1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BioShock

Discussie in 'Algemeen' gestart door Panzerdelta, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal betekent een 10 dat het perfect is. En volgens mij kan niks perfect zijn.

Maar als een website voor het ene spel een 9.5 geeft, en bioshock is nog beter, kan ik me voorstellen dat ze dan een 10 geven. Je moet het denk ik niet helemaal serieus nemen. Een 10 is gewoon een fuckin' goed spel.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mbt Gears kan ik me daar wel enigzins in vinden, echter zo gehyped vind ik Bioshock niet. Deze scores kwamen voor veel mensen toch aardig onverwacht.

3. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Vind dit geen goed systeem. Ik wil niet weten wat de gemiddelde gamer voor een score geeft. Krijg je allerlei fanboy gedrag waarbij liefhebbers extra hoog scoren. Komt mijn inziens een goede score niet ten goede.
    Zoals ze het op gamespot en ign doen: daar heb je ook readersreviews van consumenten. Wanneer je er daar een stuk of 100 van hebt kun je misschien wel van een goed gemiddelde spreken. De een geeft voor een goede game een 8 omdat in zijn optiek een 10 niet bestaat, terwijl de ander dat wel doet.

Bioshock is een game die de mensen verleidt om een hoge reviewscore te geven... is een prestatie op zich!

4. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Wanneer geef je naar jouw mening dan wel een 9,0/9,5 of een 10? Is hetzelfde wanneer een leraar opstellen moet nakijken. Een opstel is nooit perfect echter wanneer een leraar er een 10 voor geeft dan heeft die leerling een buitengewone prestatie geleverd om dit punt te verdienen, ook al is er wel wat op te merken...

/Mod gebruik de volgende keer even de EDIT button aub als je nog wat te melden hebt

5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Het is altijd lastig om cijfers te geven. Veel mensen vinden Tony Hawk bijvoorbeeld een geweldig spel, terwijl het mij geen ene moer interesseert. Als ik het dan zou reviewen, dan kijk ik puur naar gameplay, mogelijkheden, diepgang, verhaal (indien aanwezig), spelduur, graphics en geluid.

Stel ik geef het een 6, dan gaan liefhebbers zeuren dat het spel veel beter is en dat het minimaal een 8 verdiend. Daarom is het zo moeilijk om te reviewen. Wat de reviewers eigenlijk aangeven is dat dit een absolute must-buy is voor FPS liefhebbers.

Zelf heb ik ook een aantal vage dingen gezien in BioShock. Bijvoorbeeld bij de kinderwagen met die gun erin. Die kinderwagen heeft een schaduw, maar ik zelf niet. Dat vind ik grafisch "vaag". De één stoort zich eraan, de ander niet.

Ik persoonlijk vind gameplay het belangrijkste. Graphics boeien me eigenlijk niet zoveel. Het voegt zeker iets toe als de graphics goed zijn, maar een kut spel met fantastische graphics blijft bijvoorbeeld kut. Moet je het cijfer daarom opschroeven, omdat ze veel tijd hebben besteed aan de graphics?

Geen enkel spel is perfect, maar kan wel de perfectie benaderen en als een game-ervaring dusdanig is dat je er niet over uit gepraat raakt, dan kan het in mijn ogen zeker een 10 waard zijn.

6. RudeRob

RudeRob Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Helemaal mee eens. Het zijn 10 cijfers, dus allemaal gebruiken. Een 10 is gewoon een super spel.

7. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien bestaat het personage niet in de wereld of ben je een vampier. :D

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik vind dat als je jezelf een gamer noemt je deze game gewoon moet checken punt!
    Het komt niet vaak voor dat er een pareltje als dit word afgeleverd.
    En begin dan niet van "ja maar het heeft geen MP" en "als ik de SP heb uitgespeeld ligt ie toch maar stof te verzamelen"
    Gewoon spelen deze game:thumbs:

En als je hem heb uitgespeeld en je hebt de behoefte erna kan je de game altijd nog via de Xbazaar kwijt.

Edit: trouwens nog een tip voor mensen die wel eens op buitenlandse game fora zitten.
    Check niet de Gamespot forums.
    Er zijn daar namelijk meerdere "grappige" mannetjes die het leuk vinden het einde even te vertellen van bioshock.
    Dat verpest dus een beetje heel erg het hele verhaal ervan.

Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  9. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    10 cijfers zijn er inderdaad, als je die wilt benutten kun je max een 9 krijgen en geen 10, 10 is immers een getal en geen cijfer O-):+\o/

edt: sorry kon het niet laten :)

10. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Daat zat ik nog ff aan te denken, maar lijkt me niet het geval ;)

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
  12. Farkaed 0172

Farkaed 0172 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is bioshok van play-asia nou regio vrij of niet :eek:

13. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    dat weten we pas na de release , Play-Asia controleert het altijd zelf door hem te spelen op een europese console.....even geduld dus nog....

14. Ashavan

Ashavan Guest

Wanneer ik een 9 of hoger geef? Zelden tot nooit want er is niks wat het waard is aangezien er altijd wel wat op aan te merken is. Niks is perfect. En in tegenstelling tot leraren ga ik leerlingen met een studie probleem geen hoger cijfer geven omdat ze meer moeite hebben moeten doen om dezelfde kwaliteit neer te zetten wat ieder ander zou moeten doen.

Daarom pleit ik voor een duidelijk beoordelingskader. Een aantal punten waarin voldaan moet worden voor punten te behalen. Nu is het meestal natte vingerwerk als er een cijfer gegeven wordt.

15. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Omfg net een maatje van me op msn, "gast tjek me gamerprofile eens"

klik je en dan zie je vervolgens dit

tjek ze profiel, en nee het is geen amerikaanse import dvd gewoon de nederlandse retail versie :) tis dat ik hem niet hoef anders kon ik morgen beginnen met achievementwhoring :)

Hier linkje naar ze profiel:
    http://live.xbox.com/en-US/profile/profile.aspx?pp=0&GamerTag=Ep1sode

met andere woorden ze liggen al klaar, ze moeten alleen 2 weken wachten tot ze de deur uit mogen :)

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    1 Week ;)

17. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0

Hoe komt hij daaraan :eek:

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Reviewexemplaar, kennisje bij MS Nederland, gametoko enz...:)

19. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    neen geen review exemplaar de gewone retail :)

20. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als je vind dat een 10 niet kan moet je hem ook niet in een beoordelingssysteem zetten. Het moet dus mogelijk zijn om een 10 te halen anders hadden ze hem er niet ingezet.

Een 5/5 systeem is weer te weinig complex omdat een 8 en een 10 dan min of meer hetzelfde is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina