1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Bioshock: Infinite

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 aug 2010.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zit trouwens dat Star Wars cinema stukje nog in die game? Je weet wel....dan staan Booker en Elizabeth in zo'n straat in de nacht bij zo'n cinema die Star Wars draait.


    Of is dat stukje vlak voordat je haar echt ontmoet....gewoon dat stukje geworden?
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Niets van Star Wars gezien of erover gelezen. Wel dat bijvoorbeeld 'Girls just wanna have fun' en 'Fortunate Son' worden afgespeeld in tears.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    In het begin vlak voordat je Elizabeth ontmoet:

    Dan opent zij zo'n tear...en dan zie je een biosoop van buiten met daarop...ik geloof in het Frans Return of the Jedi.

    :D
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb em uit eindelijk. Zijn er meerdere eindes?
     
  5. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee, volgens mij niet?
    Andere pad op gelopen en de zelfde einde.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hebben jullie trouwens de hele credits afgekeken? Just sayin'! :)
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Yep.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Yep, same here!
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok..

    Dus Booker is Comstock en Andrew Ryan
     
  10. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Achteraf gezien vind het begin echt het sterkste punt van de game. Dat zal voor mij het meest memorabele zijn. Het einde... ik krijg een beetje het gevoel van 'nu moet de speler snel het hele plot verteld worden!' terwijl alles daartussen ik alweer vergeten ben.. en zo boeiend was het hele middenstuk eigenlijk niet. Ze hadden zoveel meer met die SongBird moeten doen, die was echt awesome.
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    +1.


    Ook net uitgespeeld, snap er vrij weinig van :+.
    Was wel een geniale game.
     
  12. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Revenge of the Jedi ;)
    Niet zelf verzonnen maar ergens gelezen hierover dat dit ook een verwijzing zou kunnen zijn naar meerdere dimensies. Wij kennen hier Return of the Jedi, terwijl de makers eerst van plan waren Return of the Jedi, Revenge of the Jedi te noemen. Maar er was iets met dat een Jedi geen revenge neemt, dus return (later wel revenge of the Sith). In een andere dimensie is de film dus wel uitgekomen als Revenge of the Jedi.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.475
    Leuk Bevonden:
    5.064
    [​IMG]

    Dit was pre-release materiaal.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.483
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ook uitgespeeld. Het einde maakt veel goed, maar het geheel hangt wel erg van veel aannames af. Al die alternatieve realiteiten... het voelt een beetje als een excuus aan, net zoals de krachten van Elizabeth. Worden die ooit verklaard? En waar komen die vigors vandaan? En de songbird? We moeten het te vaak doen met een "hey, it's magic!" verklaring lijkt het wel.

    Ik blijf bij mijn eerdere punt dat ik de spanning mis in deze game. Het stukje in het psychiatrisch ziekenhuis was nog het meest spannend, natuurlijk ook weer met overal mannequins. Brrrr... behalve dat juist dit stuk ook weer duidelijk maakt dat het vooral om de combat gaat in Infinite. Het triller gedeelte neemt toch een beetje een backseat in deze game. Nogmaals, het einde maakt veel goed, maar de zo sterke verwijzing naar de eerdere game maakt dat ik terug verlang naar die game!

    En Comstock als badguy is niets vergeleken bij Rian. Wat een baas met een visie was die vent. :thumbs:

    Edit: vond dit persoonlijk een goede review van Infinite:

    http://www.thunderboltgames.com/reviews/article/bioshock-infinite-review-for-pc.html
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2013
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar

    Booker = Comstock = Ryan.. en de powers van Elizabeth komen doordat haar duim in dat die andere realiteit is blijven hangen. Daardoor was ze "aanwezig" in 2 tegelijk wat haar de mogelijkheid gaf om die tears te manipuleren. Songbird/Big Daddy zijn soort van hetzelfde en maakt niet uit waar ze vandaan komen imo, niemand vroeg het zich bij Big Daddy af waarom nu wel bij Songbird. Die Vigora zijn wel raar en waarom gebruikt niemand anders ze
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2013
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.483
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik vroeg het mij toen ook af, maar toen werd Bioshock nog niet geplaagd door alternatieve realiteiten. De verklaringen die worden gegeven (die ook in jouw spoiler staan) zijn allemaal zo zwak en hangen allemaal samen met die alternatieve realiteiten en de tears... die nog steeds niet verklaard zijn?

    Ik heb het gevoel dat achteraf alle eindjes in het verhaal aan elkaar worden geplakt op basis van één vage mechanic, dat men dit nog niet ten tijde van Bioshock had bedacht en voor Inifinte op zoek is gegaan naar een excuus om verwijzingen te vinden naar die game. Want dat heeft natuurlijk meer impact bij de speler. Nee, ik voel hem nog niet.

    Laten we het bijvoorbeeld over Elizabeth hebben...

    Hoe komt zij aan deze krachten? Is zij een kind van God of is zij een product van / ontwikkelt door "moderne" industriële manipulatie?
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2013
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.198
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Nice, maar ik flip altijd van die Amerikaanse manier van tijden. 12.30 en 12.30 8) Doe gewoon een 24 uursklok zeg.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.483
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Geen reacties op mijn vraag over Elisabeth? Interessant. Dan ben ik blijkbaar niet de enige die worstelt met het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

Deel Deze Pagina