Met koningennedag deze game gehaald voor 35 euro(2ehands) Rapture editie. Het art boekje zat erbij dus en het leek wel alsof het nog nooit gebruikt was, geen krasjes en het boekje leek wel gloednieuw gewoon. Alsof iemand het gekocht heeft, echt even geprobeerd heeft en verkocht heeft aan de winkel weer. Maar ik klaag niet, heb een top game voor een mooie prijs! Zit wel echt nog in het begin, maar de sfeer is gewoon prima weer. Was even bang dat het spelen als een Big Daddy traag zou zijn maar dat is absoluut niet het geval, nice!!!!
Vind je hem toffer dan deel 1 of ongeveer hetzelfde? Of minder? Een vriend van mij vind hem echt beter, hij vind het verhaal interessanter en bleef langer boeien vond hij. Opmerkelijk aangezien veel reviews volgens mij het tegenovergestelde zei.
Het nieuwe is er een beetje af maar het is wel degelijk een boeiend verhaal. Wat ik vooral beter vind aan deel 2 is de combat. Plasmids en wapens tegelijk kunnen gebruiken en dus sneller combineren is een enorme vooruitgang en er zijn er ook meer van en ze zijn ook nog eens gevarieerder in het gebruik. Maar k moet wel zeggen dat de echt magie die Bioshock vor mij had, het gevoel van het echt eens een nieuw soort wereld verkennen een stuk minder was in deel 2. De levels zijn net zo goed, vaak nog mooier dan in deel 1 maar het is nu eenmaal niet nieuw meer. Ik heb deel 2 met veel plezier uitgespeeld en zie mezelf het nog wel eens doen (wanneer er weer wat minder games uitkomen) maar het is niet zo dat ik er een paar weken lang aan verslaafd ben geweest zoals aan het eerste deel.
Level design is wel weer erg goed moet ik zeggen. EN de sfeer is lekker beklemmend. Ik moet toegeven dat het best pittig is, althans in de zin van dat je snel veel health verliest. Met name Big Daddies en Big Sister hakken er flink op los! Maar genoeg stuff om je health weer op te krikken gelukkig
Komt omdat je een Alpha versie bent dus je hebt nog niet full armor en je bent daardoor dus stukken sneller dan de normale Big Daddy's. Deel 1 vond ik vetter imo, maar dat komt ook doordat het spel toen compleet nieuw was en ik er alles vet aan vond. Deel 2 is gewoon een erg goede opvolger met veel leuke vernieuwingen en een toffe multiplayer!
Ik ben deze week ook begonnen met Bioshock 2 (en uitgespeeld natuurlijk!). Ik weet niet welke ik vetter vond, deze of deel 1. Ik denk dat het een beetje gelijk ligt voor mij
Daar had ik geen zin in, het liefst speel ik een spel 1 keer uit en dan is het wel mooi geweest. Helaas zitten er in dit spel altijd die audio diaries + power to the people stations. Ik heb dus gewoon een guide gepakt die niet teveel spoilers bevatte . Ik denk dat de meeste tijd in het lezen van de guide heeft gezeten Ik moet het spel dus nog een keer uitspelen op Hard Mode, ik heb zo'n gevoel dat het iets langer gaat duren
Bioshock speel ik meestal ook maar 1 keer uit en dan haal ik ook direct alle achievements. (diaries, power to the people machines etc). Een tweede keer in dit soort spellen vind ik meestal niet zo leuk, omdat dan het hele verassende effect weg is.
Ben pas in het derde level geloof ik (2e level waar je moet harvesten). Maar ik vind die Big Daddies best k*t. Ik doe weinig dmg nog met de standard guns en mijn health gaat echt rap omlaag. Heb ook nog geen spot kunnen vinden waar ik ze makkelijk op afstand kan houden. Scary shit EDIT: Ik vind het toch weer een meesterlijke game. En ik kan me deel 1 niet zo goed meer herinneren, maar deel 2 is echt heerlijk tense. De gevechten met BD en BS zijn gewoon een grote adrenaline stoot.
Hallo! Ik wil Bioshock 2 halen, maar heb geen zin om eerst deel 1 te spelen. Wil graag een nieuwe game en het lijkt me erg tof. Wil hem best wel spelen, maar weinig tijd....ik wil wel in het verhaal zitten kan ik ergens een soort van cinematic kijken of verhaal lezen? Of is het zonder deel 1 te begrijpen? Ik heb wel eerste deel een stuk gespeeld met de vliegtuig crash en beetje rondgelopen tot aan die man die me niet binnen wou laten, ik moest eerst wat doen voor hem ofzo...dus ik dat gedaan en ik werd paranoia van de big daddy's dus ik rende als een gek rond en alles ging achter me aan toen was ik de weg kwijt door alle hectiek dat was wel funny en stopte ik... Ik was wel benieuwd hoe het zat met die man door de radio die me door de levels heen loodse en wat er precies aan de hand was zucht...of dan maar een walktrough ofzo...
@Dr0kz, ik snap je reactie....ik heb deel 1 al zo lang liggen en safe games zijn paar keer gewist door stomme mensen, maar ik heb zoiets steeds van grrr ik wil deel 2 doen...kan hem lenen eigenlijk en geen motivatie meer voor deel 1...is raar weet ik... misschien maar eens naar de game-psycholoog Dr.Bill Maarja als ik 3 uur speel en nog niks van het verhaal begrijp, dan vind ik dat jammer.... dan moet ik maar verplicht deel 1 toch doen
ALs je deel 1 al niet kunt (uit)spelen, dan hoef je zeker niet te beginnen aan deel 2. De gameplay lijkt erg veel op elkaar.
Om het verhaal van 2 te begrijpen hoef je 1 niet per se te spelen, maar als je 1 niet leuk vindt moet je zeker niet aan 2 beginnen.