1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Bioshock: Infinite

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 aug 2010.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar wat zou de prijs in euros zijn? Het is 10 pond zag ik, maar betekent dat voor ons 12 euro of eerder 15 euro?
     
  2. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Nice.

    Wacht denk ik wel tot de 2e er is. Dan kan ik het spel voor de 2e keer helemaal compleet met dlc spelen.
     
  3. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Pff wat een einde, de tering.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Slecht?
     
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Wat mij betreft wel iets over de top, ik begrijp het ook nog niet helemaal eigenlijk.
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Het einde is gewoon een grote verwijzing naar de Kopenhagen en Meerdere wereld interpretatie van de Quantum mechanica. Het is wel een beetje een geval van je moet het maar weten.

    Meerdere wereld zegt in principe dat iets verkeerd in alle mogelijke toestanden, maar dat 1 toestand zich in een universum bevind en de andere in een ander universum. Booker en Comstock bijvoorbeeld zijn twee toestanden van dezelfde persoon, alleen komt Booker uit het ene universum en Comstock uit het andere. Daarnaast is iets dat verkeerd in meerdere toestanden tegelijkertijd iets dat men een superpositie noemt. Je ziet dat bijvoorbeeld bij die soldaten nadat je door de eerste tear gaat: ze zijn zowel dood als levend.

    Kopenhagen interpretatie zegt dat iets in alle toestanden verkeerd totdat je het observeert. Dan kiest het willekeurig een toestand. In de scene na de credits bijvoorbeeld is de vraag of dat Anna in de wieg ligt. Het antwoord is beide, totdat Booker in de wieg kijkt zit ze zowel in de wieg als niet. De scene eindigt precies op het moment dat Booker erin wilt kijken. Dit is overigens een verwijzing naar een echt gedachte-experiment genaamd Schrödingers kat.

    EDIT:

    Iets wat ook wel grappig is, het hele constanten en variabelen verhaal is een verwijzing naar alle gamers die een single player verhaal zitten te spelen: het spel zal altijd op dezelfde manier eindigen, met een paar kleine variaties in de manier hoe de speler speelt. ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Maar hoe kan het dan dat Booker en Comstock in dezelfde universum zitten dan?
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Samenvatting van het verhaal uit de audio logs:

    Er zijn twee universums: de onze, en waarin de Columbia bestaat. De scheiding tussen die twee ontstaat wanneer Booker zich laat dopen voor zijn zondes bij de slachtpartij van Wounded Knee, waarin het Amerikaanse leger het grondgebied van de indianen probeerde te bezetten. Er ontstond een splitsing van twee toestanden (en dus twee universums) waarin Booker zich verkeerde. In de ene ging hij niet door met dopen, waardoor hij Booker bleef zoals hij was. In het andere liet hij zich dopen en werd hij diep religieus en veranderde zijn naam naar Comstock om zo te voorkomen dat mensen hem nog herkende.

    In hetzelfde universum waar Booker zijn naam veranderde, leefde een wetenschapper: Rosalind Lutece. Zij bestudeerde quantum wetenschappen en had daarbij succes. Ze wist door een atoom te manipuleren te communiceren met ons universum waar een mannelijke versie van haar leefde: Robert Lutece. Omdat ze altijd al een broer wou hebben, wou ze Robert naar haar universum brengen. Ze had alleen geen geld om haar experimenten door te zetten. Comstock, intussen rijk geworden dankzij zijn invloed onder de conservatieven in het senaat, gaf haar de financiën die ze nodig had om een gat te creëren in ruimte-tijd die toeliet te reizen naar de verschillende universums: de Lutece tear.

    In ruil daarvoor gaf ze Comstock de technologie om hem zijn geïsoleerde diep religieuze paradijs te creeren. Namelijk iets wat wij kennen als het Meissner effect, alleen dan met atomen die krachtig genoeg zijn om een hele stad te dragen. Comstock gebruikte vervolgens de Lutece tear om de toekomst te bekijken en het aan de bevolking te vertellen als voorspellingen, waardoor hij gezien werd als een profeet.

    De tears creëerde echter enorm veel straling, waardoor Comstock steriel werd. Hij moest een kind hebben aangezien hij snel zou sterven aan kanker. Dit is ook de reden waarom hij er zo oud uitziet. Zijn oplossing was de tears. Er was een universum waarin hij nog Booker was, en die had een gokverslaving en een dochter: Anna.

    In ruil voor zijn gokschulden, verkocht Booker Anna aan Robert Lutece. Maar hij kreeg er spijt van en probeerde Comstock tegen te houden voordat hij door de tear naar zijn eigen universum stapte. Tijdens de worsteling, raakte de pink van Anna verstrengelt in de tear, waardoor ze dus in principe in het geheel bestond in twee verschillende universums tegelijkertijd. Dit gaf haar enorme krachten. Comstock veranderde de naam van Anna naar Elizabeth.

    Booker, die nog steeds spijt had van de keuze, kreeg van Robert en Rosalind Lutece een tweede kans. Hij zou Anna terugbrengen naar haar oorspronkelijke universum. Comstock stond op het punt Elizabeth/Anna zo de indoctrineren dat ze haar krachten zou gebruiken om de hele wereld te onderwerpen aan hun geloof. Robert Lutece overtuigde Rosalind dat ze alles moeten proberen om dit te stoppen. Dus huurde ze Booker in. Het voor het eerst springen door een tear zorgt er echter voor dat je geheugen kwijt raakt en valse herinneringen begint aan te maken.

    Rosland en Robert Lutece zie je telkens overal verschijnen en verdwijnen. Dat komt doordat Comstock ze heeft proberen te vermoorden aangezien hij achter hun complot kwam om hem te stoppen. Hij blies echter de tear machine op waar ze inzaten, waardoor ze verspreid zijn over alle universums. Ze zijn te dun verspreid om zelf veel uit te halen (zoals Elizabeth dat wel kan), maar ze kunnen nog wel in elk universum verschijnen en verdwijnen.

    Op het eind komt Booker en Elizabeth voor een moeilijke keuze te staan. Aangezien bij elke kleine variatie er een nieuw universum ontstaat, bestaan er dus duizenden versies van Comstock. Ze moeten het stoppen bij de bron, namelijk bij Booker's doping. De enige optie is Booker te laten verdrinken.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ah dit maakt het wel een stuk duidelijker, thanks :)
     
  10. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Kom op Irrational. Release die uitbreiding eens. Nog steeds niks op de marketplace. :mad:
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Krijgt soso reviews toch,
     
  12. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Nah, al bekende klachten: kort, gameplay hetzelfde blabla. Deze game draait om het verhaal en de sfeer. Ik heb liever een verhaal van een paar uur waar ik helemaal in komt te zitten, dan een verhaal van 20 uur waar de inspiratie ver te zoeken is.

    Een een 7 als gemiddeld vind ik niet middelmatig eerlijk gezegd.
     
  13. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    DLC duurt maar 1,5 uur ofzo. Ik wacht wel tot er een GOTY versie is.
     
  14. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Daar kan ik niet op wachten. :+
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Heb de game maar even geleend van een maat, na Bioshock 1 ben ik de serie een beetje uit het oog verloren maar wil deze toch nog spelen voordat ik helemaal overstap naar de nieuwe generatie games.

    Hoop dat de game mij net zo kan grijpen als deeltje 1.
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is dat tegengevallen. Zit nu tegen het einde aan (heb ik het idee), het verhaal en de sfeer zijn op zich wel heel sterk maar de gameplay stelt echt niks voor. Steekt bleek af tegen deel 1. Alle Vigors komen op hetzelfde neer, je gaat amper dood en die skyline is niet meer dan een leuke gimmick.
     
  17. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Downloading. \o/

    De gameplay is wat meer linear, maar het verhaal is zeker net zo goed. Bereid je maar voor op een serie mindfucks. ;)
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, uitgespeeld.

    Wel een vet einde hoor. Zag ik dus ook niet aan komen. Niet alles is helemaal duidelijk geworden nu (dan zou het ook geen mindfuck meer zijn), en in hoeverre de constants' zich verhouden tot de 'variables' is ook de vraag.

    Je hebt dus paralelle universums waar een Booker is en eentje waar een Comstock is (en door die tears die zijn ontstaan in Columbia en Elizabeths kracht om dat te beheersen zijn die door elkaar gaan lopen). Tussen hen zie ik niet super veel concrete overeenkomsten. In de één is hij niet gedoopt en in de ander wel, beiden tot totaal andere personages uitgegroeid. Misschien denk ik er teveel over na, maar ik kreeg bij het Rapture-stukje alleen het idee dat je er even langsging, niet dat het écht dezelfde personen zijn. Meer een push richting de gamer dat er wat constanten in de verhalen zitten, maar meer ook niet. Al is het raar dat alleen Ryan/Jack de batysphere kan besturen, maar ja, dat kan in een parallel universum weer anders zijn.

    Aan de andere kant geeft de game je sterk het gevoel dat Booker DeWitt en Comstock dezelfde persoon zijn. Dat zou dan er ook voor pleiten dat diezelfde persoon in Bioshock 1 zit en daar ook een alternatieve versie van is. Alleen klopt dat niet met het concept van de parallelle universums dat het zogenaamd verklaart. Booker en Comstock waren immers ooit dezelfde persoon, toch? Tenminste, tenzij Booker en Comstock eerst ooit verenigd in één universum in dezelfde persoon waren totdat hij zich liet dopen (of dat hij wegliep). En er toen iets gesplitst is ofzo. Misschien dat er daarvoor dan geen parallelle universums waren en dat door die tears gebeurd is.

    Ach boeiend, door die vage theorie kan je Bioshock alle kanten op redeneren, maar geen één is echt waterdicht.
     
  19. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt de bioshock serie ook zo leuk. Het bezoek aan rapture en het besturen van de batysphere zorgt er wel voor dat je wat parallellen gaat zien tussen beide werelden, maar het is meer gedaan voor de fans. Al zit er in Bioshock 1 wel een leuke easter egg mbt Songbird of het zo bedoelt is weet ik niet.
    http://www.youtube.com/watch?v=Jpbdxqef9MI
     
  20. Seh

    Seh Guest

    Even een eerste rondje gelopen, begin grijpt mij al meteen. Sfeertje zit weer helemaal goed zo te zien. :cool:
     

Deel Deze Pagina