1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Bioshock: Infinite

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 aug 2010.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De waarheid heb ik dikgedrukt in je post.

    Er zijn btw twee versies van de 'tears'

    - Broer en zus Lutrece zijn wetenschappers die de techniek hebben ontdekt om tears naar andere universa te openen. Zij zijn eigenlijk dezelfde persoon. Alleen in één wereld is ze geboren als vrouw, in de andere als man. Ze kwamen met elkaar in contact doordat ze allebei in andere universa werkten aan deze tear-technieken.

    - Elisabeth kan tears openen omdat ze in twee werelden tegelijk is. Toen ze als baby werd ontvoerd, verloor ze haar vinger door de sluitende tear. Haar pink is nog in het universum van "Booker", zij zelf is in het universum van "Combstock". In een van de audiologs van Rosalind Lutrece wordt uitgelegd dat dit een of andere paradox creëert waardoor Elisbeth als mens ook tears kan openen.


    Overigens, er zijn oneindig veel alternatieve universa die op tal van details iets of veel verschillen. De "gebroerders" Lutrece hebben al uit meer dan honderd verschillende universa geprobeerd Booker naar Columbia te halen om Combstock te stoppen en Elisabeth te bevrijden. (Vele hints naar dit zitten in de eerste levels van de game).

    Overigens is Rapture een van de vele alternatieve universa, eentje waarin Booker/Combstock besloten heeft geen stad in de lucht, maar in de zee te stichten. Omdat alleen Andrew Ryan / Jack de batisphere kan bedienen, wordt inderdaad gesuggereerd dat Booker in een ander universum uitgroeide tot Andrew Ryan.
    < Hoewel ook gezegd wordt dat Combstock gelijk staat aan Ryan en Booker aan Jack, maar dat weet ik nog net zo niet. Jack was volgens mij echt de zoon van Ryan.>
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, dat verduidelijkt ook weer een hoop.

    Krijg in je verhaal ook ineens een flashback naar die sluitende tear ja, op dat moment zelf leg ik dan weer niet de link met die vinger.

    Dat laatste lijkt me ook niet, want dat zou betekenen dat Bioshock 1 zich ook in verschillende universa heeft afgespeeld en daar waren toch weinig hints van te vinden. En dan was Ryan ook niet meteen 'verslagen'.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit is een mooie samenvatting van iemand.

    SPOILERS

    Btw, Bioshock Infinite insinueert een multiversum, maar dat betekent niet dat iedereen vrijuit reist van de een naar de ander. Laat staan dat ze het bestaan ervan weten! Het is toevallig dat de Luteces het hebben uitgevonden in Columbia. In Rapture heeft men die techniek waarschijnlijk niet uitgevonden. :)


    Er is btw een Audiolog van Fink Mg. waarin hij uitlegt dat hij het idee van de Songbird kreeg toen hij door een tear een andere wereld zag waarin grote mannen in duikpakken kleine meisjes beschermden.
     
  4. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Zo maar eens aan de eerste dlc beginnen van Bioshock Infinite. Damn man merk wel meteen een groot verschil nu ik een nieuwe videokaart heb. Kan nu het spel op ultra draaien met alle effecten aan :eek:\o/
     
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    Terug naar 1998 met Bioshock Infinite

    Op 25 maart verschijnt de derde en laatste uitbreiding voor Bioshock Infinite. In Burial at Sea aflevering 2 kun je ervoor kiezen om de gehele game te spelen zonder vijanden te vermoorden. De hele dlc kent een flinke nadruk op stealth gameplay en de gameplaymode krijgt de naam '1998'.

    In 1998 verscheen de game Thief: The Dark Project, een game waar stealth een belangrijk element was. Ken Levine, bedenker van Bioshock, was één van de designers van Thief. Toeval?

    In Burial at Sea aflevering 2 speel je als Elizabeth, niet als Booker, en eigenlijk is dat het enige dat er bekend is op dit moment.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Godverdomme zeg! Wat kan ik pissed off raken van deze makers. Bioshock 1 was werkelijk waar geweldig. Alles klopte voor mij bij die game. Bioshock 2 was al wat minder, maar nog steeds bioshock en een hele goede game. Nu komen ze met dit? Dit verdient niet eens de naam bioshock. Die chick geeft constant spul, die vigors zijn vaag. Upgrade machines zijn opeens saai geworden en je merkt er niks meer van. Dat zou allemaal prijs zijn, als de makers niet hadden besloten om je 2 wapens max te geven. Hoe kan ik nou het gevoel krijgen dat ik beter wordt als ik constant van wapen verander. Erg jammer, want de basis was er allang. Typisch geval van dingen aanpassen om het aanpassen. Sfeer is verder wel tof, maar ik zou ook niet verder spelen als dat ook kut zou zijn.
     
  7. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    +1

    Dit dacht ik ook toen ik de game had vorig jaar toen ik hem uitspeelde.

    Vond het ook irritant dat ze steeds zat te janken en daarna gewoon droog door loopte.
     
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Even ter verduidelijking: BioShock 2 is niet van dezelfde studio als het origineel en Infinite.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ohja dat is ook zo. Echter ademde die game wel Bioshock nog ;) dit daarentegen...
    Ik had gelezen dat de game redelijk kort was, dus ik ga het wel uitspelen hoor. Ik ben in ieder geval blij dat ik de game voor 10 euro heb gekocht :p

    @1shot: jup, ze is inderdaad ook nog eens een stoorzender :+
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2014
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Toch maar weer opgepikt de game. Wil het wel graag nog even uitspelen :)

    Nu ben ik bij het graf van mama aangekomen. Met heel veel zombies

    Die moeder veranderde in een geest ofzo en heeft een heel leger van zombies om haar heen. Hoe de *piep* kill ik dat kreng :x? Ik ben zeker al 8 keer doodgegaan daar..

    Speel trouwens op hard en heb ondanks dat ik telkens elk gedeelte volledig uitkam en veels te weinig geld om upgrades te kopen. Alle tips zijn welkom iig, want ik kom er zelf echt niet uit :'-(
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Uiteindelijk toch uitgespeeld :)

    Wat.The.Fuck :+ ik ben confused as hell door dat einde.
     
  12. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Snap je het wel dan?
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb internet geraadpleegd nu. Het is al iets duidelijker :p

    Nog steeds wel verbaasd over het einde :eek: niet verwacht.

    Oh en
    teruggaan naar Rapture was echt geweldig _O_
     
  14. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    De Burial At Sea episodes zijn ook echt goed uitgewerkt. Helaas niet het fantastische Rapture-gevoel teruggekregen zoals bij de vorige delen, wat ik wel gehoopt had. Maar het Booker/Elizabeth verhaal was wel erg goed afgerond. En die overbrugging van Bioshock 1 was goed gedaan.

    Nu meteen weer Bioshock 1 geinstalleerd op m'n PC! :D
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    DLC is het waard? Volgens mij wel aardig prijzig alleen..
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Las van niet. Zelf wacht ik op een sale
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wou net zeggen, ik wacht ook wel op een sale...
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wellicht kan ik wachten tot er eindelijk een GOTY versie is.
    Of een goede prijs en dan wachten tot de DLC flink afgeprijsd zijn met een sale.
    Nog niet echt haas, maar wil hem toch nog wel eens spelen.
     
  19. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Hmm, geen idee hoe duur de DLC's zijn...

    Je knalt er in ieder geval ongeveer binnen 3 uur erdoorheen per episode.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2014
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Burial at Seas vond ik wel tof, beide.
    De tweede, Clash in the Clouds, niet zo.
     

Deel Deze Pagina