1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Bioshock 2

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 16 okt 2008.

1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    waarom zou je ze saven? Op mijn manier krijg je meer Adam ik zie het voordeel er niet v an van de rewards die je krijgt. Als je op hard speelt ga je toch niet voor een goed einde?

2. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Als je voor de chievo's gaat moet je ze redden. Ik heb vrijdag mijn hard playthrough gedaan, ik was wel blij dat ik alleen nog maar die chievo nodig had :9.
    Ik heb de sisters gewoon ge-harvest, eerst 2x adam verzamelen en je hebt zo 250+ (kan ook 350 zijn, maar ik weet het niet zeker) adam in totaal!

Die Vita-chambers zijn erg fijn, en zonder zou ik gek geworden zijn. Het spel is in mijn ogen te 'onrealistisch' moeilijk gemaakt... Jij bent een big daddy, een splicer raakt je 1 keer en 35% van je HP is gewoon weg... Overigens had ik minder moeite met de big daddy's, big sisters (tenzij ik zonder first aid kitjes zag) en de alpha daddy's. Ik heb vooral mijn drill gebruikt op het einde, dat ding doet zoveel damage met de juiste plasmids (en die andere dingen waarvan ik de naam even niet weet).

Oh jah, op de vraag van norwest over de gevolgen van een little sister die aangevallen wordt tijdens het gatheren:

Er is een achievement die wil dat je tijdens een gather periode je sister onaangeraakt laat.

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  3. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor mijn late reactie.

Ik kan siters niet harvesten, want ik wil achievement voor alle sisters redden halen.

Dan moet ik Cyclones level 2 kopen. Ben benieuwd of het werkt :D Machine gun turrent plaatsen kan ik nog niet. Dit wapen krijg je na harpoen, toch?

Eerlijk gezegd vind ik harpoen waardeloos. De vijand gaat gewoon niet meteen dood :mad: Securty Command 2 kan ik ook proberen }:] Waarom heb ik dat niet bedacht?

Ik probeer ook de vijand in de verte te doden. Maar de vijanden komen van 3 kanten, en soms van boven.

Ik heb ook veel moeite met Bioshock 2, en dat is wel leuk :) Andere ben ik snel klaar. Ik moet heel vaak save herladen, want ik ging dood of raak teveel EHBO/EVE/ammo kwijt.

Zit nu bij Sires Alley. Spider Splicer valt erg snel aan, waardoor ik weinig tijd heb om te rescearchen. Het komt ook vaak voor dat Spider in groep aanval.

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Die spiders vond ik zwaar irritant, 1 ram van die dingen en je bent 50% kwijt :mad:. Als je met die harpoon (evenals dat rivet wapen) headshots maakt gaan de splicers wel in 1 keer dood. Ik ben er natuurlijk ook achter gekomen dat het soms onmogelijk is iedereen een headshot te bezorgen :+.
    Oh jah, de machine gun turrets zitten onder de Hack tool (dus dat ding met die darts), het is volgens mij de onderste bij de ammo selectie.

5. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat nu makkelijker. Voorheen wist ik niet hoe je machine gun turrent moet gebruiken. Ik heb de uitleg gemist. Zorg wel ervoor dat je deze apparatuur op laatste moment plaats. Na tijdje vernietigt het zichzelf.

Als de vijand komt, val ie machine gun turrent meteen aan. Dan kan ik hem rustig aanvallen. Securty Command is ook top, want de vijand besteedt geen aandacht aan mij. Level 2 heb ik nog niet=(

Met cyclones kan je de val plaatsen voordat de aanval begint. Ik versterk de val met elektro of vuur, dan is de vijand meestal in 1x dood.

Nu ik nieuwe methode gebruik, verloor ik maar 1 EHBO en 2 EVE. Dat is stuk beter \o/ Gisterenavond heb ik 2 big daddy en super splicer uitgeschakeld. Sisters beschermen wordt ook stuk makkelijker.

Big Sister is nog steeds moeilijk te doden. Freezen en drillen helpt niet zo goed, vind ik. Er gaat niet veel healthy af.

6. GUITAR HERO

GUITAR HERO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik t nou of niet: er is toch alleen een en dezelfde achievement voor OF alle sisters redden OF alle sisters harvesten? Dus als je ze redt of harvest maakt niet uit, je krijgt dezelfde achievement. Ten minste, ik heb ze nu allemaal gered en geen extra achievement ofzo.....

Dan had ik nog ff een vraagje:
    hoe zit het met als je het spel doet met vita chambers off... wat gebeurt er dan als je doodgaat? naar de laatste autosave of laatst opgeslagen spel?

Wat ik eigenlijk echt kut vind bij Bioshock: aan de ene kant vind ik de health packs wel leuk/goed bedacht, maar ik vind het ZO verrot als ik doodga, niet op tijd (door wat voor reden dan ook) een nieuwe health pack heb kunnen gebruiken en dan naar zo'n vita chamber gestuurd wordt, terwijl ik nog fucking 4 health packs heb !!

7. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Achievement is inderdaad een beetje vreemd. Als je maar ALLE sisters redden of harvesten. Ik ben benieuwd naar goede eind, dus ik moet wel alle sisters redden. Bij deel 1 vond ik goede eind mooier dan slechte eind. Dus ik ga voor dat eind.

Je moet ook even naar G "Saviour" kijken. De beschrijving: Saved every Little Sister and spared Grace, Stanley and Gil.

Als je voor "Vita Chambers Disable" heb gekozen, en je gaat dood. Dan gaat je naar hoofdmenu, en kies voor Single Player --> Continue --> dan wordt laatste save geladen. Is het duidelijk? Als ik zie dat ik bijna dood ben, dan druk ik snel op Start-knop, en herlaad de save opnieuw.

Tja, ik druk ook steeds op verkeerde knop, waardoor ik doodga, terwijl ik 5 EHBO heb. Druk steeds op links D-pad ipv recht D-pad :mad:

Ik heb Big Daddy per ongeluk geraakt, en hij werd boos. En hij viel Big Sister aan _O_ Beide verloor veel Health, en ik kon Big Sister snel dood }:] Ik raak gewond door Big Daddy, nog 1 kogel is hij dood. Ik druk op verkeerde knop voor EHBO :F: Poef, dood en ik moet alles opnieuw beginnen. Echt balen |:- Zeer weinig ammo, EHBO, EVE verloren.

8. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Begrijp ik het nou goed, kan je de vita-chambers ergens uit zetten?

9. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan idd :)

Wist ik ook niet.. ja toen ik het spel al had uitgespeeld..

10. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Gewoon bij options ofzo? Vanavond dan maar eens aan playtrouhg 2 beginnen moet ook nog alle power to the people stations.

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ja bij options gewoon als 't goed is. :9

12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ja, en kan je meteen je helm uitzetten. Vond ik ook irritant, heb je tenminste niet meer zo'n stomme rand om het beeldscherm heen :thumbs:

13. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    No fucking way! volgende keer toch maar eens options door kijken dan...

14. Tits

Tits Active Member Redacteur

Leuk Bevonden:
    36
    Die Vita-chambers moet je zeker in het begin afzetten? Ik ben nu ergens in het begin(entertainmenthal) en ben nog niet dood geweest, dan kan ik dat beter even doen?

Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Jah, ze mogen volgens mij wel aanstaan, maar je mag ze absoluut niet gebruiken. Dus ik zou ze uitzetten :+

16. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Net deel 1 en 2 gekocht voor een zachtprijsje bij een webshop. Bioshock 2 zelfs de Rapture Edition mét Little Sister figuurtje. :)
    Deel 1 al eens eerder in bezit gehad, maar omdat ik toentertijd weinig gamede had ik hem verkocht. Hopelijk blijf ik nu wel plakken in de wereld van Rapture! :+ Iemand advies?

17. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kamer donker maken en gaan met die banaan...... heerlijke game(s)

18. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    @ Draimeister,

Bij welke webshop heb jij deel 1 gekocht? Ben al tijdje opzoek naar deel 1, maar kom overal alleen dat suffe combipack tegen met Oblivion erin.

19. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    www.smartgamer.nl.

20. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bioshock 2 uitgespeeld :) Ik deed ongeveer 25 uren over om hem op Hard uit te spelen. Ik speel met goede hart, en heb totaal 790G gehaald.

Deel 1 vond ik stuk toffer dan deel 2. Maar deel 2 is natuurlijk ook geweldig. Helaas heb ik het verhaal niet goed kunnen volgen. Het volgt:
    Geen idee waarom psychiater Bioshock haat, en waarom Bioshock psychiater zag, toen hij groene bal van splicer in de begin, kreeg.

Later werd Bioshock tot leven opgewekt, doordat kleine sister ADAM uit bioshock heb gehaald. Vervolgens laat zij ADAM achter bij VITA-chamber, en bioshock wordt geboren.

Bioshock wordt in fe feit hele tijd bestuurd door volwassen Eleanor, want zij wil bevrijden van gekke vrouw.

Maar Eleanor werd later toch vermoorden door psychiater, doordat zij gestikt was onder de kussen. Daarna begreep ik niet meer zo goed. Of zit ik totaal naast? Waarom kon Eleanor als Big Sister zomaar verdwijnen?

Ik zit vol met vragen. Rapture was toch verloren bij deel 1? Sisters werden gered :confused: Bij deel 1 had je goede en slechte eind. En ik zie geen verband?

In het begin was Bioshock 2 best moeilijk, want ik had nog niet veel mogelijkheid. Later kreeg ik steeds meer wapen, waardoor het steeds makkelijker wordt. Drill Dash vond ik leukste :9 Die heb ik volledige upgraden na Reviter.

Ik was te zuinig geweest met ADAM. Toen ik deel 2 had uitgespeeld, had ik nog 750 ADAM over 8) Ik moest wel mijn best doen om zoveel mogelijk vijanden te researchen, uiteindelijk heb ik G gehaald voor alle research \o/

Toen Big Sister mij wil vuren, raakte zij Big Daddy. Big Daddy werd natuurlijk niet blij en viel haar aan. Ik kon lekker toezien, en toen beide bijna dood was, vuurde ik 1 raket. Baf, beide waren dood }:] Kleine sister beschermen tijdens verzamelen van ADAM is leuke uitdaging. Tijdens voorbereiding allerlei vallen neerzetten :D Het lijkt erop dat vuren van plasmids stuk trager gaat, in de tegenstelling tot deel 1.

Een beetje jammer dat ik hem niet 1000G kan halen, wat ik wel bij deel 1 heb gehaald. MP doe ik niet aan, en DLC van bioshock vind ik niet interessant.

Op de weg naar "Bioshock 3" ( Infinite ) _O_

Deel Deze Pagina