1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bioshock [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 17 sep 2007.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Je moet Vita Chambers uitzetten in options menu, en dan kun je gewoon je saves gebruiken, die tellen niet mee als doodgaan.
     
  2. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die bedoelde ik :) sorry was beetje onduidelijk

    Voor AC haal ik nooit 1000 weet je hoe veel vlaggetjes dat zijn=(
     
  3. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Bioshock heeft 1100G btw:)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet niet of ie al gepost was:

    Lijkt me wel leuk om Rapture in al zijn glorie te kunnen zien :)
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja en om dan te zien hoe Rapture veranderd in die genetische t*eringzooi!! _O_
     
  6. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0

    Heb je die Photographers Eye tonic aangezet? Je heb nog een Tonic die de score per foto verhoogd! Ik weet ff niet uit me hoor hoe deze heet.
     
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Dat lijkt me zo gaaf! Dus het is dan gebaseerd op wat ervoor gebeurde? Wat gaaf is dat! Vraag me af hoe ze dat willen doen trouwens....Ik bedoel is er dan geen herhaling? Al die tegenstanders die je nu kent komen die dan ook niet? Weetniet besef nu wel dat het dan ook wat afgehaakt kan zijn....
     
  8. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    En dat je dan de personages die je alleen maar hebt gehoord op de tapes in het echt ontmoet.. zoals dr. suchong en die papparrazi fellow.. en die geschifte artistieke mensen..

    Maar eerlijk gezegd had ik zelf in bioshock meer momenten verwacht van het gevaar van water.. in het begin liep je nog door die pijp waar het vliegtuig op stort.. dat soort shit is spannend..

    Bioschock is echt een franchise waar ik helemaal verliefd op ben geworden..
     
  9. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb 'm dus net uitgespeeld, en ik snap één scene niet in BioShock:

    Als je die Andrew Ryan vermoord, net voor je Atlas 'ontmaskerd' dan heeft hij het de hele tijd over dat Atlas altijd in een zin "would you kindly" ervoor zei. Maar ik snapt niet wat hij ermee bedoelde?! Dan zegt die Andrew "Run", "Stop" etc. En ik snapte echt helemaal niks van die scene. Kan iemand 't uitleggen?

    Voor de rest is het verhaal wel duidelijk voor me, maar dat stukje vond ik nogal vaag...
     
  10. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    poosje geleden, dus correct me if iam wrong,
    je bent de zoon van andrew ryan, die het heeft gedan met een stripper, een proffesseur, suchong volgens mij, heeft experimenten met je gevoerd, als het goed is heb jeook die tape gevonden dat dat kleine jochie die hond zijn nek om draaide? nou dat was jij,
    en als iemand would you kindly zegt, dan moet je dat doen,
    zoals in het begni: would you kindly pick up that radio,
    atlas gebruikt dat ook heel vaak,
    soort van hersen spoeling,
    op dat pakje in het begin van de game die je zagin het vliegtuig, stond er, volgens mij ook: would you kindly open the package at ( bepaalde coordinaten) en daar zit dan die revolver in.
    dat is dus het hele verhaal

    ryan zegt dus run, en stop, om te laten zien dat je onder invloed bent van die "spreuk"
    die vita chambers zijn ook alleen voor andrew ryan gemaakt, maar aangezien je zijn zoon bent en
    "gezeik in verband met dna hier" werken die vita chambers ook voor jou,

    zo zie ik het verhaal

    veel spoilers, dus absolllut niet lezen als je het neit heb uitgespeeld
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2008
  11. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Wow, dan had ik beter moeten luisteren/lezen, want dat wist ik écht niet. :p Misschien omdat het tijdens die scene erg laat was, dan ben ik niet zo scherp. Ach, ik ga 'm toch nog een keer uitspelen. :)

    Oh en dat met die hond...dat was ziek. :9
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2008
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maar dat betekend dat Andrew Ryan nog leeft? :eek:
     
  13. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    LET OP !!! SPOILERS_0/

    nee, want AndrewRyan had de vita chambers uitgezet in zijn kantoor.

    Fontaine, had de stripper opdracht gegeven met Andrew vrijen. Dat kind wat werd geboren ben jij.
    Sunchong (hoe je t ook schrijven mag) heeft de baby een grow accalerator tonic toegedient waardoor de baby na 2 jaar de bouw van een volwassen man had. Dat hoor je hem ook zeggen in een audiodiari, naast die andere over dat nekje omdraaien van die puppy.
    Jack kon de Vita Chambers dus gebruiken om dat hij dezelfde DNA code heeft als Andrew Ryan.
    Niet iedereen in Rapture kon de vita chambers gebruiken.
    Jack werd naar het vaste land gestuurd totdat hij een pakketje kreeg met de woorden "would you kindly not open until..." (met de coordinaten waar het vliegtuig moest neerstorten)
    Jack is Fontaine`s ace in the hole. Toen Fontaine erachter kwam dat hij de oorlog aan het verliezen was tegen Andrew Ryan, zette hij Jack in om andrew te vermoorden.
    Die ging het vliegtuig in en liet deze crachen op de coordinaten die in de brief stonden.

    http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/931329/50049

    Ben gister verder gegaan met bioshock ( 5de keer :p ) best lastig sommige stukken zonder vita chambers. voorals als je veel heb gedaan en verzameld en je dan vergeet te save. en toen ging ik dood en toen baalde ik :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2008
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Damn, ik heb klaarblijkelijk het verhaal toch niet helemaal begrepen, als ik ergens een gaatje heb moet ik deze game toch weer gaan spelen, en de laaste 250GS halen. Op Hard dus! :).
     
  15. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb 'm dus ook niet helemaal begrepen, die lettertjes zijn ook ZOOO klein. :mad:

    Ach, ik ga morgen toch op Hard beginnen. Want nu begrijp ik beter wie wie is. :) Ik MOET deze game 1100/1100G gewoon halen! :9
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2008
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Het verhaal, de sfeer, de omgeving en de hele setting (Rapture) van dit spel vind ik gewoon zo ongelofelijk geweldig uitgewerkt, niet meer normaal hoe vet. De spelbeleving in Bioshock is voor mij gewoon ongeevenaard. Voor mij is dit gewoon de beste game allertijden. _O_
    Hier nog een paar leuke linkjes die je alles uitleggen over het verhaal (let op voor spoilers):
    http://uk.gamespot.com/news/6179423.html
    http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=539
    http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/931329/50049 (zelfde als Vincent R)
    en ja er zijn natuurlijk ook wel wat kleine minpunten zoals dat de game afentoe wel lineair is en de vrijheid soms nog wat beter kan. maargoed, noem mij maar eens een game die niet lineair is :9
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  17. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    oblivion, world of warcraft, guildwars, mass effect, assassin's creed,
    warhammer online, gta I gta II gta III gta IV vice city, SA.

    moet ik doorgaan?:+
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Assassin's Creed vind ik ook aardig lineair hoor, steeds weer dezelfde opdrachten altijd hetzelfde.
    De bovenste helft op AC na heb ik nog nooit gespeeld dusja, en met GTA heb je idd gelijk. *) Die post bovenaan kan misschien fanboyisch overkomen, maargoed zo zie ik deze game. Gewoon Perfect.:cool:

    Wat vinden jullie trouwens een van de leukste/spannendste moment uit de game?

    Een erg spannend moment was toch wel dat je het gevecht mag aangaan met de eerste Big Daddy. Ik wist niet echt hoe ik die lomperik goed neer kon krijgen dus ik begon maar wat te schieten met mijn shotgun en de electric plasmid. En natuurlijk dat je die Little Sister in je handen hebt en ze jou zo zielig aankijkt, en dat jij dan de keuze moet maken: harvesten of rescuen. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  19. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn spannendste moment was in de medische nog wat
    aan het begin
    lege kamer, je komt naar binnen, je pakt een tommy gun op, en opeens wordrt alles donker om je heen, behalve een licht cirkel, overal hoor je voetstappen en geadem om je heen,
    ik zenuwachtig heletijd omdraaien, van wtf, waar komen ze vandaan, en opeens WHAAAAAA!!! gillende keukenmeid komt op me af..

    kon btw ook een shottgun zjin geweest, dat weet ik niet meer

    of die keer in de tandarst praktijk, je zit in een laadje, je kijkt om je heen, staat er opeens een gast VLAK ACHTER JE,

    en het beigfn natuurlijk,
    I chose something different, I chose the impossible..
    I chose....... RAPTURE!!!! EN DAN zie je die stad achter die rotsen opduiken, heel erg vet gedaan!
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmorgen tijdens het printen van mijn scriptie nog even Bioshock aangezet om een paar camera's te zoeken. Uiteindelijk gelukt om de security camera volledig te onderzoeken en de research PhD achievement binnen te halen. Ga niet weer de hele game doorpluizen om te kijken welke Weapon Upgrade stations ik heb gemist. Moet volgens mij nog 1 of 2 upgrades.
    Wellicht dat ik de game later nog eens speel. Dan ga ik gelijk voor de resterende achievements, maar eerst even wat anders.
     

Deel Deze Pagina