn ...

maar ik denk da geen land hem wilt hebben :p

mooi zo :D

3. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik het zo lees tweifel ik er erg aan of het wel waar is. Net alsof je dit nieuws gaat achterhouden voor een verkiezingsstunt. Maar ja, we wachten af, ik hoop dat ze hem hebben.

4. JaysonX

JaysonX "THE" X !

Leuk Bevonden:
    0
    Amerikaanse ministerie van defensie ontkent !

Bron Telegraaf :

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft gezegd dat het bericht van de radiozender niet klopt. Een woordvoerder van de Pakistaanse strijdkrachten heeft volgens het Japanse persbureau Kyodo ontkend dat er van een aanhouding sprake is.

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  5. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is ut nou? :confused:
    Iig, zou wel beter zijn alst waar is, maar ik heb er verder nog niets over gehoord....

6. JaysonX

JaysonX "THE" X !

Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar www.telegraaf.nl daar staat dat ze ontkennen !

Voor Sam Fisher Jr : Zelfs in je eigen bron ontkennen ze !

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  7. Ja je hebt gelijk. Het is dus niet waar?

Ik had eerlijk gezegd het idee dat het waar is als je het eerste stuk leest en de titel.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2004
  8. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    aangehouden?...zo van "stop,this is the Afghanistanie-police"..."come out of youre cave with youre beard up!" ...

die gast pakken ze niet,heel dat grottengebeuren is plat gegooid...maar hij leeft nog.....

9. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    de titel stond 'tussen haakjes' dan weet je eigenlijk al hoe het zit...

10. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ehm.. Op teletekst staat het nieuws ook vermeld... Het blijkt zo te zijn dat Bush de arrestatie pas bekend wou maken vlak voor de verkiezingen om meer kiezers te trekken (en slimme maar sluwwe actie) echter wordt dit alles nu nog ontkend, we shall see!

11. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Er wordt nog wel van alle kanten geroepen dat de kans er wel is dat hij binnenkort gesnapt wordt/Bush dicht op Osama's hielen zit. Ik denk zelf dat het wel een stunt kan zijn van Bush, die hij net voor de verkiezingen bekend wil maken ofwel het gerucht op de wereld brengen dat hij dicht achter hem zit.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En hier zie je dus hoe je dus misleid kan worden als je alles qua krantenkoppen gelooft. Wie de grootste bek heeft, die geloven we.... Bin Laden gepakt? Die gast is allang dood. Hij heeft suikerziekte en moet minimaal twee keer per week aan een nierdialyse apparaat hangen om te overleven. Nou zeg mij, is het niet een beetje onrealistisch om te denken dat hij nog leeft? Ik bedoel, hij moet een apparaat van een paar honderd kilo heen en weer sjouwen in die grotten waar hij zit waar ook nog eens elektriciteit aanwezig moet zijn... En vergeet niet, de VS heeft enorm veel bombardementen uitgevoerd op de afghaanse grotten.

13. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Die gast is inderdaad al lang dood. En als het niet is door de suiker (wist ik bv niet), dan wel door de Amerikaanse strijdkrachten. Die hebben ze niet lang na 9/11 al lang te pakken gehad en zijn nu systematisch bezig met het uitroeien van hele netwerk. Ik bedoel, de technieken die ze gebruiken zijn zo modern, ze kunnen via de ruimte warmteverschillen zien waar ook te wereld, die gasten kunnen zich nergens verbergen in Afghanistan.
    En dan nog niet gesproken over de speciaal getrainde eenheden, nee.. die gast is lang dood.

14. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kunnen jullie in hemelsnaam zo zeker zeggen dat hij dood is,
    er is geen bewijs die ernaar toe wijst dat O.bin laden dood is.

En ten 2e wie zegt dat hij nog in afganistan is, hij komt oorspronkelijk uit saudie, dus hoe groot is de kans wel niet dat hij daar zit.

15. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Zou het niet veeeeeeeeeeeeeel beter zijn als ze m gewoon levend oppakten? Dus waarom vermoorden;)
    Daarom betwijfel ik dat hij nu dood is, misschien wel door zijn suikerziekte (wist ik niet eens:{)

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    O. bin laden is een miljonair, die gast gaat echt niet dood aan suiker ziekte.

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    Jah maar dat heb ik nooit gehoord, en dat zouden ze op het nieuws toch wel hebben gezegd:{

Ik geloof het ook niet omdat er nog geen beelden van waren, van saddam had je gelijk beelden! (zo trots waren ze :cool:)

18. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat ze in de nieuws gaan vermelden aan welke ziektes hij lijdt.

19. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    En nu speelt het wel een grote rol?

Als ze van een terrorist weten dat hij een (zware) ziekte heeft waar hij er dood aan kan gaan, melden ze dat toch wel ff!;)

20. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik kan me iets vaags herinneren dat hij aan een nier ziekte leed...
    anyway... hij is/was idd miljoenair.. geerft van zun pappie die moskeen bouwde... maar het zal allemaal wel op gegaan zijn aan wapens ofzo..

Deel Deze Pagina