1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Bioshock: Infinite

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 aug 2010.

  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnx! En wow!! Echt super vet! Maar is dat nou gewoon een speler die het speelt? Of is het nou een filmpje in-game? Daar twijfel ik nog over...maar jezus wat gaaf zeg! En je krachten lijken nu ook echt krachten en geen water pistool en stungun!

    ja sorry...had ik inderdaad ook kunnen doen...
     
  2. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Het is een gameplay trailer dus ik neem aan dat het 'gespeeld' word. Zou heel tof zijn want het ontbreken van de hud staat me wel aan.
    Maar wat een vette trailer zeg. Het ziet er totaal anders uit maar heeft toch die bioshock feel behouden.
    Zullen ze hem stiekum eerder uitbrengen? Ze zijn er al zo lang mee bezig en het ziet er toch redelijk af uit.
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Deze game ziet er echt ontzettend mooi uit, grafisch heel goed maar wat mij het meeste trekt is die hele art direction van de game. Zelfs al ziet crysis er beter uit kwa textures en what not, toch vind ik deze game er mooier uit zien, en ik hou wel van kleurrijke games:+
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Inderdaad, level design ziet er echt bruut uit! En ik ben echt een sucker for veel verticaliteit in games :D
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Is dit dezelfde gameplay video? Die andere laadt niet voor mij.

    http://www.giantbomb.com/ten-minutes-of-bioshock-infinite/17-3257/

    Het ziet er mooi uit... en ontzettend fake tegelijkertijd.

    Ik vraag me af of dit daadwerkelijk gameplay is, zoals wij gamers het spel gaan spelen, of een mooi opgezet scenario voor de pers. Een soort greatest hits zeg maar.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2010
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, dat is hetzelfde filmpje!

    Ik heb ook wel twijfels of het allemaal 100% gameplay is. Ik denk dat er wel wat gescripte events tussen zitten, maar het geeft wel een goed beeld van de sfeer en het level design en dat vind ik echt geweldig...
     
  7. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ze meestal doen in dit soort situaties is een klein stuk van het spel 'af' maken, of in ieder geval zodanig dat het voor ons helemaal af lijkt, terwijl de rest van de game bij lange na nog niet in dezelfde staat van polish is. Sterker nog, alle content is nog niet eens ontwikkeld. Dit is een 'vertical slice' van het spel, dwz een klein stuk dat eruit gehaald is om alle coole features te laten zien.

    Daar buiten heb ik gehoord van een journalist (Jeff Gerstmann, Giant Bomb) dat de demo voor hem live werd gespeeld, dus het is zeker speelbaar. Ik weet zeker dat er erg veel is gescript, maar daar is het ook een demo voor, om de gaafste dingen te laten zien. Het lijkt mij dat in de finished game alles niet precies hetzelfde verloopt. Dit is hoe ze de game voor ogen hebben, het is meer om een soort van algemene indruk te geven, en die indruk is bij mij 'holy shit GIVE NOW' :)

    Voor de geïnteresseerden is hier een lang en heel interessant interview met Ken Levine die vertelt over de game en ideeën erachter: http://www.giantbomb.com/we-talk-to-ken-levine-about-bioshock-infinite/17-3261/
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    screens
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tering . . . . . deze moet ik gewoon hebben.


    Vond deel 1 echt legendarisch, deel 2 steld mij zwaar teleur.
     
  10. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Waarom. 8) Ik vond 'm minstens zo goed als deel 1...
     
  11. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Vond ze ook beide episch goed. Ifinity is gewoon een must have. Instand buy.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Irrational Games heeft grote veranderingen aan de UE3 aangebracht:

     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Bioshock Infinite
    Discovering More Of The Intriguing Powers And People Behind The World Of Columbia

    [​IMG]

    When Irrational Games revealed BioShock Infinite last year after three years of silence, the game’s colorful and controversial world left many gamers breathless with anticipation for more info. Now we’ve gone another nine months without any new info, but a new 10-minute live demo proves that the original video was barely scratching the surface.

    As the demo picks up, main character Booker DeWitt steps into a shop full of patriotic tchotchkes with Elizabeth, the young woman he’s been hired to rescue from the troubled floating city of Columbia. As the two pick through the piles of junk in the store, Booker is able to loot items in a manner similar to previous BioShock games. Be prepared to once more open every cash register and cabinet that you come across in your attempt to fill up on random items.

    After exchanging some quips, Elizabeth and Booker find themselves in sudden danger. The building shakes, and a gigantic creature appears at the window with a shriek, placing a single open eye against the glass. This is Songbird, the flying menace that was referred to only as "Him" in the original BioShock Infinite gameplay demo. While it’s difficult to tell what exactly Songbird is, its huge eye operates like a floodlight shining into the room. The duo hides behind a desk to avoid notice.

    After sweeping the room several times with its blinding eye, Songbird takes off, its harsh cries echoing through the city. Booker attempts to rouse a clearly shaken Elizabeth. "Promise me," she whispers. "Promise me that if it comes to it, you will not let him take me back." She places Booker’s hands around her throat suggestively. Off-screen, BioShock mastermind Ken Levine explains that Songbird has been Elizabeth’s "jailor, her only friend, and her guardian" since she was five years old.

    Booker pulls his hands away. "It won’t come to that," he responds.

    The two exit the shop, entering the overly bright yet disturbingly empty streets of Columbia. Elizabeth has asked Booker to help her find Comstock, the leader of the ultra-nationalistic Founders and the one person in Columbia who may be able to help her learn to control her powers. Elizabeth hums "Hush, Little Baby" as she wanders absentmindedly around a corner. Booker rushes after her. She has discovered a dying horse. Booker aims his gun at the animal, intending to put it outs of its misery, but she stops him: "Wait, there’s a tear."

    The reason that Elizabeth is so important -- and presumably the reason she’s been locked away in Columbia for most of her life -- is her ability to manipulate these so-called "tears." These rips in the fabric of reality are visible to everyone in Columbia, but only Elizabeth can put them to use. Her powers allow her to open a tear and briefly tap into other potential realities, bringing them into existence in Columbia.

    In the case of this horse, Elizabeth concentrates hard, and for a few seconds the horse springs to life along with the grass underneath it. Then, suddenly, she loses control and the scene surrounding Elizabeth and Booker changes entirely. They’re on an empty asphalt street. Lampposts light the road, and a movie theater nearby advertises a showing of Revenge of the Jedi. An ambulance comes screaming down the road toward them. Booker shouts for Elizabeth to close the tear, and she pulls it off mere seconds before the two are run down.


    [​IMG]

    In addition to putting the duo into dramatic situations like this, tears will have a direct impact on gameplay. Later in the demo, as Booker faces down a legion of Vox Populi thugs, he notices a number of tears. Obviously the extent to which Elizabeth can control her powers are limited, so he’s only able to choose one of the three tears to bring into reality: a large piece of cover for the shootout, a barrel full of guns and ammunition, or a door that Levine explains could lead away from the fight entirely…or to even greater trouble.

    Speaking of the Vox Populi, if you thought the original BioShock’s critique of Ayn Rand and Infinite’s over-the-top jingoism of the Founders meant that Irrational Games is only looking to comment on ultra-right wing politics, this new faction is here to prove you wrong. Beginning life as a workers’ rights movement, the Vox now stand in opposition to the Founders, taking an opposite but equally extreme stance. They believe in the socialistic ideal of everyone sharing everything, which eventually comes to mean that everything should belong to them. As one fanatic screams in the demo: "Your homes are ours! Your lives are ours! Your wives are ours! It all belongs to the Vox!"

    Booker’s first lengthy fight with the Vox Populi in this demo also shows off more of one of the unique gameplay features that was revealed in the first video: skylines. These rollercoaster-esque railways connect the many floating platforms of Columbia and provide a quick route for traversing the environment during a heated gunfight.

    Watching Booker jump from line to line in first person is dizzying, and I wonder how easy it will be to pick up on where each track is taking you while you play. Irrational is aware of this concern. Director of product development Timothy Gerritsen tells me that the developer "wanted to kill that feature three or four times." He says the team spent a lot of time fine tuning it to make it easy to approach without it coming off as completely on-rails. "It’s all about giving the player options," he explains.

    One of the options skylines provide Booker is the ability to make his way over to a giant security blimp that begins bombarding him with missiles during the battle. Once onboard, he blasts his way below deck and blows up the engine before jumping off. Levine informs me that the blimp could also be taken out with a rocket launcher or other high-powered weapons from the exterior, but the method seen in the demo seems to provide a quicker kill.

    As the demo nears its end, Booker and Elizabeth escape from the Vox Populi but are confronted by Songbird once again. The massive creature knocks Booker to the ground, lets out a powerful scream, and raises a claw, preparing to kill the helpless hero. Elizabeth throws herself in front of Booker and screams, "I’m sorry!" The apology apparently reaches the creature as it stops, looking quizzically at the girl. "I shouldn’t have left," she says. "Take me home."

    Songbird acquiesces, grabbing Elizabeth. She reaches a desperate hand out to Booker as she is ripped into the sky and away from him. According to Levine, this whole section is approximately a third of the way through BioShock Infinite, but clearly Booker’s journey has only just started. It makes me wonder what other amazing secrets Irrational is still hiding about its game and the world of Columbia.






    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.056
    Leuk Bevonden:
    3.355
    Iemand bij invisible walls op gametrailers heeft hem ook gezien en was er erg over te spreken. Kijk nog meer uit na deze game nu, het was epsiode 161 waar ze het erover hebben.
     
  15. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Holy crap die gameplay was vet.
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat filmpje ziet er zeker vet uit. Ik ben ook gefascineerd door het artikel over die omgevingen (dat bewegende omgevingen eigenlijk nieuw zijn voor engines).

    Verder verwacht ik toch wel een paar cameo appearances van de oude Bioshocks. Dat op het eind van de game ergens de bouwplannen van Rapture op een tafel liggen o.i.d. Het verhaal, daar heb ik wel vertrouwen in!
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Oh dit is eigenlijk een prequal dus?
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, officieel niet.

    Maar ik zeg dat ik verwacht dat er wel wat verwijzingen zullen zijn. Dan wordt de internet community weer helemaal gek.
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Komt de game nog dit jaar uit, want de gameplay-trailer was vet?
     

Deel Deze Pagina