1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bioshock [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Die invent achievement dat je 100 dingen moet inventen?? Ik heb er echt zeker al 100 ge-invent maar nog niks geen achievement :'-( En ik kreeg net wel Dealt with every LS Maar dat ik ze allemaal gered heb krijg ik pas na het uit spelen?? :x

2. Heilproeme

Heilproeme Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb ik geoverwrite.,

naja jammer dan van die 10 punten

3. michel1989

michel1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heey

is het mogelijk om van het laaste gedeelte van het spel weer terug naar het begin, ben daar namelijk vergeten een ls af te maken

????????

4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ja. gewoon via de metro

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik zit inmiddels al op de helft ongeveer van Hephaestus. Ik heb nu ook 30 van de 50 achievements met een waarde van 360 GP. Die Irony achievement ook maar even gehaald gisteren (ik heb wel die gast laten leven natuurlijk).

Ik moet nog alle Secret achievements tot nu toe (die je bijna allemaal gewoon haalt door de story uit te spelen). Bouncer, Rosie, LS en Nitro Splicers moet ik nog ff helemaal researchen, en nog een paar van die wapen upgrade achievement + nog die dagboeken/tonic/save all LS achievements moet ik nog halen.

Ik heb ook ergens gelezen dat je die Nitro Splicers (gasten die die bommetjes gooien), vooral tegenkomt in Arcadia. Dus dan laad ik morgen gewoon ff een savegame uit Arcadia, en dan research ik die Nitro splicers even helemaal en dan laad ik mijn savegame uit Hephaestus weer. \o/

Ik heb ook een vraag over een plek waar ik niet kan komen en waarin ook een dagboek fragment ligt:

Het is in het Hephaestus level bij het Kyburz office. Als je daar van boven naar beneden met een trap dus naar dat Kyburz Office loopt zie je helemaal onderaan achter de trap een Corpse, wat munitie en een dagboek fragment liggen. Mijn vraag is dus: hoe kom ik hier in godsnaam? Want ik heb dat hele gebied doorkamd, en ik kan geen ingang naar dat stukje achter die trap vinden...

Laatst bewerkt: 4 sep 2007
  6. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2

Ik weet niet zeker of ik het goede stukje heb, maar als dat het gedeelte is met die 2 turrets, dan zit er een crawlspace naast de linker turret, die moet je dan open maken.

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Damn, net bijna een uur bezig geweest voor een Jackpot! Die 10 punten krijg je niet echt kado! 8) Maar goed, ik vind BioShock echt steeds vetter worden. Geweldige game! :thumbs:

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Lol, ik vond die jackpot krijgen juist tè makkelijk, gewoon 3 apparaten tegelijk spelen had ik het zo :)

Daarna voor de lol nog even door gegaan op de 2 overgebleven apparaten had ik ook op allebei aardig snel jackpot :)

9. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Bij mij helaas niet, het duurde echt heel erg lang voordat ik 'm had.

10. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit had ik onder de review van Bioshock geschreven op de FP, ik zal wel als een troll gezien worden, maar ik vind het zonde van mijn 60 euri. Als iemand hem hier wilt overkopen, prima. PM me maar ofzo.

PimpmasterB zegt: 26/08/2007Ok ok, ik had een paar 'momenten' met de demo enzo, en het spel ziet er retegoed uit. Maar.... game of the year ?? Kom op mensen. Ik wil niet al te fanboy-ish overkomen, naar Halo 3 komt ook nog uit dit jaar. Je weet wel, die game MET multiplayer enzo. Maar evengoed is dit spel zeer vermakelijk, lineair, maar zeer vermakelijk.

Edit: Ok ok, ik heb hem ook gehaald. Dat wat de game moet doen, dat doet het. En goed ook, maar het verhaal + omgeving 'pakken' me niet zoals Halo dat doet. Als ik bijv. de Halo tune alleen al hoor, wordt ik al blij. Wat misschien allemaal meer zegt over mij dan over Bioshock...

2e Edit: Kutspel, gaat snel vervelen. Het verhaal? Kom op, het is een shooter. Weinig tot geen replay-value. Ja, ziet er mooi uit. So what? Gears zag er ook mooi uit, maar die speelde nog als een echte shooter. Dit is net een sandbox-shooter. Klinkt misschien raar, maar wat ik bedoel is dit: teveel keuzes (plasmids die allemaal een beetje hetzelfde doen) die leiden tot hetzelde doel. Die plasmids zijn op zich wel aardig, maar vervelen al net zo gauw als dat hacken. Dit spel is echt in de laatste productie maanden opgepoetst en uitgebalanceerd. Zonder dat was het helemaal bagger. Ik pleit voor een nieuw genre: de 'gimmick shooter'. En Bioshock is de eerste....

Ik ben eruit: Ik hou eigenlijk alleen van army-shooters.

11. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een supergame is dit zeg... heb em gisteren uitgespeeld maar heb 2 vragne waar ik niet uitkom:

1) ik heb em uitgespeeld en heb nu een savepoint geladen zodat ik alsnog een aantal extra achievements kan halen. Ik lees overal dat je weer helemaal terug kan naar ieder level. ik kan echter maar 1 level terug (naar dat treinstation en waar Cohen zat)... verder terug kan ik niet...heb alles al nagezocht. Zie ik nu iets over het hoofd of kan dat inderdaad niet?

2) ik heb alles volledig geresearched behalve de Elite Bouncer... weet iemand waar ik die kan vinden? iedere Bouncer die ik tegenkom is een Elite Rosie.... Ik ben er maar 1 tegengekomen maar daar kon ik helaas maar 4 foto's van maken... te weinig dus om de research te halen....

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit....

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    @ Chorus, er staan in die ruimte inderdaad die 2 turrets. Dus dan maar ff dat crawlspace deurtje bezoeken! Bedankt. :)

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zijn er in Arcadia (eerste level) eigenlijk ook Weapon Upgrade apparaten?.

Gisteren trouwens mijn 360 vastgelopen tijdens het spelen van BS. :'-(
    Gelukkig kwam ik net mijn Batysphere uit, en had ie dus net een autosave aangemaakt.
    Straks nog maar eens proberen.

14. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, bevat eventuele spoilers dus...

Ik las op internet ergens dat als je een save maakt en dan Sander Cohen doodt + foto maakt. En vervolgens weer loadt dat dat een aantal achievements gedisabled worden. Is dit waar? Want ik zit nu voor de 2de keer te spelen en wil eigenlijk zowel de irony achievement als de secret achievement voor het betreden van Sander Cohen's kamer.

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0

wat ben jij een maffe gefrusteerde gast :{
    jij kan wel je mening hebben, maar je zet het er neer alsof het feiten zijn.

16. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof Army shooters niet Linear zijn, je speelt iedere keer de zelfde oorlog! met hetzelfde doel....

Als jij niet van Bioshock houdt ( wat natuulijk mag :) ) ligt dat meer aan jouw, dan aan de game.

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Mwja daar kan ik me wel bij aansluiten. Ik ben nog niemand tegengekomen die de game k*t vond zoals jij dat ongeveer zegt en een geld verspilling. En je weet toch ongeveer van tevoren waar je aan begint bij die game???? Waarom kopen als het niet ''jouw game'' is

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199

als je niet fanboyish wil overkomen waarom vergelijk je het spel dan steeds met Halo.

Halo was niet de eerste goede shooter en er is niets origineels aan Halo. Dat veel mensen het spel zeer leuk vinden is wat anders maar waarom moet iedereen altijd alles met Halo vergelijken alsof Halo de standaard is?

en je argumenten zijn zwak. Je vind de omgeving van Halo veel pakkender, maar dat zijn gewoon kale grasvelen (nouja groene textures met hier en daar wat gras) en bruine heuvels.

en binnen is het net een jaren 90 shooter. Alleen metaal met hier en daar een doos. Er zit gewoon echt bijna geen decor of iets anders sfeermakends in.

en je zegt kutspel gaat snel vervelen met weinig replay value, wat is daar je argument voor? Vind je de wapens saai, of de vijanden?

en dan ben je nog tegenstrijdig ook, je vind dat er teveel keus is aan plasmids, maar ze lijken op elkaar. Nou dat maakt het kiezen toch makkelijker?

En natuurlijk hebben de plasmids allemaal hetzelfde doel. Hebben de wapens in Halo verschillende doelen? Heb je daar wapens die niet bedoeld zijn om iemand dood te maken?

en Bioshock is niet gebaseerd op een gimmick. Bioshock zijn succes ligt bij de gedetailleerde omgevingen met sfeervolle achtergrond muziek waardoor je in de wereld vanrapture gezogen wordt en het sterke verhaal mede verteld op de audio tapes voor extra sfeer.

19. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ben het alleen gedeeltelijk eens over de plasmids. Die hadden ze wel wat dieper uit mogen werken. Als je nu plasmids upgrade merk je eigenlijk nauwelijks verschil in sterkte en hoe het eruit ziet. Ik verwachtte met electrobolt 3 eigenlijk wel een mini onweerstorm in m'n hand , maar het zag er nog net zo uit al level 1. Puur cosmetisch, maar had wat mij betreft wel wat toegevoegd. Verder vind ik sommige plasmids niet echt iets toevoegen, zoals winterblast. Die is eigenlijk alleen maar kut, omdat je geen loot meer kunt verzamelen nadat je zo'n gast hebt neergeragd. nouja, voor de rest is het een geweldig spel.

Dat je het kut vind ligt aan jezelf. Een spel zal nooit iedereen kunnen behagen, en dus is het gewoon je eigen domme schuld dat je er je €60 aan uitgeeft terwijl je er al je twijfels over had.

20. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Neptune's Bounty is het 1e level. Hier het lijstje:

Neptune's Bounty: 1
    Arcadia: 1
    Farmer's Market: 1
    Fort Frolic: 2
    Hephaestus: 2
    Olympus Heights: 2
    Apollo Square: 1