1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Binnenkort downtime Xboxworld forum voor performance verbeteringen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Aankondigingen' gestart door Jorrit, 2 mei 2006.

  1. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Geachte en gewaardeerde bezoeker,

    zoals u wellicht heeft gemerkt is in de afgelopen periode het Xboxworld forum zo nu en dan niet te bereiken geweest, of was het zeer traag. In de komende periode zal ik enkele aanpassingen proberen door te voeren die dit moeten verbeteren. Helaas vereisen deze aanpassingen dat het Xboxworld forum tijdelijk onbereikbaar kan zijn. Wat dat betreft niet zo'n verschil met nu, behalve dan dat er een aanzienlijke kans is dat er na deze downtime een sneller forum overblijft.
    Voor de geinteresseerden, en hen die niets beters te doen hebben dan dingen te lezen die ze niets interesseren: ten eerste zal ik proberen apache te vervangen door lighttpd, een webserver die sneller is en toch de voor het forum belangrijke features bezit. Daarnaast zal een poging worden ondernomen om het zoeken te vergemakkelijken door de standaard zoekmethode van vBulletin te vervangen door een zoekmethode zoals ondersteund door MySQL (FULLTEXT). Het resultaat hiervan kan slecht of goed uitpakken, maar veel slechter dan nu kan niet en het is altijd nog ongedaan te maken. Daarnaast hoop ik nog een kleine aanpassing te kunnen doen waardoor de administrators en moderators IP adressen kunnen controleren in de database zonder dat laatstgenoemde over zijn nek gaat.
    De preciese downtimes zullen later worden aangekondigd.

    Ik hoop dat ik op uw begrip kan rekenen.

    Met de meeste hoogachting,

    Jorrit Schippers, (oa.) forumbeheerder
     
  2. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Vanavond 23:00 zal het forum offline gaan voor onderhoud aan het zoekgedeelte.
     
  3. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    De wijzigingen zijn doorgevoerd, hopelijk is het nu allemaal wat beter.
     

Deel Deze Pagina