1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BioShock

Discussie in 'Algemeen' gestart door Panzerdelta, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeneraalR

GeneraalR xbox360 gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die demo net gespeeld en die wapens nog ineens gebruikt. Ik was meer bezig met die electro en vuur magie. Die demo was echt bruut:thumbs:, alleen ik vond het wel donker en kartelig. Ik kon bijna niks zien, maar ik was ook vergeten om mijn helderheid in te stellen.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat blijft inderdaad lastig inschatten. Ik hoop gewoon dat de makers al hun ervaringen van System Shock 2 ook in deze game hebben verwerkt. Die game was spannend tot het eind en als Bioshock daar op lijkt maak ik mij nergens druk om. Alleen hebben veel mensen hier System Shock 2 niet gespeeld, dus ik kan me wel indenken dat jullie totaal niet weten wat je kunt verwachten.

3. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    vuurmagie waar?

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Kartelig? :eek: Geen HDTV?

5. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft de demo waargemaakt wat jullie ervan verwachtte dat wil ik wel ns weten;):)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De demo heeft mijn verwachtingen ruim waargemaakt, hij heeft mijn verwachtingen (en die waren hoog) zelfs overtroffen. Heb zelden een game gespeeld die zo waanzinnig sfeervol is. Heb echt niks aan te merken op deze game (demo), op alle punten is hij gewoon top.

7. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm even denken, hoe zal ik dit zeggen...

De graphics zijn in orde, ik moet zeggen dat ik wat vuur en water effecten nog vrij lelijk vind. Alleen niemand snapt wat ik daarmee bedoel... Het stromende water en de reflecties zijn allemaal geweldig dat is het niet, maar ehm.. het opspattende water en de vlammetjes zijn nog allemaal sprites... Ik had gehoopt dat dat iets beter zou zijn geworden... Maar helaas. Voor de rest ziet het er grafisch op z'n minst erg goed uit.

Aan sfeer en geluid ook geen gebrek daar verder niets dan lof.

Even vooraf, ik vind het nog steeds een zeer goede game, maar waardoor ik het toch een beetje tegen vind vallen is wel dat 't allemaal een beetje snel gaat en meteen vol de actie induikt. Je ziet letterlijk 1 kamer zonder vijanden en dan moet je al meteen alleen maar hakken en schieten. Vind ik toch een beetje jammer.
    Ik had 't persoonlijk anders gedaan.
    Of ik had onze Atlas eerst eens een BEETJE laten vertellen wat er aan de hand is of in ieder geval zichzelf even laten introduceren in meer woorden dan "Ik ben Atlas, en nu lopen kreng!". Nu heb je helemaal geen gevoel of emoties ten aanzien van Atlas... En zoals eerder vermeld dit topic, waarom moet je naar Atlas luisteren, het wordt niet eens gevraagd in de game, al zou hij het antwoord geven "heb je een beter idee dan?", dat geeft niet, maar een bevelen opvolgen van iemand die 10 woorden gesproken heeft... Beetje jammer.
    Of ik had de speler eerst het 'mooie/werkende' rupture laten zien (dus de eerste 10 minuten alleen maar mooie zalen, kamers, gebouwen en misschien een enkel vriendelijke persoon) en deze vervolgens de aftakeling laten meemaken, waardoor je al veel meer affiniteit hebt met de omgeving.

Maar goed, misschien ga ik er weer veel te diep op in allemaal. Laten we vooralsnog gewoon eerst even genieten van de solide demo die hier is afgeleverd!

8. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Je kan deze game niet vergelijken met CoD, zeker niet qua schieten.

En wat betreft hypes heeft zifnap gelijk.

9. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nu ik erover na denk, wel een beetje raar dat als je naar die eerste plasmid toeloopt, hij hem gelijk in z'n arm spuit, hi jweet niet eens wat het is, en die atlas heeft niet eens gezegd dat hij dat moest doen,

hey kijk een spuit! in me arm ermee!

weet niet wat erin zit, maar baat het niet, schaadt het niet

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Geen limited edition preorder :eek: of moet die gewoon via gcshop??

11. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dat ben ik wel met je eens, dat was het verhaal en de sfeer en daarmee de kwaliteit van de game ten goede gekomen. Ik hou zelf nooit zo van games met alleen maar actie, zonder verhaal. Mss dat dit in de volledige versie iets uitgebreider gaat, maar wss niet zoals je beschrijft met eerst de glorietijd van rapture en ook normale mensen en zo. Dat mist heel vaak in games, ook in bijvoorbeeld Condemned en oorloggames, alleen maar vijanden en soms teammaten, maar verder geen burgers of wat dan ook. Dat ze niet het hele verhaal vertellen is op zich wel jammer, maar het is juist ook wel weer spannend als er, wanneer je verder komt in de game, steeds meer duidelijk wordt over wat er nou eigenlijk aan de hand is in Rapture.

12. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm , de reacties zijn dus varieerend het ligt natuurlijk aan je verwachtingen je prioriteit en je smaak.
    Ik zelf heb de demo nog niet gespeel (downen gaat niet get supersnel morgen ogtend even doen) maarja leuk om te horen van jullie hoe jullie het vinden.
    :thumbs:

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had niet zulke hoge verwachtingen van dit spel, hoewel de setting mij wel aansprak. Ik dacht dat de plasmids als zijnde gimmick in het spel zouden zijn verwerkt, en dat het meer op horror gericht zou zijn (zoals condemned ofzo). Echter, eenmaal opgestart duurde het exact 10 seconden voordat ik helemaal in de game zat en daarna werd het wat mij betreft alleen maar beter.

14. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Erg handig als vijanden vrijwillig in het water gaan staan en ik mijn Electro Bolt kan gebruiken. :+

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2007
  15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Goed verhaal Tsux. Ik moet zeggen dat, nu het allemaal een beetje gezakt is, het geheel mij toch wat meer mij tegenvalt. Jij hebt een aantal goede zaken opgenoemt en ook (Smart) ass met zijn spuit voorbeeld vind ik erg goed. Zelf heb ik dit op een ander forum ook nog gepost:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Excellent demo.

Alas, my confindence in this game has taken a small hit...

Yes, it has. The demo was great. The graphics, the atmosphere, the audio, those plasmid attacks affected by environment. Seeing the effects of hacking machines (NOT the hacking game itself) was fun too. Superb stuff really. I only had a few niggles:

* No blocking for the wrench. Guess the controller buttons were all mapped already?
    * No exploration. One hallway, one room, one hallway etc etc. I'm hoping this is due to demo size limitations. 1.3 Gb (!) is a large enough download as it is.
    * Too easy. Loot is literally strewn all over the place. By the end of the demo my character was *packed* with health packs, plasmid stims and bullets for my gun and machinegun. What this means to the game and you as a player? Less tension. I'm the one that hunts, instead of being hunted upon. It's just more exciting being the prey (for a while at least). And SS2 knew that. In the Bioshock demo you're not crying in a corner, instead you're shooting enemies right up in the face. Now, perhaps this is due to the nature of the beast... a demo that's showing off stuff. So perhaps it's nothing and all is well (read: less loot and/or harder enemies) in the final product.

So far so good you could say. I was almost pissed when the demo ended. Really.

But here comes the kicker. After the demo you'll see a sneak preview of things to come. And guess what it's all about?

Immersive environment? Nope.

Interesting recorded dialogues? Nope.

Advanced AI perhaps? Three strikes, you're out.

It was about: combat, combat, COMBAT. How to flame guys, how to electrocute guys, how to shoot guys. Okay, how to hack turrets too and there also a bit about using telekinesis to set up their traps for your own needs. The problem was it all was about ACTION and nothing was shown about the rest. Like slowly exloring stuff, enjoying the environments, audio logs, small details all over the world. Damn, it was almost like I was watching *another* shooter. Sure, this game has ditched some RPG elements in favour of FPS elements and has become slightly more action packed in the process. Cool, I can dig that. It still *feels* like a SS2-esque game (and that's a compliment). But really, that preview was only going on and on about blowing dozens of guys to bits. SS2 wasn't only about shooting stuff. It was also about exploring the vastness of a colonial ship all by yourself, all the while being crushed by the emptiness of space and emotionally and psychologically getting fucked up by the taunts of XerXes.

Watching that preview (NOT counting the demo level itself) I already missed the adult nature of System Shock 2. And that's not a good sign.

Anyway, anyone else feeling the same way about this demo or am I just the only one?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Naast jullie opmerkingen denk ik dat dit mijn mening over Bioshock (op basis van de demo) erg goed verwoord. De demo is zeker erg vet, maar ik mis inderdaad nu al een bepaalde binding. Een binding die bij System Shock 2 veel meer aanwezig was. En dat kwam door hoe het geheel verteld werd. Misschien is het volledige product wel veel sterker op dit punt. Ik wil sowieso meer audio fragementen van mensen horen, want die dragen misschien nog wel het meeste bij aan de sfeer (en verklaren ook een hoop zaken die zich afspelen). Ik vind de demo nog steeds geweldig overkomen op veel punten (vooral technisch, maar dat is hoe ik het ervaar), maar nou de jus er een beetje af is (lees: na een paar keer de demo te hebben gespeeld) begin ik toch wel wat gaten te zien.

Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  16. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Goede reactie.

Zelf kan ik de DEMO pas morgen spelen omdat me xbox nog bij UPS is. Maar ik kijk er best naar uit!

17. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

[gt]23464[/gt]

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Te vet die Plasmid Powers. Toffe trailer.

19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Die trailer (HD) staat ook op de marketplace. Vooral die geleide rocket vind ik wel vet :)

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Haha, ik vind trouwens die opmerking van (Smart) ass (erg toepasselijke naam trouwens) erg goed gevonden. Ik heb er wel een verklaring voor. Onze held was natuurlijk al een stim junkie voordat hij aan dit avontuur begon. Hij zal wel hebben gedacht "Goddamn, I need a fix man, I NEED A FIX MAN... holy shit is that a needle over there?!".

*PSSSST*

Zo zie je maar weer, begin nooit aan drugs mensen. *)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina